Volkswagen Arteon to bez wątpienia najciekawszy model w ofercie niemieckiego producenta. Ma konkurować z tzw. czterodrzwiowymi coupe klasy premium od Audi czy BMW. To odważne deklaracje, dlatego postanowiłem bliżej przyjrzeć się Arteonowi. Po tygodniowym teście spieszę podzielić się z Wami opinią, wrażeniami i wszystkim, co powinniście wiedzieć o Volkswagenie Arteo
VII generacja Volkswagena Golfa po faceliftingu zadebiutowała na polskim rynku. Najpopularniejszy hatchback świata z zewnątrz zmienił się nieznacznie, jednak zyskał gruntownie zmodernizowane systemy medialne, mnóstwo systemów wsparcia kierowcy, nowy silnik oraz skrzynię biegów. Zapraszam na mój przewodnik po zmianach w Golfie.
Volkswagen Golf R to najmocniejszy Golf w historii. Ma napęd na wszystkie koła, który potrafi przerzucić 100 proc. momentu na tył, szybki układ kierowniczy, a ESP da się całkowicie dezaktywować. Brzmi obiecująco, prawda? A jak jest w rzeczywistości? Zapraszamy na nasz test Volkswagena Golfa R VII generacji.
Volkswagen Golf R (VII) to najmocniejszy i najszybszy obecnie Golf w historii marki. Golf R niezwykle konsekwentnie i efektywnie przekłada moc 300 KM i moment 380 Nm na asfalt – suchy i mokry. Ale – mimo poczwórnych końcówek wydechów – raczej nie zwraca na siebie uwagi stylizacją nadwozia. Oceńcie sami. Zapraszamy do naszej galerii zdjęć Volkswagena Golfa R siódmej generacji w kolorze biały "Oryx" perłowy z tapicerką skórzaną Nappa Carbon. Egzemplarz w konfiguracji za 200 tys. zł.
Inżynierowie Volkswagena, od czasu do czasu, lubią zademonstrować swoją... moc (vide Bugatti Veyron). Teraz Volkswagen potwierdził, że do seryjnej produkcji trafi Golf o mocy ponad 400 KM. Będzie to najmocniejszy seryjny hatchback w historii i policzek dla Mercedesa A45 AMG, czy nowego Forda Focus RS. Poznajcie szczegóły.
800 Niutonometrów momentu, 620 Wat nagłośnienia i ponad 400 tys. zł - wystarczająco premium? Jak dla nas, tak. To wartości charakteryzujące nowego Volkswagena Touarega w najdroższej, niemal kompletnie wyposażonej wersji z pakietem R-style i 4,2-litrowym silnikiem V8 TDI. Tej wersji nie ma jeszcze w ofercie polskich salonów, ale nam udało się zabrać ją na jazdę testową podczas polskiej premiery nowego Touarega. Czego się o nim dowiedzieliśmy na trasie wiodącej odcinkami specjalnymi Rajdu Świdnickiego?
Nowy Volkswagen Touareg w specjalnej, bogatej wersji wyposażenia Perfectline R-Style jest wystarczająco premium, aby zostać bohaterem jednej z naszych galerii. Poza tym podczas polskiej premiery Nowy Touareg dostał niezły wycisk w kamieniołomie i załapał się na niezłą sesję
Nie ma tego BMW, nie ma tego Mercedes, nie ma i Audi. Właściwie to nie ma tego żadna inna marka na świecie oprócz... Volkswagena. Czego? Asystenta parkowania z przyczepą (Trailer Assist), czyli elektronicznego systemu wspomagającego manewrowanie z przyczepą. To odpowiedź na wiele problemów "pierwszego świata". Koniec z zakłopotaniem pod stadniną koni, albo w porcie. Jak dla nas zdecydowanie premium
W grudniu, jak grom z jasnego nieba gruchnęła wiadomość, że Volkswagen kończy produkcję 2-litrowej, 16-zaworowej jednostki TFSI o oznaczeniu EA1113. To motor napędzający Audi S3 poprzedniej generacji, oraz... zgadza się, Volkswagena Scirocco R. Tym samym VW zakończył rynkową karierę swojego najmocniejszego coupe
Według nas Scirocco w wersji R to najładniejszy współczesny Volkswagen. Szczególnie w niewinnym, biały kolorze, z którym kontrastuje czerń detali nadwozia. We wnętrzu największą atrakcją są "megakubły" za 8315 zł... od sztuki. Solidne podparcie ciała, jakie zapewniają jest pożądane, kiedy do pracy zabierze się 265 KM. To już zapewne jedna z ostatnich galerii Scirocco R. Auto niedawno zostało wycofane ze sprzedaży. Nacieszcie więc oczy