LC był jednym z największych wyzwań dla inżynierów Lexusa w prawie 30-letniej historii marki. Wraz z kilkoma dziennikarzami z Polski na wymagających drogach greckiej wyspy Rodos sprawdziłem, jak Lexus poradził sobie z tym wyzwaniem. Wrażeniami z jazdy podzielę się z Wami w osobnym wpisie. Tutaj chciałem pokazać Wam wyjątkowe zdjęcia, które powstały przy okazji tych jazd testowych. Zobaczcie, jak prezentują się LC500 i LC500h w śródziemnomorskim anturażu.

Zanim przejdziemy do zdjęć LC, chciałem wspomnieć Wam o kilku istotnych aspektach, które pozwolą Wam lepiej ocenić to coupe. Lexus LC dostępny jest obecnie w trzech wersjach  wyposażenia: Prestige, Carbon oraz Superturismo. Najtańsza (Prestige) kosztuje 527 tys. zł, najdroższa (Superturismo) to wydatek 598 tys. zł.

Do wyboru mamy dwie wersje: LC500 z wolnossącym, 5-litrowym V8 o mocy 477 znanym z Lexusa RC F lub hybrydową LC500h z 3,5-litrowym V6. Obie posiadają zbliżone osiągi – 0-100 km/h w mniej niż 5 s. V8 jest nieco szybsze, ale według opinii to hybryda prowadzi się nieco lepiej ze względu na mniejszą masę z przodu. Najistotniejsze jest jednak to, że zarówno ceny hybrydy i V8 są identyczne. A to sprawia, że wybór konkretnej wersji będzie zależał wyłącznie od preferencji kierowcy. Nie wiem jak Wy, ale ja z ciekawością będę śledził strukturę sprzedaży LC w Polsce.

Lexus LC500 i LC500h – wyposażenie i opcje

W przeciwieństwie do konkurentów od Mercedesa, BMW czy Audi, konfigurator LC jest niezwykle prosty. Wszystkie wersje są niemal kompletnie wyposażone (tak, wszystko co widzicie na zdjęciach jest w standardzie). Do najtańszej odmiany Prestige możemy zamówić całe 5 opcji:

  • węższe opony z tyłu kompatybilne z łańcuchami śniegowymi,
  • skórę półanilinową na fotelach,
  • 13-głośnikowy zestaw audio Mark Levinson,
  • HUD-a,
  • specjalny lakier matalik F.

Tyle. W dwóch tańszych wersjach nie ma jednak możliwości zamówienia trzech dosyć istotnych z punktu właściwości jezdnych elementów: szpery tylnej osi, skrętnych kół tylnej osi oraz zmiennego przełożenia układu kierowniczego. Te „systemy” dostępne są w standardzie jedynie w najwyższej wersji Supertirismo. Wniosek? Chcesz najlepiej jeżdżącego Lexusa LC? Musisz brać Superturismo za 598 tys. zł. Cena według mnie i tak całkiem przystępna, jak na to, co oferuje ten samochód. Zarejestrowany w Czechach bez akcyzy i po odliczeniu VAT-u będzie naprawdę atrakcyjną propozycją.

Pełny cennik Lexusa LC500

A teraz już zapraszam do galerii zdjęć dwóch polskich egzemplarzy LC – LC500h i LC500.

Lexus LC500h zdjęcia z Rodos – galeria

Lexus LC500 i LC500h zdjecia polska opinia 219

Lexus LC to wyjątkowo odważny projekt. Patrząc na LC, ma się wrażenia oglądania samochodu koncepcyjnego. Klamki ukryte w nadwoziu, niezwykle smukłe światła i wyjątkowo niski przód.

Lexus LC500h zdjecia

Popatrzcie tylko na tę linię dachu. Sam dach może być wykonany z włókna węglowego bądź przeszklony. W pokrywie bagażnika opcjonalnie może znaleźć się unoszony spoiler. Lexus określa LC mianem coupe 2+2, a to oznacza, że z tyłu właściwie nie ma miejsca dla osoby dorosłej (sprawdzone).

Lexus LC500h zdjęcia

Krótkie zwisy, masa rozłożona niemal równomiernie między osiami, niski środek ciężkości i silnik przesunięty maksymalnie za przednią oś. Te elementy sprawiają, że LC jest zwinny, zwarty i precyzyjny w prowadzeniu. Zwróćcie uwagę, jak niewiele miejsca jest między krawędzią przedniego nadkola, a szczytem maski. Podobno inżynierowie Lexusa pracowali pół roku, projektując przednie amortyzatory tak, aby uzyskać tak niski profil boczny.

