Premiera Forda Mustanga na polskim i europejskim rynku wzbudziła nie lada sensację. Nic dziwnego, bo to auto kultowe, ikona stylu, bohater wielu filmowych kreacji i wielu medialnych wystąpień (coś jak Jeep Wrangler). Mustang zawitał do Europy po raz pierwszy od 50 lat. To wydarzenie godne odnotowania.
Samochody, szczególnie te klasy premium to wdzięczny obiekt do fotografowania. Jednak przygotowanie profesjonalnej sesji i zdjęć, które zapadną w pamięć to już niełatwe zadanie i żmudna praca - najpierw "on stage", a potem przed komputerem. No ale, ktoś to robić musi. Doskonale wie o tym nasz fotograf, który pomógł nam stworzyć zestawienie najlepszych fotografów motoryzacyjnych na świecie. I tylko przez wrodzoną skromność nie umieścił w nim siebie
Bajkowe włości włoskiej Villa d’Este nad jeziorem Como już po raz 86. goszczą najpiękniejsze samochody świata. W tym roku pojawiło się wśród nich intrygujące BMW 3,0 CSL Hommage, czyli czterokołowy hołd dla kultowego E9 3,0 CSL. Poznajcie szczegóły.
Inżynierowie Volkswagena, od czasu do czasu, lubią zademonstrować swoją... moc (vide Bugatti Veyron). Teraz Volkswagen potwierdził, że do seryjnej produkcji trafi Golf o mocy ponad 400 KM. Będzie to najmocniejszy seryjny hatchback w historii i policzek dla Mercedesa A45 AMG, czy nowego Forda Focus RS. Poznajcie szczegóły.
Targi Motor Show w Poznaniu z każdą kolejną edycją stają się coraz bardziej okazałe. Przybywa nowych marek (w tym roku...
Jakiś czas temu kompleksowo podsumowaliśmy dla Was to, co działo się na rynku samochodów premium w Polsce w 2014. Dzisiaj skoncentrujemy się na segmencie premium do kwadratu, czyli na samochodach luksusowych. Zobaczcie, jak w kraju nad Wisłą radziły sobie Ferrari czy Lamborghini i jak bardzo odskoczyło im... Maserati
„Po co marzyć o czymś, o czym nie ma sensu marzyć” - pytał Jeremy Clarkson przy okazji recenzji Bugatti Veyrona. No właśnie. Po co zadręczać się marzeniami o supersamochodach, których nigdy nie będzie nam dane poprowadzić. Lepiej ponabijać się z tych, których i tak poprowadzić byśmy nie chcieli. Na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie znaleźliśmy kilka takich aut
Jako jedyny w Polsce blog motoryzacyjny poświęcony samochodom klasy premium (i luksusowym) mamy poczucie obowiązku - misję - podsumowania roku 2014 w tym specyficznym segmencie rynku. No bo kto, jak nie my? Zobaczcie, jak przedstawiał się rozkład sił marek i modeli premium w Polsce, kto rządził i dzielił, dlaczego Volvo może mówić o sukcesie i czemu w tym segmencie wieje nudą.
Dotychczasowy szef quattro GmbH odchodzi z Audi i obejmuje kierownicze stanowisko w M GmbH. To tak jakby Pascal nagle przestał gotować dla Lidla i zaczął pojawiać się w gazetkach Biedronki. Może to porównanie nie jest zbyt "premium", ale dobrze oddaje wagę zamian, jakie zaszły w dwóch najważniejszych brandach niemieckiej motoryzacji. Od października w garnkach sportowej dywizji BMW miesza człowiek, który do tej pory szefował kuchni quattro i przyrządzał specjały RS. Gdzieś w tle tej historii majaczy nowe Audi R8 i wizja M5 z napędem xDrive
Nie ma tego BMW, nie ma tego Mercedes, nie ma i Audi. Właściwie to nie ma tego żadna inna marka na świecie oprócz... Volkswagena. Czego? Asystenta parkowania z przyczepą (Trailer Assist), czyli elektronicznego systemu wspomagającego manewrowanie z przyczepą. To odpowiedź na wiele problemów "pierwszego świata". Koniec z zakłopotaniem pod stadniną koni, albo w porcie. Jak dla nas zdecydowanie premium