AMG Driving Academy na torze Poznań to jedna z imprez w moim dziennikarskim kalendarzu, na którą czekałem ze sporą niecierpliwością. Nie tylko dlatego, że wśród modeli do testowania widniał AMG GT R. Po prostu AMG i tor w jednym zdaniu zawsze oznacza wrażenia, których nie sposób sobie odmówić. Zapraszam Was na wpis o tym, jak chciałem (ale nie mogłem) pójść bokiem w Mercedesach za ponad pół miliona złotych.
Kwiecień zacząłem od hucznego świętowania 50. urodzin AMG za kierownicą prawie 600-konnego AMG GT R na Torze Poznań, a skończyłem na rozwodzeniu się nad sensownością downsizingu na przykładzie Lexusa RC 200t. W międzyczasie ponarzekałem trochę na Poznań Motor Show, próbowałem znaleźć coffee shop, wygrałem pierwszą rundę Pucharu Mediów Classicauto Cup i poopowiadałem Wam trochę o Volkswagenie Up! i Fiacie 500X. Zapraszam do lektury.
Oj działo się w marcu. Ledwie nadążałem z aktualizacją dzienników. Zacząłem od relaksu w klimacie Audi, dlatego nie wyrobiłem się na salon samochodowy w Genewie. Niemniej i tak opisałem Wam, dlaczego na taki salon lepiej wybrać się bez aparatu. Chwilę potem wpadłem na galę Otomoto by poznać "najpopularniejszą używkę Polaków", a następnie pojechałem sprawdzić dla Was nowego Golfa. W międzyczasie na tapetę wróciło złote Lambo - już całe i zdrowe, czekające na litewskie tablice rejestracyjne. Dzięki carspotterom jako pierwszy w Polsce dotarłem do tych informacji. Z Golfa przesiadłem się do nowego Citroena C3 i trochę pobawiłem się jego wbudowaną kamerą. Na deser zostawiłem sobie dwa nowe SUV-y - odświeżoną Kugę i całkowicie nowe Discovery 5. Zapraszam do lektury.
Tradycyjnie jak co roku przygotowałem dla Was najbardziej obszerne i szczegółowe (jedyne takie) roczne podsumowanie wydarzeń na rynku samochodów segmentu premium w Polsce. Poniższy raport to gruntowna analiza statystyk sprzedaży (pierwszych rejestracji) nowych samochodów premium w naszym kraju, rankingi marek i modeli, zestawienia, porównania i prognozy na rok 2017. Są to unikatowe i starannie opracowane przeze mnie statystyki i dane, które znajdziecie tylko na PremiumMoto.pl.
Zapomnijcie o Sudoku, krzyżówkach panoramicznych i warcabach. LEGO Technic to najlepsza rozrywka w wersji analogowej. Rozrywka klasy premium. I –...
Początek roku na PremiumMoto.pl był dosyć leniwy, mimo że pierwszy tydzień upłynął na wysokich obrotach wolnossąccego, 3,7-litrowego V6. Emocje po V6 skutecznie ostudził Fiat 500 w wersji kabrio. Jazda bez dachu w zimie sprawiła, że kolejny tydzień przesiedziałem chory w domu i zająłem się simracingiem. Sprawdźcie, dlaczego i Wy powinniście tego spróbować. Opowiedziałem Wam również o wszystkim, co powinniście (a nawet musicie) wiedzieć o nowym Lexusie LS, a na koniec miesiąca przyszła krótka refleksja na temat 4-cylindrowych dieslów w segmencie premium.
Od początku istnienia przemysłu motoryzacyjnego producenci samochodów mieli obsesję na punkcie dwóch rzeczy: bezpieczeństwa i osiągów. Czasami bywało tak, że w pogoni za mocą i szybkością bezpieczeństwo schodziło na drugi plan. W ten sposób rodziły się samochody, które przeszły do historii jako upiorne, czarne drogowe charaktery.
Zajrzyj za kulisy PremiumMoto.pl. Dowiedz się, co dzieje się na blogu i w motoryzacji, kiedy na blogu nie dzieje się nic. Bo dzieje się dużo, a wpisy na stronie głównej to jedynie kwintesencja tych wydarzeń. Dzienniki PremiumMoto.pl to krótkie, regularnie dodawane wpisy. Nowy co trzy dni. Zapraszam.
Październik na PremiumMoto.pl był wyjątkowo... premium. Nie nadążałem z przesiadaniem się do kolejnych ciekawych modeli. Na szczęście o każdym zdążyłem krótko Wam opowiedzieć w dziennikach. Będzie więc trochę o 510-konnej Alfie Romeo, elektrycznym BMW, wysokoprężnym Volvo, driftującym Fordzie, jadącym samodzielnie Volkswagenie i lifestylowym Audi. O czymś zapomniałem? No tak, będzie też o szybkim Porsche (są inne?).
Postanowiłem przyjrzeć się rynkowi samochodów używanych klasy premium w Europie. Zebrałem dane z ponad 700 tys. ofert sprzedaży samochodów segmentu...