Druga połowa maja na PremiumMoto.pl była naprawdę intensywna. Byłem jak taki Makłowicz od samochodów – nieustannie w podróży, sprawdzając dla Was nowe motoryzacyjne przysmaki w różnych zakątkach Europy. Zrobiła się przez to spora luka we wpisach, więc teraz uzupełnię ją szybciutko, a niebawem wrócę z pełnymi, bardziej merytorycznymi wpisami o tych wszystkich samochodach, które przewinęły mi się przez ręce. A trochę ich było.
Kiedy przychodzi do profesjonalnego ścigania – wiecie, z licencją, w homologowanych autach, niepalnej bieliźnie, zgodnie z regulaminem FIA – marka samochodu przestaje mieć znaczenie. Liczą się emocje! A profesjonalne ściganie dostarcza kierowcy mnóstwa emocji niezależnie, w jakim samochodzie siedzi. Emocje w motoryzacji są premium. Dlatego przygotowałem sprytny plan wzięcia udział w takim prawdziwym ściganiu. Na przykład w Kia Platinum Cup 2019.
Październik, rok 2016, droga krajowa nr 50 w okolicach Mszczonowa, późne godziny wieczorne. Ford C-Max zderza się czołowo z Volvo XC70. Siła uderzenia jest tak duża, że oba samochody niemal wylatują w powietrze. W wyniku wypadku ginie trójka dzieci (11, 6 oraz 9 lat) podróżujących w Volvo. Trójka dzieci podróżujących C-Maxem (5 lat, 11 i 11 lat) wychodzi z wypadku bez większych obrażeń. Różnica polegała jedynie na tym, że dzieci w Volvo nie podróżowały w fotelikach, tylko na zwykłych podstawkach.
Wielkanocny wieczór. Niespieszenie wracam do domu nowym Porsche 911 Carrera S obwodnicą Warszawy. Jadę jakieś 90 km/h prawym pasem. Jest puściutko. Nagle zrównuje się ze mną BMW M5. To starsze, z V10 pod maską. Jesteśmy tylko my i kawał długiej prostej. Kierowca BMW zerka na mnie z surową miną i uderza w klakson. A ja doskonale wiem, co oznacza takie uderzenie...
Podobno mieszane uczucia są wtedy, kiedy teściowa wpada w przepaść… Twoim samochodem. Dla mnie kwintesencją mieszanych uczuć była jazda 4-cylindrowym Porsche Macanem. Macan z 4 cylindrami to świetny crossover – najlepszy, jakiego możecie kupić – ale bardzo przeciętne Porsche. Wygląda jednak na to, że wy kochacie takie przeciętne Porsche.
E-tron dla Audi jest niczym legendarny model Quattro. To prawdziwa rewolucja, całkowicie nowy rozdział w historii marki i początek kolejnej ery. Pytanie, czy dla nas – kierowców – E-tron jest równie wielkim wydarzeniem w motoryzacji? Sprawdziłem to podczas pierwszych jazd testowych w Polsce. Zapraszam na bliższe spotkanie z pierwszym seryjnie produkowanym elektrycznym Audi.
Nowe BMW X5 30d (G05) – z jednej strony czwarta generacja G05 to całkowicie nowa konstrukcja, na nowej, modułowej platformie. Niezmienione, chociaż zmodyfikowane względem poprzednika, pozostały jedynie silniki oraz skrzynia biegów. Z drugiej strony G05 pozostaje X5, jakie znamy, lubimy, doceniamy i bardzo chętnie kupujemy. Ale nie uprzedzam faktów. Zapraszam na obszerny test nowego BMW X5. Dowiesz się tutaj wszystkiego, co powinieneś wiedzieć o tym samochodzie, zanim wybierzesz się do salonu na jazdę próbną. A jeśli na jeździe już byłeś, to i tak ten test X5 G05 powinien Cię zainteresować.
Ostatni tydzień marca spędziłem w Poznaniu, chociaż Poznań Motor Show 2019 zajął mi tylko jeden dzień. Jak co roku zaraz przed samym Motor Show (a nawet po) odbywa się mnóstwo imprez towarzyszących. Na kilku się pojawiłem. Dnie zlały się z nocami, a każdą noc spędzałem w innym miejscu. Wiem, jak to brzmi, ale... taka praca. Tak czy inaczej, na dzień prasowy Poznań Motor Show 2019 dotarłem w doskonałej kondycji by nagrać dla Was obszerną relację.
Ford Edge to dosyć nowy model w Europie. W Polsce oficjalnie pojawił się dopiero jesienią 2016 roku. Teraz debiutuje w odświeżonej odsłonie. Zmieniło się niewiele, a Edge nadal pozostaje całkiem ciekawą i moim zdaniem niesłusznie niedocenioną propozycją. Sporo pojeździłem tym flagowym SUV-em Forda i zebrałem dla Was trochę wrażeń.