UDAŁO NAM SIĘ OSIĄGNĄĆ ROZKŁAD MASY 52 PROC. do 48 PROC. W LC500 I NIEMAL IDEALNY 51 do 49 W LC 500h

~Koji Sato, naczelny inżynier modelu LC

Lexus LC500 i LC500h – zdjęcia wnętrza

Lexus LC500h zdjecia wnetrze

Projekt wnętrza jest równie świeży i odważny, co projekt nadwozia. W czarnej tonacji może nie wygląda tak spektakularnie, ale już w tej na zdjęciu robi fantastyczne wrażenie. Niemieccy rywale powinni poważnie przyjrzeć się temu, co zrobił tutaj Lexus, bo to naprawdę powiew świeżości w klasie premium.

Lexus LC500 zdjęcia wnętrze

Elementy, z którymi dłonie kierowcy najczęściej mają kontakt – kierownica i lewarek skrzyni biegów – są wyjątkowo odpracowane. W całej kabinie trudno znaleźć element z tradycyjnego, czarnego tworzywa. Czuć solidność i dbałość o detale.

MISTRZOWIE TAKUMI, KTÓRZY PRAWOWALI PRZY LFA, ZOSTALI ZAANGAŻOWANI RÓWNIEŻ PRZY TWORZENIU WNĘTRZ W NOWYCH LEXUSACH LC

~Koji Sato, naczelny inżynier modelu LC

Lexus LC500 zdjecia

Podobnie jak w niektórych modelach Lexusa w wersji F Sport, centralny pierścień można przesunąć w lewo. Do wyboru jest pięć trybów jazdy: eco, comfort, normal, sport i sport+. Dla każdego trybu przewidziany jest inny design wskaźników.

Lexus LC500 zdjecia

Ten widok chyba nie wymaga komentarza. Wszystko co widzicie na zdjęciu (no, może poza klamką) obszyte jest wysokiej jakości, miękką skórą, idealnie połączone z metalowymi elementami i wykończone niezwykle starannymi szwami.

 

Lexus LC500 zdjęcia z Rodos – galeria

Lexus LC500 zdjecia

W LC do wyboru mamy 11 kolorów lakieru w tym żółty i czerwony. Lakiery metalizowane wymagają dopłaty 7,5 tys. zł. W standardzie w tańszych wersjach otrzymujemy 20-calowe koła (jak na zdjęciu powyżej). W najwyższej wersji felgi mają rozmiar 21-cali.

PRZED PRZESTĄPIENIEM DO PRAC NAD LC, SPĘDZILIŚMY WIELE GODZIN ZA KIEROWNICĄ LFA. TECHNOLOGIA, KTÓRA BYŁA ZASTOSOWANA W LFA, ZOSTAŁA PRZENIESIONA DO LC

~Koji Sato, naczelny inżynier modelu LC

Lexus LC500 zdjecia polska

LC500 i LC 500h nie są samochodami stricte sportowymi. To raczej wyjątkowe Gran Tourery do pokonywania długich dystansów – stylowo i komfortowo. Jednak, kiedy droga staje się kręta LC zapewni emocje, jakich można oczekiwać po jego wyglądzie.

BUDOWA MODELU LC BYŁA JEDNYM Z NAJWIĘKSZYCH WYZWAŃ, ODKĄD LEXUS STWORZYŁ ORYGINALNY MODEL LS

~Koji Sato, naczelny inżynier modelu LC

Lexus LC500 silnik V8

Wolnossące, 5-litrowe V8. Jedna z moich ulubionych jednostek. W LC500 ma 477 KM i 540 Nm. We wnętrzu brzmi jednak jakby była dwa razy mocniejsza. Lexus zastosował specjalne tuby, które wzmacniają dźwięk V8 we wnętrzu. Ten naturalny, bez sztucznego podbijania z głośników. Wrażenia są wyjątkowe.

 

 

Lexus LC500 i LC500h zdjecia polska opinia 62

A Wy? Którą odmianę Lexusa LC wybralibyście dla siebie? Hybrydę czy V8?

Lexus LC500 i LC500h zdjecia polska opinia 65

LC 500 (500h) intryguje wyglądem i zachwyca wnętrzem (albo na odwrót). To przyjemny powiew świeżości wśród powściągliwych niemieckich coupe i bardzo ciekawa alternatywa dla nich.

 

Lexus LC – wszystko co musisz wiedzieć

Zapis mojej instagramowej relacji z jazd testowych Lexusem LC500 i LC500h.

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat na co dzień, zawodowo zajmuje się motoryzacją, a przede wszystkim testowaniem i opisywaniem dla Was nowych samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej jako bloger i freelancer na stałe współpracujący w kilkoma magazynami lifetsylowymi/motoryzacyjnymi. Nowe samochody (nie tylko te premium) to po prostu moja praca. Zdobytą wiedzą i refleksjami dzielę się z Wami tutaj.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany