Toyota Yaris Cross 2025 (czyli ta nowa, po faceliftingu) – to ona Cię tu sprowadza, prawda? Wiem, że jesteś bezpośrednio, albo na razie pośrednio zainteresowany jej zakupem, więc szukasz opinii na temat Yarisa Cross i jej testów. Jeśli tak, to świetnie trafiłeś, bo mój test Toyoty Yaris Cross 2025 przygotowałem specjalnie z myślą o Tobie. I jest to test, jakiego nie znajdziesz nigdzie indziej.
Toyota Yaris Cross – na YouTube znajdziesz mnóstwo testów tego małego crossovera, w większości jeszcze tej starej wersji, sprzed faceliftingu, ale jest też coraz więcej testów egzemplarzy po faceliftingowych zmianach z połowy 2024 roku.
Nic dziwnego, to najchętniej wybierany nowy samochód w Polsce wśród klientów prywatnych. Chociaż wiele firm i instytucji z wielkimi flotami również decyduje się na Yarisa Cross. Dobra, mniejsza z tym.

Dlaczego to jedyny taki test Toyoty Yaris Cross?
Chodzi o to, że specjalnie z myślą o takich osobach jak Ty, które może obejrzały już trochę testów Yarisa Cross, nasłuchały się mniej lub bardziej rzeczowych opinii youtuberów od samochodów (którzy tylko w nieznacznej części są dziennikarzami motoryzacyjnymi z faktycznym doświadczeniem) przygotowałem test Toyoty Yaris Cross 2025, jakiego nie znajdziesz nigdzie indziej.
Przyświecał mi cel, abyś dzięki mojemu materiałowi mógł poznać i obejrzeć Yarisa Cross tak dokładnie i szczegółowo, jak zrobiłbyś to osobiście, w salonie. Wiadomo, nic nie zastąpi osobistej wizyty u dealera i jazdy testowej, ale starałem się, żeby mój test był maksymalnie blisko takiego fizycznego kontaktu z samochodem.

Yaris Cross 2025 – obejrzyj wszystkie zakamarki
Sądzę, że w moim teście zaglądam w zakamarki Yarisa Cross, w które osobiście byś nie zajrzał, a może powinieneś. Co prawda nie opowiadam tu o swoich wrażeniach z jazdy i nie wymądrzam się tak, jak w przypadku moich standardowych testów samochodów, ale takie jest założenie.
Zostawiam Cię po prostu (prawie) sam na sam z samochodem, tak żebyś mógł go spokojnie i dokładnie obejrzeć. Dzięki temu, jeśli jeszcze nie byłeś na jeździe testowej, albo jeszcze nie rozmawiałeś z handlowcem Toyoty, to będziesz lepiej przygotowany – zarówno do jazdy jak i rozmowy. A jeśli jesteś już po – jeździe lub/i rozmowie – to oglądając mój test, możesz zweryfikować swoje odczucia i doświadczenia z kontaktu z Toyotą Yaris Cross.

Co zobaczysz w moim teście Toyoty Yaris Cross 2025?
- Najpierw obejrzymy sobie Yarisa Cross z zewnątrz. Sprawdzimy światła, materiały poszczególnych części, uszczelki, zajrzymy w nadkola i pod podwozie.
- Potem przejdziemy do osiągów. Testuję tę mocniejszą wersję Dynamic Force z napędem i-AWD. Sprawdzimy rozpędzanie do 100 km/h oraz osiągi na autostradzie przy wyższych prędkościach (90-140 km/h).
- Zajrzymy pod maskę i obejrzymy dokładnie silnik.
- Zabierzemy Yarisa Cross na autostradę i powiemy sobie o komforcie akustycznym.
- Rozbierzemy na części pierwsze bagażnik Toyoty Yaris Cross i go zmierzymy.

- Zabierzemy Yaris Cross na nieutwardzone drogi, sprawdzimy skuteczność napędu na wszystkie koła i zdolność do jazdy po nierównych drogach.
- Zobaczymy, co słychać na tylnej kanapie Toyoty Yaris Cross oraz sprawdzimy, jakie udogodnienia oferuje przestrzeń dla pasażerów z tyłu.
- Dokładnie sprawdzimy jakość wnętrza – materiały oraz ich spasowanie.
- Zmierzymy, wszystko, co trzeba zmierzyć.

