Jak co roku, posiadłość Villa d’Este nad włoskim jeziorem Como stały się skupiskiem najpiękniejszych, najrzadszych i najbardziej wartościowych aut świata – zarówno klasycznych, jak i tych stanowiących wizję motoryzacji w przyszłości. Poznajcie wyróżnione samochody.
Podczas konkursu przyznano wyróżnienia kilku spośród ponad 50 klasycznych aut. Prestiżowy tytuł „Best of show” przyznawany przez publiczność otrzymała Alfa Romeo 6C 2500 SS Coupe z 1933 roku.
Jury przyznało nagrodę dla najlepiej zachowanego samochodu powojennego wyścigowemu Porsche 917/K z 1969 roku, dla najlepszej ikony motoryzacji – Mercedesowi 300 SL z 1956 roku, a za auto o najbardziej ekscytującym designie uznano Lamborghini Countach LP400 z 1975 roku. Spośród klasycznych aut wyróżnione zostały również takie modele jak jak Ford GT 40 z 1968 roku (najwierniej odrestaurowane auto), czy też Ferrari 250 Europa z 1954 roku.
Poza reprezentantami starej, samochodowej szkoły, nie zabrakło też aut, które wyznaczają kierunek rozwoju motoryzacji. Jednym z nich jest długo zapowiadany i wyczekiwany koncept sportowej Alfy Romeo 4C, który powstanie we współpracy z Mazdą i trafi do sprzedaży w 2013 roku. Ponadto, brytyjski Aston Martin zaprezentował model 310 AM, który zwiastuje następcę modelu DBS. Podczas imprezy można było także podziwiać BMW Zagato Coupe – kontrowersyjny owoc współpracy niemieckiej firmy z włoskim studiem designu, oparty na BMW Z4. Również Francja miała swojego reprezentanta w postaci koncepcyjnego Renault Alpine. Stanowi on zapowiedź superauta znad Sekwany oraz powrót nieco zapomnianej już marki Alpine.
Za sprawą takich imprez jak Concorso d’Eleganza, świat jest lepszym miejscem. Dzięki nim choć raz w roku prawdziwe białe kruki motoryzacji mają szansę wyfrunąć z klimatyzowanych garaży i nacieszyć oko zwykłych śmiertelników…
Nagrody specjalne jury
Nagroda publiczności dla samochodu koncepcyjnego
Poniżej prezentujemy filmy z niektórymi maszynami w akcji
Tekst: Mateusz Klimek
Źródło: BMW Group