Audi RS Q3 Sportback w konfiguracji za ponad 400 tys. zł obiecuje wyglądem nieco więcej niż jest w stanie zaoferować w trakcie jazdy. Z drugiej strony przy 400 KM do 100 km/h przyspiesza w tempie najszybszych hothatchy, a wrażenia z przyspieszania wzbogaca egzotyczną ścieżką dźwiękową 5-cylindrowej jednostki. Czy Audi RS Q3 Sportback jest więc RS-em wartym polecenia? Zapraszam na wnikliwy test.

Audi RS Q3 Sportback w testowanej przeze mnie konfiguracji nie mogę odmówić naprawdę emocjonującej prezencji. To taki „katalogowy” konfig, który pokazuje pełnie możliwości konfiguratora RS Q3 Sportback. Innymi słowy: na bogato. I z jednej strony wiem, że 400 tys. zł to dosyć sporo jak na Audi z cyferką 3 w nazwie, z drugiej strony ciężko skonfigurować RS Q3 Sportback za więcej niż 400 tys. zł.

Zielone Audi RS Q3 Sportback

Audi RS Q3 Sportback w konfiguracji za 430 tys. zł. Wygląda ja mały supersamochód, ma 5 cylindrów i świetnie jeździ, ale…

 

400 tys. zł to również połowa kwoty, jaką trzeba zapłacić za SUV-a RS przyczajonego na przeciwnym końcu skali wielkości, czyli RS Q8. A RS Q3 Sportback jest od RS Q8 tylko nieznacznie wolniejsze. A jak wypada RS Q3 Sportback w porównaniu z RS Q8 w kwestii wrażeń z jazdy? Czy nuta 5 cylindrów ustawionych w jednym rzędzie może równać się tej generowanej przez 8 cylindrów ułożonych w kształt litery V? Obejrzyj test RS Q3 (i RS Q8) i przekonaj się.

Zielone Audi RS Q3 Sportback

Jeśli Audi RS Q3 to tylko w wersji Sportback. Dlaczego? Bo nadwozie Sportbacka znacznie lepiej komponuje się z duchem RS.

 

Audi RS Q3 Sportback brzmienie, osiągi i wrażenia z jazdy na filmie

Audi RS Q3 Sportback było bohaterem kolejnego odcinka z cyklu „Fura z bani”. A to oznacza, że bardzo dokładnie je dla Ciebie sprawdziłem. Opowiadam o tym, co dzieje się na zewnątrz, zabieram Cię do środka, a potem ruszamy na jazdę testową. Piszę „my”, bo w cyklu „Fura z bani” oglądasz wszystko moimi oczami, tak jakbyś testował samochód razem ze mną.

Audi RS Q3 Sportback wnętrze

Wnętrze RS Q3 Sportback – trochę Alcantary, trochę włókna węglowego i sporo wysokiej jakości wykonania. Najbardziej przypadła mi do gustu kierownica przejęta z RS Q8, czyli niemal identyczna jak w Lamborghini Urusie. 

 

Na filmie sporo opowiadam o emocjach i wrażeniach, jakie daje takie RS Q3 Sportback w trakcie ostrzejszej jazdy. I chociaż są one porównywalne z 4-napędowymi hotchatchami, to niestety brakuje im nieco pikanterii, jakie oferują najnowsze hothatche z driftowimi zapędami. Zapraszam na film. 

 

A może wolisz mnie ostentacyjnego RS-a? Sprawdź mój test Audi RS 3.

O Autorze

Avatar

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat zawodowo testuję i recenzuję nowe modele samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej niezależnie i lifestyle’owo, jako bloger i freelancer. Staram się wyjaśniać, doradzać i pomagać Wam w Waszych motoryzacyjnych problemach. Nowe samochody to po prostu moja praca. Szczególnie te klasy premium, ponieważ cenię sobie komfort, dbałość o detale oraz emocje, które wynikają z połączenia tych dwóch aspektów.

Podobne posty

Jedna odpowiedź

  1. Avatar
    Piotr

    Kolor wolałabym inny, ale ogólnie ładne auto. Miejski wojownik. Myślę, że nawet jako dailycar się nada, nawet jako transporter dziecka do szkoły czy przedszkola!

    Pozdrawiam,

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany

CHWILECZKĘ, NIE ZAMYKAJ MNIE, NIE JESTEM REKLAMĄ.

JESTEM ZAPROSZENIEM NA INSTAGRAMOWY PROFIL PREMIUMMOTO!

WARTO ZAJRZEĆ!

OK, TERAZ MOŻESZ MNIE ZAMKNĄĆ.

close-link
Hej! A widziałeś już znany i lubiany Instagram PremiumMoto? >>
close-image