- Przejedziemy się Yarisem Cross w ruchu miejskim i powiemy sobie o zaletach napędu hybrydowego w warunkach miejskich. Będzie też o zużyciu paliwa.
- Nie zabraknie sprawdzianu aspektów praktycznych.
- Na koniec multimedia, kamera cofania i dodatkowe ciekawostki.
Sprawdzam kamerę cofania oraz Android Auto
Szczegółowy spis treści testu Toyoty Yaris Cross jest dostępny w opisie filmu wraz ze znacznikami czasowymi. Można więc kliknąć i przeskoczyć do odpowiedniego fragmentu.
Szczegółowy test Toyoty Yaris Cross 2025 na wideo
A tutaj meritum tego wpisu. Życzę miłego oglądania.
Toyota Yaris Cross 2025 – opinie użytkowników pod moim testem
Komentarze w internecie rzadko wnoszą do naszego życia coś wartościowego. Jednak komentarze pod testami samochodów, takich jak Toyota Yaris Cross, na YouTube potrafią być czasami bardzo wartościowe. Dlaczego? Bo pochodzą od realnych użytkowników danego modelu samochodu, którzy chętnie dzielą się swoimi wrażeniami z dłuższej eksploatacji.
Nie inaczej jest w przypadku Yarisa Cross. Podrzucam więc kilka komentarzy, które według mnie wnoszą wartość merytoryczną do mojego testu Yarisa Cross. Zachowałem pisownię oryginalną. Oczywiście wiele z tych komentarzy to jedynie zalążek dyskusji, która wywiązuje się pod nimi.
Polecam testy tego tylnego „napędu”. Generalnie 10k wyrzucone w błoto. Żona jeździ wersja executive. Spalanie na autostradzie przy 120 ~5,8l, przy 150 robi się dwa litry wiecej. Generalnie puszka za duże pieniądze. To by było piękne auto gdyby wsadzali tam. 1.8 jak w corolli.
Po roku użytkowania Yarisa Cross miałem dość. Zamieniłem na CHR 1.8, później na CHR 2.0, a obecnie CHR plug-in. Słaby akumulator 35Ah to największy mankament i słabe szyby.Przednia pękła od uderzenia małego kamyka.. Ciekawe jaki Aku jest obecnie?
Na grupach na fejsie narzekają ze jest slaba bateriai pada. Mam wersje Incon w uk, cos takiego jak srednia wersja w Polsce. Lepsze jest wyciszenie itp. Toyota ma jednak najlepszy napęd hybrydowy itp. Dobra i wytrzymała jest skrzynia ectv. Auto raczej do spokojnej jazdy . Czemu wybrałem???Bo to nudne auto w środku i dobrze trzyma cenę. Warto wykupić pakiet serwisowy.
ja dodam od siebie że nazywam to dziadkowóz kupiony dla 70+ i wiecznie w mieście widzę w nich starsze osoby więc nie polecam dla młodych o minusach i plusach wspomnę + mało pali poniżej 4l/100km a nawet 3.2 l/100km z tym że autostrada to już grubo pali , +po roku brak awarii, +akumulator 12v nie rozładowuje się + dobra pozycja za kierownicą dla wysokiej osoby a było testowane kilka marek (KIA, SUZUKI, VW, TOYOTA) a z – AWD to tak tylko do ruszania na mokrym i lekkim śniegu bo to nie wyjedzie z małej zaspy bodajże 5 czy 6 koni na tym tylnym silniczku także bardziej reklama niż napęd ,- światła automatyczne właściciel nie korzysta twierdzi że zbyt późno się przełączają być może ktoś mu mrugał,-asystent też nie bardzo bo ma problem na jezdni na drogach wojewódzkich, kiedyś ustawiłem kilka parametrów w komputerze to już dwa razy się skasowały nie wiadomo czemu (l/100 km nawigacja nie wiem czemu to nie jest fabrycznie ustawione i zmienia km/l) ,klimatyzacja zdalna z komórki raz działa raz nie a podejdziesz do auta otworzysz kluczykiem i zamkniesz to działa i takie drobne problemy …cały czas jakieś delikatne błędy ale dodam na obronę że w francuskich autach też pełno błędów ale auta jeżdżą widocznie naszpikowane elektroniką i czasem tak jest ale to bez znaczenia. Test bardzo mi się podobał pierwszy raz widziałem że testujący może jednak wiele rzeczy pokazać