Tegoroczny, 84. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie nie obfitował w tak spektakularne premiery, jak zeszłoroczna edycja. W tym roku zamiast hybrydowych supersamochodów dominowały premiery istotne dla masowego odbiorcy.
"Nikt kogo interesują samochody, niezależnie od tego, czy jest to kobieta, czy mężczyzna, nigdy nie kupi Lexusa. Auto nie ma wystarczającego szwungu" - pisał jeszcze siedem lat temu Jeremy Clarkson w recenzji modelu IS. And now, there is a new one...
Według nas Scirocco w wersji R to najładniejszy współczesny Volkswagen. Szczególnie w niewinnym, biały kolorze, z którym kontrastuje czerń detali nadwozia. We wnętrzu największą atrakcją są "megakubły" za 8315 zł... od sztuki. Solidne podparcie ciała, jakie zapewniają jest pożądane, kiedy do pracy zabierze się 265 KM. To już zapewne jedna z ostatnich galerii Scirocco R. Auto niedawno zostało wycofane ze sprzedaży. Nacieszcie więc oczy
254-konne Volvo V40 T5 przystrojone pakietem R-design, w krzykliwym, czerwonym kolorze pozornie ma wszystko, co trzeba aby przynależeć do grona hot hatchów. Do 100 km/h przyspiesza w 6,5 s, jego 5-cylindrowa jednostka jest blisko spokrewniona z tą z Focusa ST, a zawieszenie jest bardziej sportowe niż w "zwykłym" V40
Nowy Ford Fiesta ST przebojem podbija rynek. Wystarczy chwila za jego kierownicą, aby poczuć to, co najpiękniejsze w małych hot hatchach. Fiesta ST swoim charakterem momentalnie wywołuje uśmiech na twarzy. Uzależnia i oferuje czystą frajdę z jazdy
Infiniti FX z 3-litrowym, 238-konnym silnikiem Diesla pod maską to wciąż jeden z najbardziej usportowionych SUV-ów na rynku. Doskonały napęd na wszystkie koła, skręta tylna oś oraz adaptacyjne amortyzatory sprawiają, że 2,2-tonowy FX rozprawia się z zakrętami z gracją limuzyny. Zapraszamy do galerii jednego z 500 egzemplarzy z limitowanej edycji Black and White.
Lexus RX450h F sport - najszybsza i najbardziej ekonomiczna wersja luksusowego, japońskiego SUV-a. Aż dwa silniki elektryczne połączone z 248-konnym V6 zapewniają świetne osiągi i relatywnie niewielki apetyt na paliwo. 2,2-tonowe auto, przyspieszające do 100 km/h w niecałe 8 s, w mieście potrafi zadowolić się niecałymi 10 l/100 km
Hybrydowa, delikatnie usportowiona limuzyna Lexusa to obecnie najlepsze, co w segmencie premium ma do zaoferowania japońska motoryzacja. Lexus LS600h F sport od pierwszej chwili oczarowuje wyrafinowanym komfortem, niewyczerpanym pokładami mocy i wyciszeniem kabiny
Łączy je równie wiele, jak dzieli. Oba są ikonami, mają dźwięczne nazwy, które u mężczyzn powodują zwiększoną produkcję testosteronu, nie boją się najcięższych zadań i są najlepsze w tym, do czego zostały stworzone. Wrangler i Ranger - jeden dał popalić Hitlerowi, drugi (nieco później) zmotoryzował Stany Zjednoczone. Dziś te 200-konne, 2-tonowe potwory stają ramię w ramię w naszej galerii.
Nowa Mazda 6 (sport) kombi to przełomowy model w japońskim koncernie i to nie tylko ze względu na wygląd. Trudno znaleźć rywala, który wybijałby się ponad przeciętność w tak wielu aspektach jednocześnie. Świetne właściwości jezdne, ekonomiczny silnik, nienaganne, przestronne wnętrze i przemyślane rozwiązania idą w parze z niezbyt wygórowaną ceną. Oczywiście, Mazda nie jest wolna od drobnych wad, ale wystarczy na nią spojrzeć, by przymknąć na nie oko