W 2021 roku Audi zasypało nas mniej i bardziej istotnymi nowościami. Elektryczny SUV średniej wielkości, czyli Q4 E-tron należ do tej drugiej grupy. To obecnie wstęp do elektromobilnego świata Audi, najtańszy elektryczny samochód w gamie i najtańszy (nie licząc i3) samochód elektryczny od marki premium. Ale cena to nie jedyny powód, dla którego Q4 E-tron powinieneś poznać bliżej.

O wszystkim, co powinieneś wiedzieć na temat Audi Q4 E-trona, czyli nowego elektrycznego SUV-a Audi, opowiedziałem na filmie. Żeby nie przynudzać i się nie powtarzać, tutaj napiszę jedynie, dlaczego poszukując samochodu elektrycznego klasy premium, powinieneś zainteresować się Q4 E-tronem, a tym samym obejrzeć poniższy film z pierwszych jazd testowych Q4.

audi q4 e-tron test opinia 78

Audi Q4 E-tron może mieć 150, 170 lub 300 KM mocy, napęd na tył lub obie osie, baterie o użytecznej pojemności 51,5 lub 76,6 kWh. Twoje już od 195 tys. zł lub około 2 tys. zł miesięcznie.

audi q4 e-tron test opinia 78

Za podnoszoną elektrycznie (ale w opcji) pokrywą bagażnika Q4 E-tron skrywa 520 litrów pojemności. Niestety inżynierom nie udało się wygospodarować dodatkowej przestrzeni na bagaże pod pokrywą ś.p. silnika, ale ta z tyłu powinna wystarczyć.

 

Co mi się nie spodobało w Audi Q4 E-tronie

Zacznę do złych informacji. W Audi Q4 E-tronie pojawiają się przynajmniej 3 kontrowersyjne nowości, które według mnie nie do końca wpisują się w wizerunek samochodu klasy premium i których nie ma w większych i droższych Audi na prąd.

Chodzi mi przede wszystkim o hamulce bębnowe z tyłu prześwitujące zza wielkich, atrakcyjnie stylizowanych felg, kłujący w oczy znaczek na kierownicy oraz plastikowe, błyszczącego logo Audi na atrapie chłodnicy. W zasadzie cała atrapa chłodnicy – jednej wielki kawałek tworzywa sztucznego – jest dyskusyjna estetycznie. Poza tym Audi Q4 E-tron ma same zalety. A może jeszcze jedna kwestia – brak bagażnika z przodu. Ten z tyłu jednak to wynagradza.

Audi Q4 E-tron pod względem rozmiarów idealnie wpisuje się między Q3 a Q5. We wnętrzu oferuje jednak przestrzeń zbliżoną do Q7.

audi q4 e-tron test opinia 158

I jeszcze rzut oka na to, co pod maską. Wygląda prawie, jakby znajdował się tu silnik. Silnik jednak umieszczony jest przy tylnej osi.

Audi Q4 E-tron – dlaczego powinieneś się nim zainteresować

Audi Q4 E-tron nie jest samochodem tanim (który elektryk jest?). Ale! Po pierwsze w rozsądnej konfiguracji łapie się na program dopłat „Mój elektryk”, a po drugie wydaje mi się, że przy cenie 220-240 tys. zł jest świetną propozycją wśród samochodów elektrycznych od marek premium. Jest po prostu dobrze wyceniony na tle konkurentów.

Przy tej cenie rozważałbym jeszcze Forda Mustanga Mach-E, który wydaje mi się obecnie najpoważniejszym rywalem dla Audi Q4 E-trona. A, przepraszam, jest jeszcze jeden poważny konkurent Q4 E-trona. To Q4 E-tron Sportback, ale o nim przy następnej okazji.

audi q4 e-tron test opinia wnętrze

We wnętrzu Q4 E-trona wszystko gra (oprócz tego znaczka na kierownicy). Cyfrowa tablica wskaźników jest chyba najmniejszą spośród wszystkich modeli Audi, ale sprawdza się w praktyce. Multimedia pozostają niezmienione. Mocną stroną wnętrza jest sporo dużych schowków.

 

Audi Q4 E-tron – test i opinia na filmie

A teraz zapraszam już na wrażenia z pierwszych jazd testowych najtańszym elektrycznym Audi.

 

Audi Q4 E-tron Edition One 

Na deser kilka zdjęć Q4 E-trona w limitowanej, dostępnej przez przez pierwszy rok od premiery wersji Edition One. Wyróżnia się złotymi felgami, wyczernionymi elementami nadwozia i bogatym wyposażeniem. Prawda, że dobrze się prezentuje?

audi q4 e-tron test opinia 104

Audi Q4 E-tron Edition one.

audi q4 e-tron test opinia 96

Audi Q4 E-tron Edition one.

 
 

 

O Autorze

Avatar

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat zawodowo testuję i recenzuję nowe modele samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej niezależnie i lifestyle’owo, jako bloger i freelancer. Staram się wyjaśniać, doradzać i pomagać Wam w Waszych motoryzacyjnych problemach. Nowe samochody to po prostu moja praca. Szczególnie te klasy premium, ponieważ cenię sobie komfort, dbałość o detale oraz emocje, które wynikają z połączenia tych dwóch aspektów.

Podobne posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany

CHWILECZKĘ, NIE ZAMYKAJ MNIE, NIE JESTEM REKLAMĄ.

JESTEM ZAPROSZENIEM NA INSTAGRAMOWY PROFIL PREMIUMMOTO!

WARTO ZAJRZEĆ!

OK, TERAZ MOŻESZ MNIE ZAMKNĄĆ.

close-link
Hej! A widziałeś już znany i lubiany Instagram PremiumMoto? >>
close-image