Testuję nowe BMW X3 z bazowym silnikiem 2,0. BMW chciało abym przetestował dla Ciebie tę najszybszą i najdroższą odmianę nowego X3, czyli M50. Jako przykładny dziennikarz motoryzacyjny stwierdziłem jednak, że chcę być bliżej ludzkich spraw i bliżej realnych możliwości zakupowych moich czytelników. Tym sposobem mam tutaj dla Ciebie test nowego BMW X3 w wersji, która rzadko pojawia się w testach. Zapraszam.
Dobra, na początek muszę zaznaczyć, że meritum tego testu nowego BMW X3 2,0 nie będzie ujęte słowem pisany, a mówionym. A tego mówienia będzie sporo.
W tym wpisie chciałem podzielić się z Tobą i zarekomendować Ci mój test nowego BMW X3 na YouTube. W mojej skromnej opinii to najbardziej szczegółowy test X3 z silnikiem 2,0, jaki pojawił się do tej pory w polskiej sieci. Szkoda byłoby przegapić.
Nowe BMW X3 2025 – test wideo (długi, ale szybko się ogląda)
Ja wiem, że prawie 60 min gadania o samochodzie to już spore przegięcie, ale – uwaga – test maksymalnie skróciłem i na etapie montażu wyciąłem z niego wszystko co mało istotne. Tak, mógłby być jeszcze dłuższy.
Zdaję sobie sprawę, że 60 min na skonsumowanie pojedynczej treści to w dzisiejszych realiach spore poświęcenie. Jednak jednocześnie zakładam, że jesteś bezpośrednio zainteresowany nowym BMW X3 i z myślą o takich osobach jak Ty, przygotowałem ten tests. Mając na uwadze problemy, pytania, rozterki i potrzeby osób na pewnym etapie decyzji zakupowych, trzeba wejść w szczegóły produktu i wówczas trudno zmieścić się w 15 min. W 30 min również.
Żeby było bardziej merytorycznie to tutaj streszczę moje spostrzeżenia, uwagi, przytyki i pochwały w odniesieniu do nowego BMW X3. Sądzę, że to pomoże podjąć Ci decyzję, czy warto zainwestować godzinę czasu, żeby posłuchać, co jakiś Youtuber ma do powiedzenia o samochodzie, który chcesz kupić.
Więcej testów modeli BMW na PremiumMoto.pl
Test nowego BMW X3 2,0 – najważniejsze wnioski i opinia
Nowe BMW X3 jest tylko nieznacznie większe od poprzednika, jednocześnie pod względem rozstawu osi – a więc tego parametru, który ma największe przełożenie na odczucia z jazdy i przestronność wnętrza – właściwie się nie zmieniło.
To sprawia, że jest większe od Volvo XC60 i nowego Audi Q5, ale ustępuje nieco Mercedesowi GLC. Poczujesz to na tylnej kanapie i kiedy zajrzysz to do bagażnika.
Bagażnik BMW X3 2025
Jeśli chodzi o bagażnik, to pomiary w moim teście wykazały sporą rozbieżność między deklarowaną przez BMW pojemnością tego bagażnika a stanem faktycznym. BMW deklaruje 570 litrów, natomiast po zmierzeniu w rzeczywistości wychodzi znacznie mniej. Ile dokładnie? O tym w teście.
W bagażniku bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie rozwiązanie rolety oraz możliwość umieszczenie jej pod podłogą.
Pewne moje zastrzeżenie wzbudziła mało „elastyczna” tylna kanapa. W przeciwieństwie do Q5 nie da się jej przesunąć przód-tył i w przeciwieństwie do GLC nie da się regulować kąta pochylenia oparcia. Ma jedną stałą pozycję i tyle.
Miejsce na tylnej kanapie nowego BMW X3
Nie zmienia to faktu, że zapewnia przyzwoitą przestrzeń do podróżowania dla osób do 190 cm i siedzących za kierowcą do 190 cm wzrostu. Jest podłokietnik i 3-strefowa klimatyzacja w standardzie. No i tylna kanapa nowego X3 ma pewną przewagę nad tą w nowej serii 5. Jaką? O tym w pełnym teście.
Nowe BMW X3 – jakość wnętrza i materiałów
Na filmie sporo czasu i uwagi poświęcam wnętrzu – materiałom i wykończeniu, bo to kwestie, do których pojawia się sporo zastrzeżeń pod testami nowego X3. I tutaj – jak wspominam w swoim teście – można podejść do nowego X3 na dwa sposoby.
Jeśli odniesiemy się do tego, z czym mamy do czynienia w poprzedniej generacji X3, no to faktycznie zgodnie z najnowszymi trendami w motoryzacji klasy premium, wnętrze nowego X3 stało się – kolokwialnie rzecz ujmując – nieco bardziej plastikowe. Takie czasy.
Z drugiej strony, jeśli wnętrze nowego BMW X3 porównamy z wnętrzem równie nowego Audi Q5 i Mercedesa GLC, to okazuje się, że jesteśmy na podobnym poziomie, co dwójka najgroźniejszych niemieckich rywali. W dodatku nowe X3 pod względem odczuwalnej jakości i solidności wnętrza przebija Q5 i dorównuje GLC. Czy twierdzę, tym samym, że Audi Q5 ma obecnie najsłabsze wnętrze w tej kategorii SUV-ów? Obawiam się, że tak.
