Szef wszystkich szefów i prezes Ferrari Luca di Montezemolo zabrał niedawno głos w sprawie przyszłości "wierzgającego konika". Okazuje się, że włoska marka skupi się na jakości, a nie ilości, oraz nie planuje stworzenia niczego, co by wykraczało poza aktualne spektrum nadwozi i napędów. Przynajmniej póki Luca stoi na czele firmy. Tymczasem w Lamborghini...
Seat dobre kilka lat temu wycofał się z wyścigowej serii WTCC. Teraz Hiszpanie planują powrót na tory wyścigowe całego świata, za sprawą wyjątkowego Leona Cup Racer. Niewykluczone, że prywatne teamy będą mogły zakupić auto już w 2014 roku.
Powstał tylko jeden egzemplarz, ma miejsce tylko dla kierowcy, ale i tak żadnemu ze śmiertelników z poza rodziny Lambo nie będzie dane zasiąść w jego pomarańczowym kokpicie. W dodatku Lamborghini ofiarowało go sobie sememu jako prezent z okazji 50. urodzin. Zapewne dlatego nazywa się Egoista i jest najbardziej hedonistyczno-niepoprawnym Lambo w historii.
Jak co roku, w połowie maja nad Austriackim jeziorem Worthersee odbywa się popularny zjazd fanów aut z rodziny Volkswagena. Grupa VW imprezę traktuje bardzo poważanie i za każdym razem stara przygotować się coś specjalnego na jej okoliczność. W tym roku tymi specjałami są m.in. 503-konna wariacja na tema Golfa GTI, i sportowa wariacja na temat Amaroka
W 1974 roku świat zachwycił się pierwszym 911 Turbo bazującym na modelu 930. Dysponując mocą 260 KM generowaną przez 3-litrowego boxera z turbo i osiągając 100 km/h w niecałe 5,7 s, 911 Turbo było wówczas najszybszym, seryjnie produkowanym samochodem świata. Minęło 40 lat. Porsche prezentuje szóstą odsłonę 911 Turbo. W wersji S ma 560 KM, waży 400 kg więcej od pierwowzoru, a do 100 km/h przyspiesza w 3,1 s
Nowa Mazda 6 (sport) kombi to przełomowy model w japońskim koncernie i to nie tylko ze względu na wygląd. Trudno znaleźć rywala, który wybijałby się ponad przeciętność w tak wielu aspektach jednocześnie. Świetne właściwości jezdne, ekonomiczny silnik, nienaganne, przestronne wnętrze i przemyślane rozwiązania idą w parze z niezbyt wygórowaną ceną. Oczywiście, Mazda nie jest wolna od drobnych wad, ale wystarczy na nią spojrzeć, by przymknąć na nie oko
Jest tylko jeden taki wyścig, który pozwala uwolnić demony konstruktorskiego umysłu i nadać im realny kształt! To Pikes Peak International Hill Climb, a oswobodzone demony przybrały kształt Peugeota 208. Auto, które 30 czerwca poprowadzi Sebastien Loeb ma 875 KM i waży 875 kg. Do 100 km/h przyspiesza tak szybko jak bolid F1. Dla nas bomba!
Tytan, magnez, tworzywa sztuczne wzmacniane włóknem węglowym i szklanym, brak tradycyjnych lusterek czy specjalny akumulator sprawiają, że koncepcyjne Audi TT waży zaledwie 1111 kg. Mimo że jest nieco słabsze niż flagowe TT RS, to jest od niego szybsze
Już po kilku kilometrach za kierownicą Jetty Hybrid trudno uniknąć banalnego, ale prawdziwego stwierdzenia, że spalinowo-elektryczna kompaktowa limuzyna od VW to powiew świeżości w tym segmencie. Hybryda oparta na innowacyjnym połączeniu turbodoładowanej jednostki benzynowej, dwusprzęgłowej skrzyni i silnika elektrycznego sprawdza się dużo lepiej niż konkurencja.
Trudno powiedzieć, co bardziej urzeka w tym samochodzie, niesamowite osiągi, czy historia jego powstania. IS-F był eksperymentem, został stworzony przez grupę zapalonych inżynierów Toyoty pracujących głównie po godzinach, a szef całego projektu wcześniej odpowiedzialny był za stworzenie Toyoty Supry. IS-F powstał z pasji, a to czyni go wyjątkowym i już z założenia innym niż C63 i M3. Zapraszamy do galerii Lexusa IS-F.