Gdy emocje już opadną… przychodzi czas na zdjęcia. Zapraszamy do naszej obszernej galerii, w której zobaczycie najciekawsze premiery salonu samochodowego w Genewie 2013.
Zacznijmy od McLarena, bo to on zadebiutował pierwszy (jakąś godzinę przed Ferrari). O P1 pisaliśmy już sporo, ale przypomnijmy. P1 napędza 3,8-litrowe V8 z podwójnym turbo generujące 737 KM i 720 Nm. Benzynowe serce wspomagane jest silnikiem elektrycznym, który dokłada 179 KM i 260 Nm. W sumie P1 legitymuje się mocą 916 KM i 900 Nm. Masa – 1350 kg. Pierwsze 100 km/h P1 osiąga w mniej niż 3 s. Potem jest równie szybko. 200 km/h to kwestia niecałych 7 s, a na osiągnięcie 300 km/h potrzeba mniej niż 17 s. Absolutne szaleństwo. Prędkość maksymalna – ograniczona elektronicznie do 350 km/h.
Co na to LaFerrari? Podstawą fenomenalnych osiągów LaFerrari jest 6,2-litrowe, wolnossące V12 o mocy 800 KM i momencie 700 Nm. W LaFerrari jednostka elektryczna dokłada 163 KM i 270 Nm.W sumie kierowca ma do dyspozycji 963 KM i 970 Nm. Masa – 1255 kg. Do 200 km/h LaFerrari nie ustępuje McLarenowi. Pierwsza „setka” to kwestia niecałych 3 s, a 200 km/h osiąganej jest w mniej niż 7 s. Niewielka przewaga włoskiego superauta staje się widoczna przy 300 km/h, na osiągnięcie których potrzebuje 2 s mniej niż P1. Prędkość maksymalna nie została ograniczona i wynosi ponad 350 km/h.
Nazywa się Lamborghini Veneno (nazwa pochodzi od jednego z najbardziej zaciekle walczących i najszybszych byków w historii). Ma wolnossący, 6,5-litrowy silnik V12 o mocy 750 KM, waży zaledwie 1450 kg i osiąga „setkę” w 2,9 s. Co ciekawe, w przeciwieństwie do swoich Genewskich rywali od Ferrari i McLarena, Veneno nie wspomaga się silnikiem elektrycznym. Moc płynie w całości z oktanów.
Oto Porsche 911 GT3. Jak nietrudno się domyślić, najnowsza generacja jest mocniejsza i szybsza niż kiedykolwiek. Auto jest napędzane 3,8-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem typu bokser o mocy 475 KM i momencie obrotowym 438 Nm. Jednostka z bezpośrednim wtryskiem nadal jest umieszczona z tyłu, jednak w obecnej generacji została przesunięta maksymalnie do tylnej osi. Zapewnia prędkość maksymalną 315 km/h. Najistotniejszą różnicę w stosunku do poprzedniej generacji stanowi skrzynia biegów. W przeciwieństwie do generacji 997, klienci będą mogli wybrać wyłącznie siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią PDK. Kierowcy nastawieni na poczucie pełnej kontroli będą zawiedzeni. Skrzynia PDK ma jednak swoje zalety – dzięki niej, auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 3,5 s. Ponadto, nawet najbardziej nieporadny kierowca będzie w stanie zredukować bieg z efektownym międzygazem.
Słabsze od poprzedników, ale znaczenie szybsze – nowe Audi RS6. 3,9 s do 100 km/h osiąga dzięki mocy 560 KM płynącej z 4-litowego silnika TFSI z możliwością dezaktywacji cylindrów. Jednostka połączona jest z 8-biegową skrzynią ZF. Nowe RS6 jest też o 100 kg lżejsze od poprzednika. W sumie ma zużywać o 40 proc. mniej paliwa.
Koenigsegg Hundra czyli specjalna edycja Agery S. Aby uczcić „setną” Agerę S, która wyjechała z fabryki w Angelholm, Koenigsegg w Genewie zaprezentował Hundrę, czyli specjalną wersję Agery S. Ma 1030 KM generowanych przez 5-litrowe V8 z podwójnym turbo. W Hundrze czyste włókno węglowo połączono ze wstawkami z 24-karatowego złota. Auto zostało sprzedane kolekcjonerowi z Hong Kongu za 1,6 mln dolarów.
Fot. Michał Korniejczuk