BMW – po Porsche i AMG – odpaliło w 2019 roku w Polsce swoją szkołę sportowej jazdy, czyli BMW Driving...
„Cześć, ojciec. Potrzebuję 150 tys. zł na start w przyszłym sezonie w wyścigach Kia” – zagajam przez telefon chwilę po zakończeniu III rundy Kia Platinum Cup na torze Poznań. Rundy, w której startowałem jako występujący gościnnie, ale pełnoprawny zawodnik VIP. Miałem swój team, całe zaplecze serwisowe, namiot i samochód z własnym nazwiskiem na szybie. Przez 4 dni byłem po prostu kierowcą wyścigowym. „To chyba musiałbym sprzedać mieszkanie” – słyszę w odpowiedzi.
Alpine A110 to coś nowego. I nie mam tutaj na myśli samego samochodu, bardziej wrażenia, jakie A110 jest w stanie zaoferować za kierownicą. To lekkie, wykonane prawie w całości z aluminium, 2-miejscowe coupe z silnikiem w kabinie reprezentuje odświeżające podejście do zmagań z fizyką. Wsiadłem i się zakochałem. A potem przyszła refleksja... Zanim jednak dojdziemy do refleksji, zapraszam na wydumaną i rozbudowaną metaforę kawowo-motoryzacyjną.
Wydaje się, że Golf GTI TCR, jako ostatnia specjalna edycja VII generacji Golfa GTI, powinien być tym najbardziej wyjątkowym. Przyćmić wszystko, co do tej pory widzieliśmy pod szyldem Golfa GTI. Tymczasem GTI TCR jest jedynie tym najszybszym (ale wcale nie najmocniejszym) i mam pewne wątpliwości, czy rzeczywiście najlepszym. Już spieszę z wyjaśnieniami.
Nie jestem fanboyem ani Toyoty Supry, ani japońskiej motoryzacji w ogóle. Nawet motocykle wole amerykańskie i niemieckie. Nie zmienia to faktu, że z ogromną ciekawością poleciałem przetestować nową Toyotę #legendaPowraca Suprę. I przy okazji nagrałem o niej film, który jest istotą tego wpisu. Na filmie rozprawiam się z licznymi kontrowersjami, które budzi nowa Toyota Supra. Pełny test pisemny niebawem.
Razem z MINI (tą marką od coraz większych i coraz szybszych samochodów) pojechałem na 24-godzinny wyścig. Wiecie, to taki wyścig, który zaczyna się jednego dnia i kończy dopiero dnia następnego, równo po 24 godzinach. To nie było 24h Le Mans. To był 24-godzinny wyścig na Nurburgringu, "Zielonym piekle", najtrudniejszym torze wyścigowym na świecie. Nie przepadam za imprezami masowymi, ale udział w tej będę wspominał do końca życia. Zaraz wyjaśnię Wam dlaczego.
VW T-Cross, podobnie jak pozostałe modele VW, jest jednym z najlepszych przedstawicieli swojego segmentu. Takie są fakty. A w przypadku...
Goodyear wchodzi do segmentu opon Ultra Ultra High Performance i zaczyna pojawiać się na najbardziej emocjonujących samochodach świata. To mniej więcej tak, jakby Marcin Prokop ogłosił, że rozpoczyna karierę w MMA. Będzie o tym głośno. Nowe opony Goodyeara miałem okazję poznać bliżej na torze Ascari w towarzystwie kilkunastu Porsche 911 GT3 RS, Ferrari 488 i innych mocnych maszyn. Czas, abyście i Wy poznali UUHP, czyli sekret najszybszych samochodów na świecie. Zapraszam na krótką wycieczkę do świata Ultra Ultra High Performance!
Ciasnota, nieustanny dyskomfort, ciągły bałagan – to moje pierwsze skojarzenia ze słowem kamper. Byłem przekonany, że to kompletnie nie moja bajka. Musiałem jednak przekonać się o tym na własnej skórze. Wsiadłem więc w Volkswagena Californię i pojechałem na północ Włoch… Tutaj chciałem Was ostrzec przed podobnymi pomysłami, bo mogą mieć poważne konsekwencje.