Rodzina Toyoty Prius niedawno wzbogaciła się o drugą wersję nadwoziową. Prius Plus to siedmiomiejscowy samochód będący połączeniem kombi i vana. Okazuje się, że zainteresowanie hybrydami jest na tyle duże, że Toyota już planuje kolejne wersje swojej flagowej hybrydy.
Choć od premiery Priusa Plus w okuł której Toyota budowała atmosferę wyczekiwania, minęło już sporo czasu, Japoński producent dopiero teraz zdecydował się ujawnić oficjalne zdjęcia europejskiej wersji samochodu.
Prius Plus łączy w sobie cech kombi i vana, bo o ile bazą dla tego pojazdu jest zwykły Prius, to zmiany nie polegały na podniesieniu tylnej linii dachu i uzyskaniu dodatkowych litrów w bagażników, a umieszczona tam również dwa dodatkowe fotele. Ponadto samochód jest o 15,5 cm dłuższy a rozstaw osi został zwiększony o 8 cm. Jednocześnie nowa wersja hybrydy jest o 3 cm szersza i o 8,5 wyższa od standardowej.
Umieszczenie dodatkowych foteli było możliwe dzięki temu, że producent zastosował nowe akumulatory modułu hybrydowego, które dzięki swoim mniejszym rozmiarom mogły zmieścić się zamiast pod podłogą bagażnika, w przestrzeni pomiędzy kierowcą a pasażerem, we wnętrzu samochodu.
Takie same akumulatory Toyota stosowała dotychczas w samochodach Plug-in z możliwością ,,doładowywania” z gniazdka elektrycznego. W przypadku Priusa Plus nie ma takiej możliwości.
Bagażnik samochodu, przy siedmiu miejscach rozłożonych mieści jedynie 200 l bagażu, ale kiedy ostatnie dwa siedzenia złożymy, mamy do dyspozycji przestrzeń bagażową o całkiem sporych rozmiarach 535 l.
Nowa wersja nadwoziowa korzysta z tego samego silnika o pojemności 1,8 litra i mocy 98 KM. Na informacje na temat cen samochodu i wyposażenia pozostaje nam czekać, ale można się spodziewać, ze nie będą one znacznie odbiegały od kosztów zakupu Priusa z nadwoziem hatchback.