Oj działo się w marcu. Ledwie nadążałem z aktualizacją dzienników. Zacząłem od relaksu w klimacie Audi, dlatego nie wyrobiłem się na salon samochodowy w Genewie. Niemniej i tak opisałem Wam, dlaczego na taki salon lepiej wybrać się bez aparatu. Chwilę potem wpadłem na galę Otomoto by poznać "najpopularniejszą używkę Polaków", a następnie pojechałem sprawdzić dla Was nowego Golfa. W międzyczasie na tapetę wróciło złote Lambo - już całe i zdrowe, czekające na litewskie tablice rejestracyjne. Dzięki carspotterom jako pierwszy w Polsce dotarłem do tych informacji. Z Golfa przesiadłem się do nowego Citroena C3 i trochę pobawiłem się jego wbudowaną kamerą. Na deser zostawiłem sobie dwa nowe SUV-y - odświeżoną Kugę i całkowicie nowe Discovery 5. Zapraszam do lektury.
Tradycyjnie jak co roku przygotowałem dla Was najbardziej obszerne i szczegółowe (jedyne takie) roczne podsumowanie wydarzeń na rynku samochodów segmentu premium w Polsce. Poniższy raport to gruntowna analiza statystyk sprzedaży (pierwszych rejestracji) nowych samochodów premium w naszym kraju, rankingi marek i modeli, zestawienia, porównania i prognozy na rok 2017. Są to unikatowe i starannie opracowane przeze mnie statystyki i dane, które znajdziecie tylko na PremiumMoto.pl.
Zapomnijcie o Sudoku, krzyżówkach panoramicznych i warcabach. LEGO Technic to najlepsza rozrywka w wersji analogowej. Rozrywka klasy premium. I –...
Początek roku na PremiumMoto.pl był dosyć leniwy, mimo że pierwszy tydzień upłynął na wysokich obrotach wolnossąccego, 3,7-litrowego V6. Emocje po V6 skutecznie ostudził Fiat 500 w wersji kabrio. Jazda bez dachu w zimie sprawiła, że kolejny tydzień przesiedziałem chory w domu i zająłem się simracingiem. Sprawdźcie, dlaczego i Wy powinniście tego spróbować. Opowiedziałem Wam również o wszystkim, co powinniście (a nawet musicie) wiedzieć o nowym Lexusie LS, a na koniec miesiąca przyszła krótka refleksja na temat 4-cylindrowych dieslów w segmencie premium.
Od początku istnienia przemysłu motoryzacyjnego producenci samochodów mieli obsesję na punkcie dwóch rzeczy: bezpieczeństwa i osiągów. Czasami bywało tak, że w pogoni za mocą i szybkością bezpieczeństwo schodziło na drugi plan. W ten sposób rodziły się samochody, które przeszły do historii jako upiorne, czarne drogowe charaktery.
Zajrzyj za kulisy PremiumMoto.pl. Dowiedz się, co dzieje się na blogu i w motoryzacji, kiedy na blogu nie dzieje się nic. Bo dzieje się dużo, a wpisy na stronie głównej to jedynie kwintesencja tych wydarzeń. Dzienniki PremiumMoto.pl to krótkie, regularnie dodawane wpisy. Nowy co trzy dni. Zapraszam.
Październik na PremiumMoto.pl był wyjątkowo... premium. Nie nadążałem z przesiadaniem się do kolejnych ciekawych modeli. Na szczęście o każdym zdążyłem krótko Wam opowiedzieć w dziennikach. Będzie więc trochę o 510-konnej Alfie Romeo, elektrycznym BMW, wysokoprężnym Volvo, driftującym Fordzie, jadącym samodzielnie Volkswagenie i lifestylowym Audi. O czymś zapomniałem? No tak, będzie też o szybkim Porsche (są inne?).
Postanowiłem przyjrzeć się rynkowi samochodów używanych klasy premium w Europie. Zebrałem dane z ponad 700 tys. ofert sprzedaży samochodów segmentu...
Kiedyś młodzi entuzjaści motoryzacji wieszali plakaty supersamochodów na ścianie. Dzisiaj supersamochody fotografują sami, a zdjęcia zamieszczają na ścianie Facebooka. Przynajmniej ci, których nazywa się carspotterami. Spotkałem się z najbardziej znanym z nich, by porozmawiać o pieniądzach… pieniądzach, trochę o pieniądzach i… wędkowaniu. A generalnie o carspottingu i carspotterach.
Nie przepadam za minivanami, nadal pozostają poza obszarem moich motoryzacyjnych zainteresowań. Z dziennikarskiego obowiązku udałem się jednak na europejską prezentację nowego Renault Scenic (oraz Scenic Grandtour), aby móc bliżej przedstawić Wam ten ważny dla Renault model. Muszę przyznać, że Scenic bardzo mi się spodobał. Są dwie możliwości: albo Renault – zgodnie z deklaracjami – zrewolucjonizowało minivana, albo to ja się starzeję.