Mercedes-klasy-E-diesel-AMG-W213-5
fot. Michał Korniejczuk (PremiumMoto.pl)

Mercedes-Benz klasy E 220d AMG – galeria zdjęć

Nowa klasa E była bez wątpienia najważniejszą nowością Mercedesa w 2016 roku. Co prawda okrętem flagowym pozostaje klasa S, ale to właśnie mniejsza klasa E jest najlepiej sprzedającym się modelem Mercedesa-Benza na świecie, a poza tym bardzo klasę S przypomina. Zapraszam do galerii zdjęć klasy E 220d w stylizacji AMG. Przekonajcie się, co może zaoferować nowy Mercedes-Benz klasy E w konfiguracji za 340 tys. zł.

Mercedes-Benz klasy E W213 220d AMG ze skrzynią 9G-Tronic. Cena wywoławcza – 195 500 zł. Cena prezentowanego egzemplarza – 340 tys. zł. Wyposażenie dodatkowe wartości 66,6 tys. zł.
Lakier metalizowany „czerń obsydianu” wymaga dopłaty 4,9 tys. zł. Końcówki układu wydechowego to jedynie ozdoby. Wypełnione są plastikiem, ale póki nie wetkniemy w nie nosa wyglądają rasowo. Chyba że wybierzesz wersję benzynową, wówczas nie ma mowy o atrapach.
Mercedes-klasy-E-diesel-AMG-W213-1
Nowa klasa E (podobnie jak C) oferowana jest w trzech liniach wyposażenia, które zasadniczo różnią się od siebie stylizacją pasa przedniego (grillem i zderzakami) oraz zderzakiem tylnym. Oprócz standardowej wersji Avantgarde, do wyboru jest wersja Exclusive (poznacie ją po sterczącej na masce gwieździe) oraz linia AMG. Ta ostatnia  charakteryzuje się sporymi wlotami powietrza (a raczej ich atrapami) w dolnej cześć zderzaka. W efekcie klasa E nawet z czterocylindrowym dieslem pod maską może prezentować się sportowo.
Mercedes-klasy-E-diesel-AMG-W213-28
Światła Multibeam LED zamieniają noc w dzień, a  przy otwieraniu samochodu fundują nam krótki świetlny spektakl. Możecie go zobaczyć tutaj (w wykonaniu klasy C). Występują w pakiecie za 6 tys. zł.

Zobacz również galerię Mercedesa klasy C220 AMG Line

Mercedes-klasy-E-220dl-AMG-W213-8
19-calowe, 5-ramienne felgi aluminiowe AMG w kolorze tytanu. Z przodu obute w opony 245/40, z tyłu w szersze 275/35. 220d oznacza, że na tylną oś trafia 194 KM i 360 Nm. 0-100 km/h w 7,3 s. Wartości wystarczająco do sprawnego poruszania się klasą E.

 

Mercedes-klasy-E-220d-AMG-W213-12
Za 11 tys. zł Mercedes-Benz klasy E może być wyposażony w pneumatyczne zawieszenie Air Body Control. W zależności od wybranego trybu jazdy ABC zapewnia pierwszorzędny komfort lub skutecznie niweluje przechyły nadwozia. Dodatkowo pozwala zwiększyć prześwit o 35 mm.
Mercedes-klasy-E-diesel-AMG-W213-16
W standardzie klasa E nadal posiada analogową tablicę wskaźników. Za dopłatą 4,8 tys. zł otrzymujemy 12,3-calowy wyświetlacz, który tak jak w klasie S, wizualnie połączony jest z wyświetlaczem systemy multimedialnego długa taflą szkła. Wówczas z analogowych wskaźników w klasie E pozostaje już tylko gustowny zegarek na konsoli środkowej.
Jednym z wariantów wykończenia deski rozdzielczej jest włókno węglowe.
Mercedes-klasy-E-AMG-W213-wnetrze
Sportowa kierownica linii AMG wykończona skórą nappa, z mocnymi wytłoczeniami w miejscach chwytu może nie do końca pasuje do charakteru 2-litrowego diesla, ale świetnie leży w dłoniach. Ciekawym rozwiązaniem są dwa „gładziki” za pomocą których możemy obsługiwać oba wyświetlacze. Z powodzeniem zastępują pokrętło i gładzik na tunelu środkowym.
Mercedes-klasy-E-220dl-AMG-W213-15
System Dynamic Select pozwala na wybór jednego z 5 trybów jazdy, które regulują charakterystykę pracy zawieszenia, skrzyni, układu kierowniczego, klimatyzacji i ESP. Aktywacja każdego z trybów ilustrowana jest specjalną grafiką na wyświetlaczu systemu multimedialnego. W trybie Sport+ pojawia się również wskaźnik przeciążeń. Zobacz film prezentujący grafiki dla wszystkich trybów.
Mercedes-klasy-E-diesel-AMG-W213-20
Premium tkwi w detalach… Podświetlenie przycisku przed uruchomieniem silnika delikatnie pulsuje.
Mercedes klasy E wnetrze oswietlenie
Nastrojowe oświetlenie wnętrza Ambiente w klasie E jest niezwykle efektowne. Do wyboru mamy 64(!) kolory. Intensywność regulowana jest bezstopniowo. Tapicerka ze skóry nappa to dodatek za 12 tys. zł.

Zobacz obszerną galerię zdjęć Volvo S90 Inscription – egzemplarz skonfigurowany za taką samą kwotę, co prezentowana klasa E

Klasa E bardzo dobrze dogaduje się ze smartfonem. Za pośrednictwem odpowiedniej aplikacji możemy sterować samochodem, aby wyjechać z ciasnego miejsca parkingowego.
Hej! A widziałeś już znany i lubiany Instagram PremiumMoto? >>
close-image