Dokładnie rok po pierwszej edycji eko-rajdu Volkswagen postanowił po raz drugi podjąć tę ciekawą inicjatywę. Ucieszyłem się, bo to wartościowe zawody, a pierwsza edycja zaowocowała naprawdę bardzo ciekawymi wnioskami i zaskakującymi rezultatami (np. bardzo dużymi rozbieżnościami między realnym a katalogowym zużyciem paliwa). Podczas drugiej edycji również padły kolejne rekordy dla silników TDI i TSI, a jeden z nich wykręciłem osobiście.
Test Mercedesa S 560 Coupe 4Matic (C222) za 800 tys. zł mógłbym zamknąć w jednym stwierdzeniu. Brzmiałoby ono: jedno z najlepszych spośród najbardziej komfortowych coupe na rynku. Według mnie S 560 Coupe 4Matic po odpowiednim doposażeniu to samochód kompletny, idealnie wpisujący się oczekiwania, jakie możesz mieć wobec komfortowego coupe klasy premium. Ale… Tak naprawdę nie ma żadnych „ale”.
BMW M4 Cabrio po doposażeniu w dodatki M Performance oraz pakiet M Competition najlepiej spośród wszystkich BMW wpisuje się w hasło „frajda z jazdy”. W dodatku jeździ lepiej niż wersja coupe. Zaskoczeni? Już spieszę z wyjaśnieniami. Zapraszam na test BMW M4 Cabrio M Competition z dodatkami M Performance.
Test BMW R nineT Urban G/S zacznę od wyznania. Mam profil na Instagramie. Dobry początek, prawda? Jako PremiumMoto.pl obserwuję ponad 900 innych profili. Głównie są to profile z samochodami rozmaitej maści, ale jest też sporo motocykli. Kiedyś przewijały się też dziewczyny, ale za bardzo mnie rozpraszały, więc się ich pozbyłem. Co do tego ma BMW R nineT Urban G/S? Zapraszam na test.
Nazywa się Fat Bob. Harley-Davidson Fat Bob (2018). Znam jednak przynajmniej dziesięć epitetów, które lepiej określają tego Boba. Wszystkie są zbyt wulgarne, żebym mógł je tu przytoczyć. Fat Bob 2018 to czyste zło na dwóch kołach, rydwan Belzebuba z prawie dwulitrowym silnikiem. Na jego widok staruszki robią znak krzyża, a matki w popłochu chowają swoje córki do domów. Dlatego momentalnie zdobył moje serce. Pozwólcie, że podzielę się wrażeniami z tygodniowego testu tego grubego motocykla.
Jaguar I-PACE – 4,7 s do 100 km/h i 10 h lub 50 min ładowania od 0 do 100 procent baterii. Dwa silniki elektryczne, napęd na wszystkie koła, 700 Nm i 400 KM. Do tego bagażnik o niemal identycznej pojemności jak w Passacie kombi i zasięg do 450 km. Czy Jaguar I-PACE to obecnie najlepszy samochód elektryczny na świecie? Sprawdźmy to! Zapraszam na test.
Ile kosztuje najdroższe nowe auto na Polskim rynku? Ceny startują od 3 902 979 zł. Jednak zawsze można zdecydować się na nieco lepszą, lżejszą wersję za skromne 4 266 300 zł (1 019 719 EUR). Tyle właśnie trzeba zapłacić w Polsce za hybrydowe Porsche 918 Spyder
Rozpędzony Ford Focus RS wpada na placyk na torze Kielce. Mocno dohamowuje, przygotowując się do kręcenia bączków. Ja stoję obok z kamerą. W tym momencie widzę, że z dachu samochodu zlatuje jakiś niewielki czarny prostokąt. Kamera? Nie. To mój telefon. Ląduje na ziemi i ślizgiem pokonuje kilkanaście metrów. Uderzenie o gładki asfalt toru Kielce nie kończy jego żywota, to, co dzieje się później już tak…
Zamiana paliwa na dźwięk to sztuka. Chyba jedyna forma sztuki, którą rozumiem. A na pewno jedna z niewielu, która faktycznie mnie ekscytuje. Bo ja prosty chłopak jestem. W dodatku uzależniony od samochodów (i motocykli) z donośnym brzmieniem wydechu. Właśnie dlatego, mimo pewnych wad, niewielkiego silnika i dosyć wysokiej ceny, tak bardzo spodobał mi się Abarth 124 Spider. Zapraszam na test i wrażenia z jazdy.
Rzadko bawię się tutaj w tematy eksploatacyjne, bo niestety słabo się znam na typowych usterkach samochodów używanych, sekwencyjnych wtryskach gazu i innych panewkach. Jest jednak pewien wyjątek! Kiedy pojawia się temat opon, to zawsze chętnie się wypowiadam. Tym razem będzie mowa o tym jak wybrać najlepsze opony zimowe i dlaczego warto pomyśleć w tym kontekście o Allegro.