Jaguar XF debiutował już ponad trzy lata temu. Jednak dopiero niedawno w ofercie silnikowej pojawił się czterocylindrowy diesel o pojemności 2,2 litra. Nie da się ukryć, że w Europie właśnie tego typu silnik cieszą się największą popularnością, nawet gdy mówimy o luksusowej limuzynie Jaguara.
Na trasie o długości 4641 kilometrów Jaguar XF zadowolił się 3,73 litrami oleju napędowego na 100 km
Nowa wysokoprężna jednostka to wspólne dzieło Forda oraz koncernu PSA. Można ją spotkać również w Mondeo jak i w Peugeocie 508. W XF jest ona nieco zmodyfikowana i połączona z 8-biegową skrzynią. Jaguar XF 2,2D dysponuje mocą 192 KM oraz momentem wynoszącym solidne 450 Nm. Do 100 km/h rozpędza się w 8,5 s. Podstawowa cena XF 2,2D na naszym rynku wynosi 54 900 Euro. Nie da się ukryć, że w tej konfiguracji XF sprawdza się najlepiej jako w krążownika do codziennego użytku – silnik potrafi pracować poniżej 2 tys. obrotów przy autostradowych prędkościach. Tutaj przede wszystkim chodzi o ekonomię. A jak ekonomiczny jest XF z dieslem?
Bardzo. Przekonał nas o tym brytyjski zespół Jaguara. Panowie za kierownicą XF 2,2D wyruszyli w podróż przez Północną Ameryką – z Nowego Jorku do Los Angeles. Na trasie o długości 4641 kilometrów dostojna limuzyna zadowoliła się 3,73 litrami oleju napędowego na 100 km. Średnia prędkość wyniosła 85 km/h. Brytyjczycy chyba spodziewali się, że w taki wynik trudno będzie uwierzyć. Dlatego całą wyprawę podsumowali na filmie, na który Was zapraszamy.
Trzeba przyznać, że panowie wykazali się niebywałą konsekwencją i cierpliwością…
[stream provider=video flv=x:/www.premiummoto.pl//wp-content/uploads/2011/11/Jag_XF22.mp4 embed=false share=false width=570 height=320 dock=true controlbar=over bandwidth=high title=Niezwykle ekonomiczny Jaguar XF 2,2D autostart=false /]