LC był jednym z największych wyzwań dla inżynierów Lexusa w prawie 30-letniej historii marki. Wraz z kilkoma dziennikarzami z Polski na wymagających drogach greckiej wyspy Rodos sprawdziłem, jak Lexus poradził sobie z tym wyzwaniem. Wrażeniami z jazdy podzielę się z Wami w osobnym wpisie. Tutaj chciałem pokazać Wam wyjątkowe zdjęcia, które powstały przy okazji tych jazd testowych. Zobaczcie, jak prezentują się LC500 i LC500h w śródziemnomorskim anturażu.
Zanim przejdziemy do zdjęć LC, chciałem wspomnieć Wam o kilku istotnych aspektach, które pozwolą Wam lepiej ocenić to coupe. Lexus LC dostępny jest obecnie w trzech wersjach wyposażenia: Prestige, Carbon oraz Superturismo. Najtańsza (Prestige) kosztuje 527 tys. zł, najdroższa (Superturismo) to wydatek 598 tys. zł.
Do wyboru mamy dwie wersje: LC500 z wolnossącym, 5-litrowym V8 o mocy 477 znanym z Lexusa RC F lub hybrydową LC500h z 3,5-litrowym V6. Obie posiadają zbliżone osiągi – 0-100 km/h w mniej niż 5 s. V8 jest nieco szybsze, ale według opinii to hybryda prowadzi się nieco lepiej ze względu na mniejszą masę z przodu. Najistotniejsze jest jednak to, że zarówno ceny hybrydy i V8 są identyczne. A to sprawia, że wybór konkretnej wersji będzie zależał wyłącznie od preferencji kierowcy. Nie wiem jak Wy, ale ja z ciekawością będę śledził strukturę sprzedaży LC w Polsce.
Lexus LC500 i LC500h – wyposażenie i opcje
W przeciwieństwie do konkurentów od Mercedesa, BMW czy Audi, konfigurator LC jest niezwykle prosty. Wszystkie wersje są niemal kompletnie wyposażone (tak, wszystko co widzicie na zdjęciach jest w standardzie). Do najtańszej odmiany Prestige możemy zamówić całe 5 opcji:
węższe opony z tyłu kompatybilne z łańcuchami śniegowymi,
skórę półanilinową na fotelach,
13-głośnikowy zestaw audio Mark Levinson,
HUD-a,
specjalny lakier matalik F.
Tyle. W dwóch tańszych wersjach nie ma jednak możliwości zamówienia trzech dosyć istotnych z punktu właściwości jezdnych elementów: szpery tylnej osi, skrętnych kół tylnej osi oraz zmiennego przełożenia układu kierowniczego. Te „systemy” dostępne są w standardzie jedynie w najwyższej wersji Supertirismo. Wniosek? Chcesz najlepiej jeżdżącego Lexusa LC? Musisz brać Superturismo za 598 tys. zł. Cena według mnie i tak całkiem przystępna, jak na to, co oferuje ten samochód. Zarejestrowany w Czechach bez akcyzy i po odliczeniu VAT-u będzie naprawdę atrakcyjną propozycją.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.