Volvo EX30 to samochód elektryczny, na jaki czekałeś, chociaż pewnie nawet nie zdawałeś sobie z tego sprawy. Dlaczego EX30 jest samochodem elektrycznym innym niż wszystkie? Dlaczego warto przyjrzeć się mu bliżej? Czym irytuje i czym zaskakuje? Zapraszam na szczegółowy test Volvo EX30. Na wideo i w tradycyjnej formie pisanej.
Kia EV9 – w 100 proc. elektryczny, 7-miejscowy SUV od marki popularnej wjeżdża do Polski. Kia jest przekonana, że dzięki unikatowej pozycji EV9 na rynku oraz bardzo przystępnej (jak na to, co oferuje EV9) cenie, nowy, duży elektryczny SUV podbije Wasze serca i podgryzie kilka modeli od marek premium. Czy faktycznie ma na to szanse? Aby się o tym przekonać, wybrałem się na polską premierę Kii EV9 i spieszę z najważniejszymi informacjami i wnioskami.
Czy samochody elektryczne mają szansę stać się naprawdę ekologiczne? Tak, chociaż musi zaistnieć sporo warunków, żeby tak się stało. Jednym z nich jest ładowanie samochodu prądem pozyskanym z odnawialnych źródeł energii. I tu pojawia się pewien problem.
Jako prelegent podczas IV Międzynarodowego Szczytu Klimatycznego Togetair starałem się jasno przedstawić powody, dla których (nie tylko w Polsce) nadal niechętnie i z dużą rezerwą podchodzimy do samochodów elektrycznych.
Jaki powinien być idealny samochód elektryczny? Przede wszystkim przystępny cenowo, niewielki, zwinny, stworzony z myślą o szybkim i sprawnym przemieszczeniu się po mieście. A to dokładne przeciwieństwo BMW i7 w konfiguracji za 1 mln zł. Skąd więc ten tytuł?
Sprawdziłem dokładnie realny zasięg samochodu elektrycznego w zimie i muszę przyznać, że jestem zaskoczony wynikami mojego testu. Jeśli planujesz zakup samochodu elektrycznego, to sądzę, że warto, abyś przeczytał(a) o moich doświadczeniach z elektrykiem w zimie. Wiadomo, lepiej uczyć się na cudzych błędach.
Nissan Ariya dołącza do grona zbudowanych od podstaw samochodów elektrycznych dostępnych na polskim rynku. Pora przekonać się, czym zaskakuje, czym się wyróżnia i czym rozczarowuje elektryczny crossover od marki, która już 12 lat temu zaoferowała nam pierwszy, pełnowartościowy samochód elektryczny w postaci LEAF-a. Zapraszam na test w formie filmu i krótką refleksję.
Mercedes EQS – po pierwsze nie jest tym, czym się go określa, czyli elektrycznym odpowiednikiem klasy S. Po drugie mimo deklarowanego przez Mercedesa zasięgu prawie 700 km, raczej trudno myśleć o nim, jak o autostradowym przecinaku. Przynajmniej w testowanej przeze mnie mocnej odmianie 580. Zapraszam na szczegółowy test, pomiary i wynikające z nich refleksje o elektromobilności klasy premium.
Porsche Taycan GTS skłonił mnie do zmiany fundamentalnego stanowiska wobec samochodów elektrycznych. Do niedawna twierdziłem, że nie ma możliwości, aby...
BMW iX w mocnej, dwusilnikowej odmianie oznaczonej jako 50 jest samochodem trochę bez sensu. To duży SUV za 600 tys. zł, który raczej nie może być jedynym samochodem w rodzinie. Jednocześnie jest też jednym z najlepszych samochodów elektrycznych na rynku i najlepszym "cywilnym" BMW do jazdy na co dzień, jakie obecnie możesz mieć. Jak to wszystko pogodzić? Zaraz wyjaśnię.