Początek roku to tradycyjnie pora na przegląd motoryzacyjnych nowości, które pojawią się na rynku w ciągu najbliższych 12 miesięcy. W tym wpisie skupię się na nowościach od Audi. W dodatku zgodnie z panującym trendem – tych elektrycznych i hybrydowych nowościach. Zapraszam.

W tym roku na rynku ma pojawić się około 170 nowych modeli samochodów (wliczając w to wariacje na temat wersji silnikowych i nadwozia), a zdecydowana większość tych premier przypadnie w udziale trzem największym markom premium z Audi na czele. Tematem przewodnim, podobnie jak w 2020, pozostają modele elektryczne oraz hybrydy plug-in.

Audi ma ambitny plan wprowadzenia na rynek 20 w pełni elektrycznych modeli do 2025 roku. Już w 2021 oficjalnie pojawią się przynajmniej 2, a nieoficjalnie nawet 4 elektryczne Audi. Przyjrzyjmy się im bliżej.

 

Audi E-tron GT

Co wiemy? O E-tronie GT wiemy już właściwie wszystko, bo do premiery w połowie lutego zostało naprawdę niewiele czasu. Neutralna pod względem emisji Co2 produkcja E-trona GT w zakładach Böllinger Höfe idzie już pełną parą.

Audi zaczyna rok 2021 zdecydowanie mocnym akcentem, bo E-tron GT z pewnością bardzo szybko zyska miano jednego z najlepszych samochodów elektrycznych na rynku. Zaraz po (a dla niektórych zaraz przed) Porsche Taycanem.

 

Nie jest tajemnicą, że e-tron GT będzie technologicznym bliźniakiem Porsche Taycana, tylko ładniejszym. Audi twierdzi również, że w porównaniu z Taycanem, e-tron GT będzie ukierunkowany bardziej w stronę komfortowego podróżowania w dobrym stylu (gran tursimo) niż stricte sportowych emocji. Jednocześnie w topowej odmianie RS będzie oferował podobne osiągi, jak najmocniejszy Taycan.

Audi E-tron GT RS będzie najmocniejszym produkcyjnym Audi – ever made.  Napędzany trzema(!) silnikami elektrycznymi jest w stanie wycisnąć 646 KM i prawie 900 Nm momentu. Te wartości pozwalają rozpędzić się do 100 km/h w niecałe 3 s. Zasięg ponad 400 km przy takich osiągach ma zagwarantować bateria o pojemności 94 kWh. No i E-tron GT nie jest SUV-em, co dla wielu osób również będzie ogromną zaletą. Największą tajemnicą do momentu premiery nadal pozostaje wnętrze samochodu.

Ceny? Zakładam, że będą startować z poziomu 600 tys. zł za topową wersję RS. W przyszłości zapewne pojawią się słabsze, a tym samym tańsze E-trony GT.

 

Kiedy się pojawi? Audi E-tron GT zadebiutuje w lutym, a pierwsze egzemplarze pojawią się na naszych drogach zapewne pod koniec 2021 roku.

premiery-audi-2021-elektryczne-1

Audi E-tron GT. W topowej odmianie RS będzie najszybszym produkcyjnym Audi w historii. 3 silniki elektryczne, niecałe 3 s do 100 km/h i dużo wspólnego z Taycanem.

 

Audi Q4 E-Tron oraz Q4 E-tron Sportback

Co wiemy? Całkiem sporo, przede wszystkim to, że w odmianie koncepcyjnej Q4 E-tron (oraz Sportback) zapowiadają się niezwykle obiecująco. Nie trzeba też być dziennikarzem motoryzacyjnym, aby już po samej nazwie domyślić się, czym będą Audi Q4 E-tron oraz Q4 E-tron Sportback.

 

Mowa o drugim elektrycznym SUV-ie w gamie Audi. Takim nieco mniejszym, nieco słabszym i nieco tańszym od pierwszego E-trona. Do wybory będą odmiany o mocy 204 i 306 KM. Ta mocniejsza będzie mieć dwa silniki elektryczne, baterię o pojemności 82 kWh i osiągi na poziomie 6,7 s do 100 km/h. Audi obiecuje, że ceny elektrycznego Q4 będą zaczynać się od około 200 tys. zł. 

Kiedy się pojawi? Audi Q4 E-tron zadebiutuje w pierwszym kwartale tego roku i zakładam, że dotrze do Polski jesienią.

premiery-audi-2021-elektryczne-2

Audi Q4 E-tron to drugi elektryczny SUV w gamie Audi. Pojawi się w pierwszym kwartale 2021, a ceny mają zaczynać się od około 200 tys. zł.

