Długo – za długo – zabierałem się do tego, żeby stworzyć opracowanie na temat samochodów segmentu premium. Ten tekst powinien pojawić się na blogu PremiumMoto.pl jako pierwszy i najważniejszy już około dwóch lat temu. Muszę przyznać, że wizja gruntownego zmierzenia się z tym tematem była nieco deprymująca – wiedziałem, że łatwo nie będzie, i do głosu dochodziła prokrastynacja. Plik z tekstem nazwałem roboczo „premium-programowy”, ponieważ to taki utwór programowy, manifest. Skoro na blogu i zawodowo skupiam się na samochodach klasy premium, to wypadałby w pierwszej kolejności wyjaśnić, jakie właściwie są to samochody, prawda? Wraz z uznanymi dziennikarzami motoryzacyjnymi podejmuję się tego wyzwania w ebooku Prmeium Feel.
Przewodnik po dziennikach PremiumMoto.pl, czyli krótkich, cyklicznych formach o samochodach (z naciskiem na klasę premium), motoryzacji i zmotoryzowanym życiu w...
Może i rok 2018 dopiero się zaczął, ale dla koncernów motoryzacyjnych właściwie już się zakończył. Dokładnie wiedzą, jakie modele i kiedy zaprezentują światu. Skrupulatnie prześledziłem „plany wydawnicze” marek premium, przepytałem działy PR każdej z nich oraz wykorzystałem wszystkie inne źródła, aby przygotować dla Was obszerny i szczegółowy kalendarz nowości. To jedyne takie zestawienie w polskiej sieci. Ba, tych informacji nie znajdziecie nawet w prasie. Zapraszam, sprawdźcie, co i kiedy szykują dla nas samochodowe marki premium w 2018 roku.
W ciągu następnych kilkudziesięciu lat samochody w obecnej postaci odejdą do lamusa – silnik spalinowy stanie się reliktem przeszłości i zastąpi go elektryczny odpowiednik. To już pewne. Nadal jednak nie wiadomo, co będzie źródłem energii dla samochodów elektrycznych.
Porsche Panamera Turbo Sport Turismo – jedno z najszybszych kombi na świecie (o ile uznamy, że to kombi) i pierwsza Panamera, która pomieści 5 osób. Jako jeden z pierwszych dziennikarzy (o blogerach nie wspominając) miałem okazję przetestować Panamerę Turbo Sport Turismo na polskich drogach. Egzemplarz w konfiguracji za 1 mln zł z dodatkami za 300 tys. zł. O wrażeniach na gorąco opowiadałem Wam na Instagramie.
Może Was zaskoczę, ale lubię brać udział w rajdach na jak najmniejsze zużycie paliwa (czyli tzw. eko-rajdach). Oczywiście nie za...
Raz w roku razem z fotografem Michałem przygotowujemy dla Was wyjątkowy materiał. Coś więcej niż typowy test. Tradycją stało się,...
Wrzesień na PremiumMoto zaczynamy od wrażeń z jazdy Lexusem LC (500 i 500h). Sprawdźcie, dlaczego jest taki "odświeżający". Potem krótka wizyt na salonie samochodowym we Frankfurcie, który niebawem będzie porównywalny rangą z Warsaw Motors Show w Ptak Expo. Z Frankfurtu na chwilę przenosimy się na Rodos i do... początków PremiumMoto. Później zabieram Was do BMW serii 7 za 800 tys. zł i na eko-rajd Volkswagenami. Zapraszam!
Rodzina Mini John Cooper Works jest już w komplecie. Najszybsze, najdroższe, najgłośniejsze i najbardziej sportowe odmiany Mini BMW proponuje w postaci tradycyjnego, 3-drzwiowego hatchbacka, bazującego na nim kabrioletu, oryginalnego kombi o nazwie Clubman oraz wszechstronnego SUV-a Countrymana. Sprawdziłem jak wygląda „gokartowa frajda z jazdy” w wydaniu John Cooper Works. Zanim jednak opowiem Wam o wrażeniach z jazdy, zapraszam na powtórkę z historii.
Zdaję sobie sprawę, że Toyota Prius Plug-in nie jest do końca premium, ale przyznacie, że jest wyjątkowo ciekawym samochodem. Jest też całkiem komfortowa i przyjemna w prowadzeniu, całkiem nieźle wygląda (a z pewnością lepiej niż tradycyjny Prius) i przede wszystkim jest wyjątkowo oszczędna. Jak bardzo? Ile pali Prius Plug-in? Dokładnie to dla Was sprawdziłem.