Jeden z niewielu prawdziwych supersamochodów w historii Porsche, model 959 jest na tyle wyjątkowy i rzadki, że gdy ktoś dzisiaj wystawia go na sprzedaż to cena ląduje daleko poza granicą miliona Euro. Najszybszy produkcyjny wóz świata, triumfator Rajdu Paryż-Dakar i milionowa inwestycja w jednym? Na to wygląda. Poznajcie bliżej Porsche 959!
Gadżety samochodowe klasy premium potrafią być naprawdę zaskakujące. Przygotowałem dla Was zestawienie tych najbardziej odjechanych: od obroży dla pieska wysadzanej kryształkami Swarovskiego po spinacze biurowe wygięte w kształt Porsche 911. Sprawdźcie, czy uda mi się Was zaskoczyć którymś z pomysłów na samochodowy gadżet od marki premium.
Ford Fiesta Vignale to samochód miejski, ale z grupy tych nieco większych samochodów do miasta. Pod względem gabarytów konkuruje z Seatem Ibizą czy Renault Clio, ale jeśli weźmiemy pod uwagę cenę odmiany Vignale, to konkurentów możemy szukać również wśród MINI czy Audi. Czy zatem Fiesta Vignale może być tańszą alternatywą dla miejskiego samochodu klasy premium.
BMW X2 – całkowicie nowy model w gamie BMW. Rywalizuje w tej najbardziej lifestyle’owej grupie crossoverów i ma do zaoferowania coś znacznie więcej niż oryginalny design. Jeżeli rozglądasz się za crossoverem klasy premium, koniecznie poznaj bliżej BMW X2. Jeżeli nie, to sądzę, że i tak powinieneś lepiej poznać ten samochód. Zapraszam na test.
Idea launch control rozkwitła prawie 30 lat temu, początkowo oczywiście w Formule 1. FIA jednak szybko ukróciła zapędy jajogłowych. Ale brak zrozumienia w F1 nie przeszkodził w upowszechnieniu się systemu launch control. Czym jest launch control i jak działa?
Dokładnie rok po pierwszej edycji eko-rajdu Volkswagen postanowił po raz drugi podjąć tę ciekawą inicjatywę. Ucieszyłem się, bo to wartościowe zawody, a pierwsza edycja zaowocowała naprawdę bardzo ciekawymi wnioskami i zaskakującymi rezultatami (np. bardzo dużymi rozbieżnościami między realnym a katalogowym zużyciem paliwa). Podczas drugiej edycji również padły kolejne rekordy dla silników TDI i TSI, a jeden z nich wykręciłem osobiście.
Test Mercedesa S 560 Coupe 4Matic (C222) za 800 tys. zł mógłbym zamknąć w jednym stwierdzeniu. Brzmiałoby ono: jedno z najlepszych spośród najbardziej komfortowych coupe na rynku. Według mnie S 560 Coupe 4Matic po odpowiednim doposażeniu to samochód kompletny, idealnie wpisujący się oczekiwania, jakie możesz mieć wobec komfortowego coupe klasy premium. Ale… Tak naprawdę nie ma żadnych „ale”.
BMW M4 Cabrio po doposażeniu w dodatki M Performance oraz pakiet M Competition najlepiej spośród wszystkich BMW wpisuje się w hasło „frajda z jazdy”. W dodatku jeździ lepiej niż wersja coupe. Zaskoczeni? Już spieszę z wyjaśnieniami. Zapraszam na test BMW M4 Cabrio M Competition z dodatkami M Performance.
Test BMW R nineT Urban G/S zacznę od wyznania. Mam profil na Instagramie. Dobry początek, prawda? Jako PremiumMoto.pl obserwuję ponad 900 innych profili. Głównie są to profile z samochodami rozmaitej maści, ale jest też sporo motocykli. Kiedyś przewijały się też dziewczyny, ale za bardzo mnie rozpraszały, więc się ich pozbyłem. Co do tego ma BMW R nineT Urban G/S? Zapraszam na test.
Nazywa się Fat Bob. Harley-Davidson Fat Bob (2018). Znam jednak przynajmniej dziesięć epitetów, które lepiej określają tego Boba. Wszystkie są zbyt wulgarne, żebym mógł je tu przytoczyć. Fat Bob 2018 to czyste zło na dwóch kołach, rydwan Belzebuba z prawie dwulitrowym silnikiem. Na jego widok staruszki robią znak krzyża, a matki w popłochu chowają swoje córki do domów. Dlatego momentalnie zdobył moje serce. Pozwólcie, że podzielę się wrażeniami z tygodniowego testu tego grubego motocykla.