 

 

Elektryczne SUV-y Audi w 2021 – spekulacje

OK, powyżej mamy dwa elektryczne modele, które oficjalnie i z całą pewnością pojawią się w 2021. A teraz przechodzimy do spekulacji. Jeszcze w 2021 roku mogą zadebiutować przynajmniej jeszcze dwa elektryczne modele Audi. Co prawda nie na ulicach, ale całkiem możliwe, że będą mieć swoją oficjalną premierę w sieci.

 

Audi Q1 E-tron

Co wiemy? Oficjalnie absolutnie nic, nie wiemy nawet, czy Q1 E-tron w ogóle się pojawi. Nieoficjalnie wiadomo już całkiem sporo, a „Auto Bild” zdążył zaprezentować nawet wizualizacje. Q1 E-tron ma być najmniejszym z rodziny elektrycznych SUV-ów Audi. Niewielki, elektryczny crossover z zasięgiem około 250 km (bateria zapewne 35 kWh) – nie za szybki, nie za mocny, idealny samochód elektryczny do miasta. Wydaje się oczywistym elementem w gamie.

Kiedy się pojawi? Pierwsze oficjalne komunikaty mogą pojawić się po wakacjach. Na drogach na początku 2022 roku.

 

Audi Q6 e-tron

Co wiemy? Podobnie, jak w przypadku Q1 E-trona, oficjalnie nic. Niemieckie źródła (które nigdy się nie mylą) twierdzą jednak, że Q6 E-tron może pojawić się jeszcze w tym roku. Nie rozstrzygają natomiast kwestii, jak Q6 E-tron miałby wypadać w porównaniu ze „zwykłym” E-tronem, który gabarytowo plasuje się idealnie między Q5 a Q7 i jeszcze przed swoją premierą nosił właśnie oznaczenie Q6 E-tron. Wygląda jednak na to, że Audi ma nieco inny pomysł na elektryczne Q6.

Kiedy się pojawi? Q6 E-tron powinien oficjalnie zadebiutować (on-line) pod koniec tego roku, a to oznacza, że na drogach zobaczymy go zapewne na wiosnę 2022.

 

Audi w 2021 roku – nowe hybrydy plug-in

Oprócz premier w 100-procentach elektrycznych, Audi w 2021 konsekwentnie będzie rozwijać swoją gamę hybryd plug-in, czyli modeli oznaczonych literką „e”. 

Oferta hybryd plug-in Audi już teraz – na początku 2021 roku – prezentuje się imponująco, ale w ciągu najbliższych kilku miesięcy znacząco się rozszerzy. Poniżej znajdziesz zestawienie hybryd plug-in Audi, które już są, albo zaraz pojawią się na rynku:

  • Audi A3 – A3 45 TFSI e
  • Audi A6 (zarówno w odmianie sedan jak i kombi) – A6 50 TFSI e oraz A6 55 TFIS e
  • A7 – A7 50 TFIS e oraz 55 TFSI e
  • A8 – A8 60 TFSI e
  • Q5 – Q5 40 TFSI e
  • Q7 – Q7 55 TFSI e oraz Q7 60 TFSI e
  • Q8 – Q8 55 TFSI e oraz Q8 60 TFSI e

Niebawem do tego zestawienia dołączy Q3 oraz Q3 Sportback TFSI e. W poczekalni do rynkowego debiutu powinno znajdować się również Audi A4 plug-in hybrid zarówno jako sedan jak i kombi, chociaż oficjalne źródła jeszcze nie potwierdzają takiego modelu. 

 

O tym czy i dlaczego warto wybrać hybrydę plug-in, oraz kiedy nie warto decydować się na ten rodzaj napędu szczegółowo napisałem w tym poradniku. Zapraszam.

 

 

O Autorze

Avatar

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat zawodowo testuję i recenzuję nowe modele samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej niezależnie i lifestyle’owo, jako bloger i freelancer. Staram się wyjaśniać, doradzać i pomagać Wam w Waszych motoryzacyjnych problemach. Nowe samochody to po prostu moja praca. Szczególnie te klasy premium, ponieważ cenię sobie komfort, dbałość o detale oraz emocje, które wynikają z połączenia tych dwóch aspektów.

Podobne posty

Jedna odpowiedź

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany

Moja matka mówi, że profil na Instagramie to jedyne, co mi się w życiu udało. 
Zapraszam w wolnej chwili.

close-link