Ferrari 296 kosztuje około 1,5 mln zł i jak zwykle w przypadku tego typu samochodów nie będę zawracał Ci głowy tym jak się prowadzi, jak wypada w porównaniu z innymi supersamochodami za 1,5 mln zł, ani tym, czy powinieneś kupić 296. Zejdźmy na ziemię. Takie superauta jak Ferrari 296 są dla mnie pretekstem do refleksji i szerszego spojrzenia na motoryzację i samochody, z którymi mamy do czynienia na co dzień.
Pełna nazwa tego modelu to Land Rover Range Rover Velar R Dynamic SE P250, chociaż nie jestem przekonany, czy kolejność poszczególnych członów jest poprawna. Tak czy inaczej, mamy do czynienia z dużym SUV-em klasy premium z najsłabszym dostępnym silnikiem benzynowym o mocy 250 KM, bogatym wyposażeniem oraz w nieco bardziej sportowej stylizacji. Przyjemność za skromne 400 tys. zł.
Audi A3 8Y Limousine to stylowy, kompaktowy sedan z mnóstwem nowoczesnej technologii na pokładzie. Zdecydowanie zwraca uwagę i świetnie wypada w codziennym użytkowaniu, ale przy zakupie/konfigurowaniu Audi A3 musisz zwrócić uwagę na kilka niuansów. Jakich? Zapraszam na szczegółowy test Audi A3 generacji 8Y.
Toyota GR86 właśnie wjeżdża na polskie drogi. Wpadłem na imprezę o wdzięcznej nazwie Speedgames, aby z GR86 przywitać się jeszcze zanim zrobią to inni. Co prawda tego spotkania nie mogę nazwać jazdą testową, ale udało mi się nagrać krótkie, mam nadzieję, merytoryczne wprowadzenie do trzeciego modelu od Gazoo Racing. Przekonaj się, czy radością z jazdy ma szansę dorównać GR Yarisowi i GR Suprze.
Land Rover Discovery gościł już na PremiumMoto. Dawno temu, w 2017 roku, kiedy na rynku debiutowała aktualna, V (lub III, zależy, jak podejść do zagadnienia) generacja tego wielkiego, wyjątkowo praktycznego i zdolnego w terenie SUV-a. Od tamtej pory Land Rover Discovery zdążył przejść typowy facelifting, więc ponownie zaprosiłem go na test. Tym razem w dosyć nietypowej odmianie silnikowej.
Mercedes EQS – po pierwsze nie jest tym, czym się go określa, czyli elektrycznym odpowiednikiem klasy S. Po drugie mimo deklarowanego przez Mercedesa zasięgu prawie 700 km, raczej trudno myśleć o nim, jak o autostradowym przecinaku. Przynajmniej w testowanej przeze mnie mocnej odmianie 580. Zapraszam na szczegółowy test, pomiary i wynikające z nich refleksje o elektromobilności klasy premium.
Toyota BZ4X dołącza do grona przystępnych cenowo, pełnowartościowych samochodów elektrycznych, na które możesz wziąć dopłatę w programie "Mój elektryk". Co powinieneś wiedzieć o BZ4X, co ma do zaoferowania elektryczna Toyota i jak wypada w porównaniu z konkurentami, których możesz mieć w zbliżonej cenie? Zapraszam na pierwszy test Toyoty BZ4X.
Lexus NX, nowy Lexus NX to druga odsłona najpopularniejszego modelu japońskiej marki premium. Sprawdziłem go dokładnie podczas pierwszych jazd testowych – zarówno w hybrydowej odmianie 300h jak i w wersji plug-in oznaczonej jako 450h+. Spieszę więc, aby podzielić się z Tobą wrażeniami i spostrzeżeniami na temat nowego, hybrydowego SUV-a.
BMW iX w mocnej, dwusilnikowej odmianie oznaczonej jako 50 jest samochodem trochę bez sensu. To duży SUV za 600 tys. zł, który raczej nie może być jedynym samochodem w rodzinie. Jednocześnie jest też jednym z najlepszych samochodów elektrycznych na rynku i najlepszym "cywilnym" BMW do jazdy na co dzień, jakie obecnie możesz mieć. Jak to wszystko pogodzić? Zaraz wyjaśnię.
Kia EV6 cieszy się bardzo dobrą opinią wśród kierowców i entuzjastów samochodów elektrycznych. Zdobyła też dosyć prestiżowy tytuł Car of the Year 2022 i jest uznawana za jeden z najlepszych ( o ile nie najlepszy) samochodów elektrycznych, jakie obecnie możesz kupić z dopłatą w programie "Mój elektryk". A jak jest w rzeczywistości? Dokładnie to sprawdziłem.