Salon samochodowy jak ten w Genewie czy we Frankfurcie może kojarzyć się Wam z… samochodami. I słusznie. Jeżeli pierwszym, co przychodzi Wam do głowy, są (piękne, gorące, seksowne) hostessy to jeszcze lepiej, bo przecież o samochodach wiemy wszystko jeszcze przed ich oficjalną premierą na targach. Ale największe salony samochodowe to coś znacznie więcej, coś, na co zapewne jeszcze nikt nie zwrócił Wam uwagi.
Za nami kolejna edycja Motor Show Poznań. Było jeszcze lepiej niż rok temu. Te największe targi motoryzacyjne w Polsce z edycji na edycję ściągają coraz większe rzesze osób. Już podczas dnia prasowego jest tłoczno, a w weekend dla publiczności hale Międzynarodowych Targów Poznańskich przeżywają prawdziwe oblężenie. Czy faktycznie warto wybrać się na Motor Show? Poniższa relacja powinna pomóc Wam w podjęciu decyzji.
Marzec na PremiumMoto.pl był ciekawym miesiącem - zaczął się na salonie samochodowym w Genewie, a skończył na Motor Show w Poznaniu. Między Genewą a Poznaniem również sporo się działo. Przeczytacie o nowym Volvo Xc90 gubiącym płyny, o 5-drzwiowym MINI udającym coś, czym nie jest, o Mercedesie podszywającym się pod AMG i o skrzyni CVT, która w Lexusie jest OK, a w Hondzie już nie. Zapraszam do lektury.
Jako jedyny w Polsce blog motoryzacyjny o samochodach klasy premium po raz kolejny czujemy się w obowiązku zaprezentować najbardziej szczegółowy i obszerny ranking sprzedaży aut marek premium w naszym kraju. Poniższy raport zawiera gruntowną analizę statystyk sprzedaży samochodów z wyższej półki oraz pełne zestawienie marek i modeli samochodów premium na polskim rynku w 2015 roku.
Pora na zamknięcie lutowego wydania dzienników PremiumMoto.pl. Dwa tygodnie ferii nie sprzyjały cyklicznym aktualizacjom, ale ciekawych wpisów nie zabrakło. W lutym opisałem dla Was pierwsze wrażenia po bliższym kontakcie z Fiatem Tipo i wyjaśniłem, dlaczego kojarzy mi się z kebabem, opowiedziałem, jak wyrwać dziewczynę na drogi samochód, na przykładzie Astry wyliczyłem, ile paliwa zużywają komfortowe dodatki w samochodzie i zgłębiłem pięć ciekawych innowacji w nowym Mercedesie klasy E. Zapraszam do lektury.
Na salonie samochodowym w Genewie z roku na rok zmienia się niewiele, poza samochodami. Bywają lata chude, kiedy premier jest niewiele i są mało znaczące (tak było rok temu) i są lata tłuste, kiedy nie wiadomo, na które stoisko lecieć z aparatem (np. rok 2013). W tym roku na salonie w Genewie również będzie tłusto. Zapraszam na krótką odprawę.
Zdałeś na prawko za pierwszym razem? Jeździsz bezwypadkowo już 10 lat? Potrafisz założyć kontrę i opanować poślizg? Świetnie. A może jazdę samochodem traktujesz jako przykry obowiązek? Masz gdzieś power slajdy, a samochód to dla Ciebie jedynie środek transportu? Też dobrze. Nieważne, jak podchodzisz do prowadzenia, mam dla Ciebie dwie niezawodne metody, dzięki którym staniesz się lepszym kierowcą.
W styczniowym wydaniu dzienników dowiecie się, które modele samochodów marek premium sprzedawały się w Polsce najlepiej, jak jeździ i czym zaskakuje nowe Renault Megane oraz co tak naprawdę definiuje kierunek rozwoju motoryzacji. Będzie też kilka słów w kwestii DS vs premium i kilka innych wątków pobocznych. Zapraszam.
Koniec roku 2015 oznacza (nieco opóźnione) zamknięcie grudniowych dzienników PremiumMoto.pl. W piątej już części dzienników przybliżyłem Wam najbardziej palące kwestię związane z zawodem dziennikarza motoryzacyjnego. Dowiecie się, skąd brać fury do testów, kto płaci za paliwo i co się dzieje, jak się taką furę testową uszkodzi. Nie zapomnijcie przeczytać też apdejtu o najważniejszych rzeczach w życiu człowieka. Miłej lektury.
Piątek, 30 września 1956 roku zwiastował 24-letniemu Jamesowi Deanowi początek pięknego weekendu. Aktor zakończył zdjęcia na planie Olbrzyma – swojego trzeciego filmu – i przestała obowiązywać go klauzula „no racing” zawarta w kontrakcie. Aktor popędził zatem w kierunku warsztatu Competition Motors w północnej części Hollywood, gdzie czekało na niego nowe Porsche 550 Spyder. Kilka godzin później Dean już nie żył, ale jego Porsche straszy do dziś.