Madonna bezwładnie latająca po tylnej kanapie BMW M5? Clive Owen jako tajemniczy kierowca na zlecenie? James Brown sprzedający duszę Gary’emu Oldmanowi? A to wszystko pod patronatem BMW, w ujęciu najlepszych reżyserów na świecie, Johna Woo czy Ridleya Scotta?  Tak! Zobaczcie niesamowite filmy akcji stworzone specjalnie na potrzeby Internetu przez BMW.

Pamiętacie jeszcze początek XXI wieku? Świat nie skończył się w nocy 31 grudnia 2000 roku. W Polsce szerokopasmowy internet był rzadkim luksusem, google jeszcze raczkowało, o portalach społecznościowych nikt nie słyszał, YouTube miało pojawić się za 4 lata, a na rynek wchodziła pierwsza generacja iPoda.

BMW jednak, jak zawsze wyprzedzało swoją epokę. Już wtedy – w 2001 roku – bardzo poważnie traktowało internet i doceniało jego znaczenie. Specjalnie na potrzeby globalnej sieci Niemcy postanowili stworzyć projekt o nazwie BMW Films – serię ośmiu filmów fabularnych pod tytułem The Hire . Też mi coś – pomyślicie – filmiki z BMW w roli głównej… No to teraz posłuchajcie.

W Monachium jeżeli za coś już się biorą, to na poważnie. Powstało łączenie osiem filmów o długości nie przekraczającej 10 min, ale każda minuta wypełniona jest czystą akcją. Kolejne odcinki prezentujące różne modele BMW zostały nakręcone przez jednych z najlepszych reżyserów na świecie. Wyzwania podjęli się m.in:  John Woo (Face Off, Mission Impossible 2), Guy Ritchie (Snatch, Sherlock Holmes), Ang Lee (Crouching Tiger, Hiden Dragon) czy Tony Scott (Top Gun, Deja Vu), a jednym z producentów był Ridley Scott.

Główną rolę we wszystkich ośmiu produkcjach odegrał Clive Owen, który wciela się w postać tajemniczego kierowcy. W pozostałych rolach przewijają się takie nazwiska jak Gary Oldman, Forest Whitaker, Madonna czy Marilyn Manson. Zaczyna być ciekawie?

Pierwszy film swoją premierę miał 26 kwietnia 2001 roku na specjalnej stronie internetowej BMW Films. Wkrótce potem, na stronie pojawiały się kolejne dzieła. Po emisji pierwszej serii (5 odcinków) sprzedaż BMW w 2001 roku podskoczyła o 12 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Filmy obejrzano ponad 11 mln razy… w ciągu czterech miesięcy (11 lat temu!), a strona miała 2 mln zarejestrowanych użytkowników.

Liczne edycje DVD pojawiające się w sprzedaży przez kolejne cztery lata momentalnie znikały z półek. W sieci wciąż do kupienia są DVD z całą kolekcją, chociaż trzeba na nie polować. W październiku 2005 roku BMW zaprzestało dystrybucji The Hire na DVD i usunęło wszystkie filmy z witryny BMW Films. Projekt stał się zbyt kosztowny.

Niemniej cykl ośmiu filmów The Hire stał się klasyką, nie tylko w sieci i nie tylko wśród fanów BMW – na zawsze zmienił podejście do reklamy. Dziś, ta klasyka jest nieco zapomniana i żyje jedynie w pamięci starszych entuzjastów marki, którzy potrafią jeszcze obsłużyć Walkmana. Ale, od czego mamy internet?

Mimo, że filmy liczą sobie już ponad 10 lat, są wciąż wspaniałą dawką najlepszego kina akcji, nie tylko dla wielbicieli marki. Poniżej zamieściłem wszystkie osiem epizodów, które w najlepszej możliwej jakości wybrałem dla Was z YouTube. Odprężcie się więc, usiądźcie wygodnie i poczujcie magię motoryzacyjnego kina najwyższych lotów.

Na zakończenie warto zerknąć na dwa specjalne materiały dodatkowe: „Making of” oraz „BMW Driving Tehniques”.

 

BMW Films – The Hire | Ambush

Reżyseria: John Frankenheimer | Samochód: BMW 740i

 

BMW Films – The Hire | Chosen

Reżyseria: Ang Lee | Samochód: BMW 540i

 

BMW Films – The Hire | The Follow

Reżyseria Wong Kar-wai  | Samochód: BMW 330i Coupe i Z3

 

BMW Film – The Hire | Star

Reżyseria: Guy Ritchie | Samochód: BMW M5

 

BMW Films – The Hire | Powder Keg

Reżyseria: Alejandro González Iñárritu | Samochód: BMW X5 3,0i

 

 

BMW Films – The Hire | The Hostage

Reżyseria: John Woo | Samochód: BMW Z4 3,0i

 

BMW Films – The Hire | Ticker

Reżyseria: Joe Carnahan | Samochód: BMW Z4 3,0i

 

BMW Films – The Hire | Beat the Devil

Reżyseria: Tony Scott | Samochód: BMW Z4 3,0i

 

BMW Films – The Hire | Making of

 

BMW Films – The Hire | Driving Techniques

 

Źródło: własne, wikipedia

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat na co dzień, zawodowo zajmuje się motoryzacją, a przede wszystkim testowaniem i opisywaniem dla Was nowych samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej jako bloger i freelancer na stałe współpracujący w kilkoma magazynami lifetsylowymi/motoryzacyjnymi. Nowe samochody (nie tylko te premium) to po prostu moja praca. Zdobytą wiedzą i refleksjami dzielę się z Wami tutaj.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany