Marzec na PremiumMoto.pl był ciekawym miesiącem - zaczął się na salonie samochodowym w Genewie, a skończył na Motor Show w Poznaniu. Między Genewą a Poznaniem również sporo się działo. Przeczytacie o nowym Volvo Xc90 gubiącym płyny, o 5-drzwiowym MINI udającym coś, czym nie jest, o Mercedesie podszywającym się pod AMG i o skrzyni CVT, która w Lexusie jest OK, a w Hondzie już nie. Zapraszam do lektury.
Działają w tle – nieożywieni bohaterowie drugiego planu, którzy chronią nas od złego i troszczą się o nasze bezpieczeństwo. Możemy nawet nie wiedzieć o ich istnieniu, ale kiedy nadejdzie odpowiedni moment na pewno poczujemy ich moc. O czym mowa? O elektronicznych systemach bezpieczeństwa w samochodzie, czyli tzw. asystentach kierowcy.
Jako jedyny w Polsce blog motoryzacyjny o samochodach klasy premium po raz kolejny czujemy się w obowiązku zaprezentować najbardziej szczegółowy i obszerny ranking sprzedaży aut marek premium w naszym kraju. Poniższy raport zawiera gruntowną analizę statystyk sprzedaży samochodów z wyższej półki oraz pełne zestawienie marek i modeli samochodów premium na polskim rynku w 2015 roku.
Już się przyjęło, że obowiązkowym punktem relacji z każdego salonu samochodowego jest galeria z dziewczynami (hostessami), które mają przyciągać dziennikarzy do prezentowanych samochodów. Niech zatem tradycji stanie się zadość – zapraszam do galerii zdjęć dziewczyn z 86. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Dla urozmaicenia będą również panowie.
Pora na zamknięcie lutowego wydania dzienników PremiumMoto.pl. Dwa tygodnie ferii nie sprzyjały cyklicznym aktualizacjom, ale ciekawych wpisów nie zabrakło. W lutym opisałem dla Was pierwsze wrażenia po bliższym kontakcie z Fiatem Tipo i wyjaśniłem, dlaczego kojarzy mi się z kebabem, opowiedziałem, jak wyrwać dziewczynę na drogi samochód, na przykładzie Astry wyliczyłem, ile paliwa zużywają komfortowe dodatki w samochodzie i zgłębiłem pięć ciekawych innowacji w nowym Mercedesie klasy E. Zapraszam do lektury.
Na salonie samochodowym w Genewie z roku na rok zmienia się niewiele, poza samochodami. Bywają lata chude, kiedy premier jest niewiele i są mało znaczące (tak było rok temu) i są lata tłuste, kiedy nie wiadomo, na które stoisko lecieć z aparatem (np. rok 2013). W tym roku na salonie w Genewie również będzie tłusto. Zapraszam na krótką odprawę.
Zdałeś na prawko za pierwszym razem? Jeździsz bezwypadkowo już 10 lat? Potrafisz założyć kontrę i opanować poślizg? Świetnie. A może jazdę samochodem traktujesz jako przykry obowiązek? Masz gdzieś power slajdy, a samochód to dla Ciebie jedynie środek transportu? Też dobrze. Nieważne, jak podchodzisz do prowadzenia, mam dla Ciebie dwie niezawodne metody, dzięki którym staniesz się lepszym kierowcą.
W styczniowym wydaniu dzienników dowiecie się, które modele samochodów marek premium sprzedawały się w Polsce najlepiej, jak jeździ i czym zaskakuje nowe Renault Megane oraz co tak naprawdę definiuje kierunek rozwoju motoryzacji. Będzie też kilka słów w kwestii DS vs premium i kilka innych wątków pobocznych. Zapraszam.
Koniec roku 2015 oznacza (nieco opóźnione) zamknięcie grudniowych dzienników PremiumMoto.pl. W piątej już części dzienników przybliżyłem Wam najbardziej palące kwestię związane z zawodem dziennikarza motoryzacyjnego. Dowiecie się, skąd brać fury do testów, kto płaci za paliwo i co się dzieje, jak się taką furę testową uszkodzi. Nie zapomnijcie przeczytać też apdejtu o najważniejszych rzeczach w życiu człowieka. Miłej lektury.
Czy Jeep Grand Cherokee może być premium? Zdecydowanie tak, jeżeli mówimy o najbogatszej wersji wyposażenia Overland Summit za ponad 300 tys. zł z pełnym terenowym „pakietem” Quadra-Drive II. Oszczędny, 3-litrowy diesel V6 o mocy 250 KM z 8-biegowym automatem ZF, pneumatyczne zawieszanie, świetne wyciszenie dobrze wykonanej kabiny oraz wyjątkowe zdolności terenowe. Grand Cherokee Overland Summit wywarł na nas bardzo pozytywne wrażenie. A jak wypadł na zdjęciach? Oceńcie sami.