Samochody to wdzięczny temat do fotografowania. Nie grymaszą, nie oczekują honorarium, a wydobycie z nich piękna – uchwycenie na zdjęciu zamysłu projektanta – to pasjonujące wyzwanie. Wyzwanie, z którym jako bloger/dziennikarz motoryzacyjny mierzę się nader często. Dlatego nie mogłem odmówić zaproszenia od Forda i Nikona na warsztaty fotografii motoryzacyjnej. W tym wpisie postaram się podzielić z Wami wszystkim, czego podczas jednodniowych zajęć udało mi się dowiedzieć o fotografowaniu samochodów.
Mercedes-Benz posiada najbardziej rozbudowaną ofertę samochodów na rynku. Marka aktywnie eksploruje nowe nisze i proponuje modele, których nikt inny nie odważył się zaproponować. Najlepszym dowodem na to jest Mercedes-Benz CLS. Czterodrzwiowe coupe (formalnie: sedan o linii coupe) momentalnie zdobyło uznanie w oczach klientów. A jak Wam się podoba? Wziąłem na zdjęcia CLSa 350 BlueTEC 4Matic skonfigurowanego za 500 tys. zł (przy cenie wyjściowej 312 tys. zł). Zapraszam do galerii.
Oszczędniejsze silniki, samochody hybrydowe i elektryczne oraz napęd wodorowy to zaledwie margines wszelkich starań największych producentów samochodów o lepszą przyszłość naszej planety. Pogoń za coraz bardziej ekologiczną motoryzacją to coś znacznie więcej. Poznajcie to bardziej zielone oblicze przemysłu motoryzacyjnego. Mogę się założyć, że z wielu faktów nie zdawaliście sobie sprawy.
Czerwiec na PremiumMoto.pl był dosyć intensywny pod względem liczby samochodów, z którymi miałem bliższy kontakt. W czerwcowych dziennikach poznacie bliżej Renault Talismana Grandtour (kombi), nowego Peugeota 2008, nowego VW Tiguana i odświeżonego Up!. Zabieram Was również na III rundę Classicauto Cup, w której miałem przyjemność się ścigać, oraz zestawiam najwyższe wersje Forda Mondeo (Vignale) i Renault Talismana (Initiale Paris). Zapraszam do lektury.
Sporty motorowe są pasjonujące pod warunkiem, że nie oglądasz zmagań kierowców z trybun czy pobocza odcinka specjalnego. Zdecydowanie lepiej w nich uczestniczyć. Właśnie dlatego nie mogłem odmówić sobie wzięcia udziału w Classicauto Cup, na które zostałem zaproszony, by w barwach Toyota Team Classic pościągać się klasyczną Celicą na lotnisku w Białej Podlaskiej. Czy było warto?
Wiecie, co budzi większe zainteresowanie na ulicach Warszawy niż jedno z pierwszych w Polsce Audi S8 Plus za niemal 900 tys. zł? Ubrudzone po dach Audi S8 Plus za niemal 900 tys. zł. Albo RS6 Performance za ponad 800 tys. zł, ryczące niczym trąby apokalipsy. Zapraszam Was na relację z Audi Quattro Experience, z dwóch dni z 605-konnymi audi.
Z majowych dzienników PremiumMoto.pl dowiecie się nieco o przepisach i ich nieprzestrzeganiu, napisałem też sporo o Toyota Economy Race i...
Jazda hybrydą typu plug-in zmienia twoje życie. Gniazdko elektryczne staje się obsesją, sąsiedzi zaczynają na ciebie krzywo patrzeć, poznajesz wszystkich ochroniarzy w miejscach, w których zatrzymujesz się na dłużej i zaczynasz czerpać satysfakcję z jazdy na prądzie. Przekonałem się o tym, testując hybrydowego Volkswagena Golfa GTE. Wrażenia są premium, ale...
Jeżeli rozpatrywalibyśmy pick-upy w kategoriach premium, to Ford Ranger (w wersji Wildtrak) byłby zdecydowanie najbardziej premium spośród wszystkich oferowanych na naszym rynku samochodów tej klasy. A teraz Ranger doczekał się faceliftingu. Podczas pierwszych jazd testowych sprawdziłem, co ma do zaoferowania nowe wcielenie najpopularniejszego SUV-a Europy (oraz Polski).
Elon Musk, twórca Tesla Motors, zapytany na jednej z konferencji prasowych o samochody na wodór stwierdził dosadnie, że to po prostu „bullshit”. Wypowiedź odbiła się szerokim echem i nie uszła uwadze Toyoty – marki odpowiedzialnej za stworzenie pierwszego na świecie, seryjnie produkowanego samochodu na wodór, czyli modelu Mirai. Jak Toyota zareagowała na słowa Muska?