Wielkanocny wieczór. Niespieszenie wracam do domu nowym Porsche 911 Carrera S obwodnicą Warszawy. Jadę jakieś 90 km/h prawym pasem. Jest puściutko. Nagle zrównuje się ze mną BMW M5. To starsze, z V10 pod maską. Jesteśmy tylko my i kawał długiej prostej. Kierowca BMW zerka na mnie z surową miną i uderza w klakson. A ja doskonale wiem, co oznacza takie uderzenie...
Podobno mieszane uczucia są wtedy, kiedy teściowa wpada w przepaść… Twoim samochodem. Dla mnie kwintesencją mieszanych uczuć była jazda 4-cylindrowym Porsche Macanem. Macan z 4 cylindrami to świetny crossover – najlepszy, jakiego możecie kupić – ale bardzo przeciętne Porsche. Wygląda jednak na to, że wy kochacie takie przeciętne Porsche.
Jeden z niewielu prawdziwych supersamochodów w historii Porsche, model 959 jest na tyle wyjątkowy i rzadki, że gdy ktoś dzisiaj wystawia go na sprzedaż to cena ląduje daleko poza granicą miliona Euro. Najszybszy produkcyjny wóz świata, triumfator Rajdu Paryż-Dakar i milionowa inwestycja w jednym? Na to wygląda. Poznajcie bliżej Porsche 959!
Gadżety samochodowe klasy premium potrafią być naprawdę zaskakujące. Przygotowałem dla Was zestawienie tych najbardziej odjechanych: od obroży dla pieska wysadzanej kryształkami Swarovskiego po spinacze biurowe wygięte w kształt Porsche 911. Sprawdźcie, czy uda mi się Was zaskoczyć którymś z pomysłów na samochodowy gadżet od marki premium.
Ile kosztuje najdroższe nowe auto na Polskim rynku? Ceny startują od 3 902 979 zł. Jednak zawsze można zdecydować się na nieco lepszą, lżejszą wersję za skromne 4 266 300 zł (1 019 719 EUR). Tyle właśnie trzeba zapłacić w Polsce za hybrydowe Porsche 918 Spyder
Po przyzwoitym performansie podczas pierwszej części szkolenia Porsche na torze Silesia Ring, zostałem zaproszony do grupy najszybszych dziennikarzy, która wzięła udział w zaawansowanej części programu Porsche Sport Driving School. Na linii startu czekało na mnie 700-konne GT2 RS. Mój wymarzony samochód sportowy. Przynajmniej w teorii. W praktyce okazało się, że... nie do końca.
Od czasu, kiedy rozbiłem pierwszy samochód testowy, czyli właściwie od samego początku mojej wątłej kariery w branży moto, chciałem zrealizować...
Porsche Track Experience (kiedyś Porsche Driving Experience i Porsche Sport Driving School) od 2018 roku na stałe wpisuje się w...
Ostatnio coraz więcej znajomych zaczyna wybierać samochody, kierując się niepojętymi dla mnie kryteriami. Jednym z nich jest to, czy na tylnej kanapie uda się zamontować fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy. Albo czy wózek typu gondola wejdzie do bagażnika. Generalnie jestem już w takim wieku, że powinienem zacząć zwracać uwagę na takie rzeczy. Nadal jednak najchętniej jeździłbym samochodem bez tylnej kanapy (o bagażniku nie wspominając). Na przykład Porsche 718 Caymanem, którego niedawno testowałem.
Jaki samochód wybrałbyś dla siebie, gdybyś miał luźne kilkaset tysięcy złotych? To jedno z najczęstszych pytań, jakie słyszę, kiedy publicznie przyznam się, z czego żyję. I wiecie co? To wcale nie jest trudne pytanie. Po 10 latach jeżdżenia najróżniejszymi samochodami bez namysłu odpowiadam: z takich bardziej przyziemnych mógłby to być Boxster. Obecnie Porsche 718 Boxster. Dlaczego?