Z ostatecznym werdyktem o nowym BMW serii 3 musiałem poczekać aż do września, do pierwszych jazd testowych odświeżonym Audi A4. Teraz, kiedy już sprawdziłem Audi A4 – oraz wszystkich pozostałych rywali dla nowego BMW serii 3 – mogę w końcu podzielić się z Tobą ostatecznymi wnioskami. Zapraszam na szczegółowy test BMW serii 3 G20, z którego dowiesz się wszystkiego, co powinieneś wiedzieć o tym samochodzie, zanim się na niego zdecydujesz.
„Jeździłem najlepszym Volkswagenem w historii”, „Nowy Touareg blisko Porsche”, „Bentayga w ładniejszym wdzianku, za połowę ceny” – krzyczały nagłówki na portalach motoryzacyjnych zaraz po premierowych jazdach testowych nowym Volkswagenem Touaregiem. A jak jest w rzeczywistości? Czy nowy Volkswagen Touareg faktycznie jest tak dobrym SUV-em? Czy powinniście go brać pod uwagę jako alternatywę dla SUV-ów segmentu premium? Na te i wiele innych pytań poszukamy odpowiedzi w obszernym teście nowego Volkswagena Touarega V6 TDI.
Dokładnie rok temu po raz pierwszy na własnej skórze przekonałem się, że dobry kamper może być równie dobrym pomysłem na spędzenie wolnego czasu, co dobry hotel. Teraz Ford stwierdził, że powinienem się utwierdzić w moim przekonaniu i zaproponował, abym sprawdził ich najnowsze mieszkanie na kołach. Nazywa się Nugget. Ford Transit Custom Nugget. Zapraszam na salony.
Kontrowersje. To drugie imię nowej Toyoty Supry (dla geeków: Supry A90). Kontrowersje budzi niewielki wzrost mocy w porównaniu z poprzedniczką, kontrowersje budzi wygląd, kontrowersje budzą niemieckie korzenie. O czymś zapomniałem? W tym teście nie chce być adwokatem Toyoty ani promotorem nowej Supry. Chcę napisać, jaka jest naprawdę ta najważniejsza premiera samochodowa 2019 roku. Zapraszam na test Supry jako samochodu sportowego, bez zbędnych nawiązań do BMW i zamierzchłej legendy.
Alpine A110 to coś nowego. I nie mam tutaj na myśli samego samochodu, bardziej wrażenia, jakie A110 jest w stanie zaoferować za kierownicą. To lekkie, wykonane prawie w całości z aluminium, 2-miejscowe coupe z silnikiem w kabinie reprezentuje odświeżające podejście do zmagań z fizyką. Wsiadłem i się zakochałem. A potem przyszła refleksja... Zanim jednak dojdziemy do refleksji, zapraszam na wydumaną i rozbudowaną metaforę kawowo-motoryzacyjną.
Wydaje się, że Golf GTI TCR, jako ostatnia specjalna edycja VII generacji Golfa GTI, powinien być tym najbardziej wyjątkowym. Przyćmić wszystko, co do tej pory widzieliśmy pod szyldem Golfa GTI. Tymczasem GTI TCR jest jedynie tym najszybszym (ale wcale nie najmocniejszym) i mam pewne wątpliwości, czy rzeczywiście najlepszym. Już spieszę z wyjaśnieniami.
Ciasnota, nieustanny dyskomfort, ciągły bałagan – to moje pierwsze skojarzenia ze słowem kamper. Byłem przekonany, że to kompletnie nie moja bajka. Musiałem jednak przekonać się o tym na własnej skórze. Wsiadłem więc w Volkswagena Californię i pojechałem na północ Włoch… Tutaj chciałem Was ostrzec przed podobnymi pomysłami, bo mogą mieć poważne konsekwencje.
E-tron dla Audi jest niczym legendarny model Quattro. To prawdziwa rewolucja, całkowicie nowy rozdział w historii marki i początek kolejnej ery. Pytanie, czy dla nas – kierowców – E-tron jest równie wielkim wydarzeniem w motoryzacji? Sprawdziłem to podczas pierwszych jazd testowych w Polsce. Zapraszam na bliższe spotkanie z pierwszym seryjnie produkowanym elektrycznym Audi.
Nowe BMW X5 30d (G05) – z jednej strony czwarta generacja G05 to całkowicie nowa konstrukcja, na nowej, modułowej platformie. Niezmienione, chociaż zmodyfikowane względem poprzednika, pozostały jedynie silniki oraz skrzynia biegów. Z drugiej strony G05 pozostaje X5, jakie znamy, lubimy, doceniamy i bardzo chętnie kupujemy. Ale nie uprzedzam faktów. Zapraszam na obszerny test nowego BMW X5. Dowiesz się tutaj wszystkiego, co powinieneś wiedzieć o tym samochodzie, zanim wybierzesz się do salonu na jazdę próbną. A jeśli na jeździe już byłeś, to i tak ten test X5 G05 powinien Cię zainteresować.
Mój ojciec miał Alfę Romeo. Nową, z salonu. Ta Alfa była jednym z pierwszych samochodów, które prowadziłem. Koledzy z liceum wołali na nią „Plaster”, bo wszelkie defekty nadwozia (a trochę ich było) ojciec naprawiał srebrną taśmą klejącą. Dobrze wspominam tamtą Alfę Romeo. Dobrze wspominam (prawie) każdą Alfę Romeo, którą jeździłem. Z Giulią Veloce Q4 na czele.