W teście szczegółowo opowiadam też o nowych materiałach użytych we wnętrzu, z naciskiem na nową tekstylną tapicerkę, chwalę nowe fotele w X3, krytykuję cyfrową – znaną z innych modeli BMW – tablicę wskaźników i chwalę system multimedialny.
Czy 2-litrowy silnik w nowym BMW X3 jest wystarczający?
Jedną z ważniejszych kwestii mojego testu nowego BMW X3 był silnik. Skoro już specjalnie wziąłem do testu bazową jednostkę benzynową, to poświęciłem jej sporo uwagi. Interesowało mnie przede wszystkim, czy przy swoich 200 KM i 330 Nm oraz 7,8 s do 100 km/h (na papieże) zapewnia wystarczające osiągi w średniej wielkości SUV-ie klasy premium.
I według moich odczuć te osiągi w praktyce wypadają lepiej niż sugerowałoby to prawie 8 s do 100 km/h na papierze. Nie czuć niedostatku mocy, tym bardziej, że mamy do czynienia z miękką hybrydą. To oznacza, że osiągi jednostki spalinowej są subtelnie wspierana pojawiającym się natychmiast momentem niewielkiego silnika elektrycznego.
W teście sprawdziłem również osiągi autostradowe, poziom obrotów przy 140 km/h, zużycie paliwa w mieście i w trasie oraz to, na ile sztuczne jest cyfrowe podbicie dźwięku tego silnika. Z ekspertem porozmawialiśmy również o awaryjności tej jednostki.
Jak jeździ nowe BMW X3?
Ten aspekt również dokładnie sprawdziłem. Rozbiłem to zagadnienie na 3 kategorie:
- jazda w zakrętach, taka agresywniejsza i nieco bardziej sportowa
- komfort zawieszenia
- komfort akustyczny przy wyższych prędkościach
BMW X3 2025 – jazda dynamiczna
Zwinność nowego BMW X3 w zakrętach okazała się wystarczająca, ale mnie nie oczarowała. Nie brakuje precyzji i czucia, można dosyć agresywnie rozprawiać się z zakrętami. Chociaż w tej kwestii pojawiają się pewne zastrzeżenia oraz ma na to wpływ konkretna konfiguracja zawieszenia mojego egzemplarza testowego. Więcej na ten temat w pełnym teście.
Komfort zawieszenia nowego BMW X3
W kwestii komfortu pewnym mankamentem nowego BMW X3, w porównaniu z Q5, GLC czy XC60, jest fakt, że nie można domówić zawieszenia pneumatycznego, które zawsze jest tym najbardziej komfortowym. Można przyjąć jednak, że nie jest to aż tak wielki problem, jeśli to standardowe zawieszenie nowego X3 jest wystarczająco komfortowe. I faktycznie takie jest, chociaż ten komfort łatwo popsuć nieodpowiednią konfiguracją, np. nie dobierając zawieszenia adaptacyjnego z trybem sport/comfort.
Czy nowe BMW X3 jest dobrze wyciszone?
Jeśli chodzi o komfort akustyczny, to też pojawia się pewien szkopuł. W nowym X3 nie da się już zamówić grubszych, akustycznych szyb bocznych (tak jak w poprzedniku). Co prawda grubsze szyby teraz dostajemy już w standardzie. Ale czy są wystarczająco grube i „akustyczne”, żeby zapewnić odpowiedni komfort przy prędkościach autostradowych? Na to pytanie odpowiadam na filmie.
Aspekty praktyczne nowego X3
Żaden test nie obejdzie się bez sprawdzenia aspektów praktycznych samochodu. W nowym BMW X3 są na bardzo przyzwoitym poziomie. Mamy sporty podłokietnik i duże kieszenie w drzwiach. Mamy też jedną z najwygodniejszych ładowarek indukcyjnych i 4 USB C w standardzie. X3 dostało jednak ode mnie minus za niewielki schowek przed pasażerem.
I to właściwie tyle z tych najważniejszych informacji i wniosków z testu nowego BMW X3 z silnikiem 2,0. Więcej szczegółów na filmie.
Nowe BWM X3 2,0 – o czym będzie mowa w teście?
Żeby jeszcze bardziej ułatwić Ci konsumpcję materiału wideo przygotowałem spis treści z dokładnymi odnośnikami czasowymi.
- 2:21 nowe X3 wprowadzenie, konfig
- 4:53 czy silnik 2,0 w nowym X3 daje radę?
- 11:26 M pakiety w nowym X3
- 15:43 bagażnik w nowym X3 (mniejszy niż myślisz)
- 20:45 miejsce na tylnej kanapie nowego BMW X3
- 24:37 jak jeździ nowe BMW X3?
- 30:24 wnętrze nowego X3 cz. I
- 36:16 czy nowe X3 jest komfortowe?
- 39:33 wnętrze nowego BMW X3 cz. II
- 42:31 nowe X3 na autostradzie
- 44:30 wnętrze X3 cz. III
- 50:03 ile pali X3 2.0
- 51:46 wnętrze X3 cz. IV
- 54:05 opinia o nowym X3