Listopad za nami. Tradycyjnie więc oddaje w Wasze ręce kolejną odsłonę dzienników PremiumMoto.pl. Dowiecie się z niej w czym 20-letnie Audi A4 jest lesze od nowego Audi A4, w czym hybrydowy Mercedes klasy C jest lepszy i gorszy od wysokoprężnego Mercedesa klasy C i dlaczego samochody testowe są zazwyczaj doposażone do granic przyzwoitości. Przeczytacie też opinię Tomasza Czopika (exclusive dla PremiumMoto) na temat Lexusa RC F, moją opinię na temat Civica Tourer i jeszcze kilka ciekawych rzeczy. Zapraszam.
Jeden dziennikarz coś palnie, a potem reszta powtarza. Ponadto Clarkson, testując RC F-a, nawet nie potrafił odpowiednio ustawić elektroniki. RC F po wciśnięciu odpowiednich przycisków zmienia się w real BMW killer – stwierdził Ben Collins podczas polskiej prezentacji japońskiego coupe. A jak jest w rzeczywistości? Zapraszam na test Lexusa RC F w wersji Carbon.
Klasa biznes rządzi się własnymi prawami. Nie tylko w przypadku linii lotniczych, lecz także w motoryzacji. Jeżeli dysponujesz odpowiednimi środkami, to samochody marek premium ugoszczą Cię prawdziwymi luksusami. Za dopłatą możesz mieć wszystko, od gwiazdek w podsufitce przez skórę z merynosów na fotelach po kieliszki do szampana za prawie 20 tys. zł.
Niestety nie mogę tu napisać wszystkiego, co bym chciał, bo by mnie zamknęli. I tak napisałem więcej, niż powinienem. Temat jest kontrowersyjny, nieetyczny i pewnie spotka się z niezrozumieniem wśród pewnej grupy kierowców. Z pewnością jednak część z Was będzie dobrze wiedzieć, o czym piszę. A rzecz będzie o sprawdzonym sposobie na senność za kierownicą, o którym żaden ekspert bezpiecznej jazdy Wam nie powie. I nie chodzi tu o narkotyki.
Za kulisami PremiumMoto.pl, czyli o tym, co dzieje się na blogu, kiedy na blogu nie dzieje się nic. Bo dzieje się dużo, a wpisy na stronie głównej to jedynie esencja tych wydarzeń. Stay tuned & #stayPremium.
Hamulec w podłogę, gwałtowny skręt, dudnienie ABS-u, uderzenie, huk, wybuch poduszek, kolejne uderzenie, cisza... Deska rozdzielcza błyszczy niczym choinka, czuję charakterystyczny zapach gazu z poduszek, stoję w poprzek pasa, ktoś mówi coś do mnie po angielsku. Nie jest dobrze...
Spektakularne samochody wymagają odpowiedniej oprawy. Dlatego Lexusa RC-F-a Carbon postanowiliśmy zabrać na Trasę Transfogarską. Dlaczego akurat tam. Bo na Transfogarskiej jeszcze nas nie było, a to jedna z pozycji obowiązkowych na mapie najlepszych dróg Europy. Przy okazji sprawdziliśmy kompetencje Lexusa RC-F jako luksusowego GT. Samochód wypadł znakomicie. A zdjęcia? Przekonajcie się.
Skrzynia manualna vs skrzynia automatyczna – woda na młyn internetowych teoretyków motoryzacyjnych. Podstawowymi argumentami przemawiającymi za „stickiem” (manualem) są według nich zaangażowanie w jazdę, uczucie intymnej więzi z maszyną oraz pełna kontrola... Czy w dzisiejszych realiach nadal są one zasadne? Nie do końca.
Felgi w całości wykonane z włókna węglowego, zbiornik paliwa w ramie nośnej pojazdu, pierwszy na świecie produkcyjny samochód o mocy jednego megawatu (megacar) oraz silnik spalinowy bez wałka rozrządu. To jedynie kilka innowacyjnych pomysłów, które zapewne jeszcze długo nie pojawiłyby się w motoryzacji, gdyby nie pewna norweska bajka sprzed 40 lat.
Ale ten czas leci. Wydaje mi się, jakbym dopiero wczoraj zaczynał sierpniowe dzienniki PremiumMoto.pl, a tu trzeba już zamykać wydanie wrześniowe. Wrzesień to przede wszystkim afera wokół niedobrego VW, której poświęciłem jeden wpis. Zainteresowałem się również nową Teslą, jazdą bez trzymanki, rekordem Alfy Gulii, zużyciem paliwa w hybrydowym Mercedesie i przyspieszeniem elektrycznego Audi. Nie zabrakło oryginalnych nowości z Frankfurtu i kilku innych wątków. Zapraszam.