Range Rover SV to jeden z najdroższych samochodów klasy premium, które gościły na PremiumMoto. I nie wynika to jedynie z faktu, że w ciągu ostatnich 10 lat ceny samochodów poszły w górę o jakieś 30 proc. Przede wszystkich chodzi o to, że nowy Range Rover w najbogatszej wersji SV z 612-konnym V8 to już najwyższy poziom wtajemniczenia w klasę premium. I wejście na ten poziom trochę kosztuje. A co dostajesz za te pieniądze?
Range Rover Sport SV First Edition – to najmocniejszy Range Rover w historii. To również SUV klasy premium, w którym debiutuje wiele rozwiązań, jakich w SUV-ach klasy premium jeszcze nie mieliśmy. Miałem okazję sprawdzić je wszystkie podczas pierwszego kontaktu z Rangem Sport SV w limitowanej wersji First Edition. Spieszę opowiedzieć na podstawie własnych doświadczeń, co tu się w ogóle wydarzyło. A wydarzyło się całkiem sporo.
Koledzy dziennikarze twierdzą, że Goodwood Festival of Speed to jedno z najwspanialszych wydarzeń motoryzacyjnych na naszym kontynencie. Po wielu latach w końcu więc wybrałem się do Goodwood razem z Range Roverem, aby przekonać się osobiście, o co w tym wszystkim chodzi. Wiele się nie dowiedziałem, ale wystarczająco, aby przestrzec Cię przed jednym błędem, który popełniłem.
Range Rover Sport – nowy Range Rover Sport – to dystyngowany przedstawiciel dużych, ale jeszcze nie tych największych, SUV-ów klasy...
Pełna nazwa tego modelu to Land Rover Range Rover Velar R Dynamic SE P250, chociaż nie jestem przekonany, czy kolejność poszczególnych członów jest poprawna. Tak czy inaczej, mamy do czynienia z dużym SUV-em klasy premium z najsłabszym dostępnym silnikiem benzynowym o mocy 250 KM, bogatym wyposażeniem oraz w nieco bardziej sportowej stylizacji. Przyjemność za skromne 400 tys. zł.
Land Rover Discovery gościł już na PremiumMoto. Dawno temu, w 2017 roku, kiedy na rynku debiutowała aktualna, V (lub III, zależy, jak podejść do zagadnienia) generacja tego wielkiego, wyjątkowo praktycznego i zdolnego w terenie SUV-a. Od tamtej pory Land Rover Discovery zdążył przejść typowy facelifting, więc ponownie zaprosiłem go na test. Tym razem w dosyć nietypowej odmianie silnikowej.
Hybryda plug-in, czyli taka ładowana z gniazdka może być dla Ciebie świetną propozycją. Ale wcale nie musi. To kompendium ma na celu dać Ci pełną wiedzę o hybrydach plug-in, dokładny obraz tej technologii – jej wad, zalet, kosztów, przewag i słabości względem samochodów spalinowych. Dzięki lekturze tego opracowania będziesz mógł samodzielnie i w pełni świadomie zdecydować, czy hybryda typu plug-in to samochód dla Ciebie. Zapraszam.
Nowy Land Rover Defender (czyli Defender 2020) – druga generacja jednego z najbardziej rozpoznawalnych samochodów terenowych. Zgodnie ze współczesnymi trendami nowy Defender zgolił zarost, założył bardziej obcisłe spodnie i porzucił swój hardcorowy image na rzecz nieco bardziej wszechstronnej i przyjaznej natury SUV-a. Dlatego w tym teście nowego Defendera odpowiem na pytanie, czy możesz rozważać ten samochód jako alternatywę dla tradycyjnego SUV-a od marki premium.
Range Rover Velar przebojem wdarł się na rynek. To całkowicie nowy model w ofercie Land Rovera – niezwykle intrygujące połączenie minimalistycznego projektu nadwozia i wnętrza z nowoczesną technologią. Jak Vealr sprawdza się w praktyce? Dlaczego jest tak wyjątkowy? Czy warto rozważać go jako alternatywę dla niemieckich SUV-ów premium? Na te i wiele innych pytań postaram się odpowiedzieć w teście. Tak dokładnie, jak tylko to możliwe. Zapraszam!
Land Rover Discovery Sport to wstęp do ekscytującego i pełnego przygód świata marki Land Rover. Wiem, brzmi trochę jak hasło z broszurki, ale tak jest w rzeczywistości. W końcu Land Rover to nie tylko marka, ale i lifestyle, a Discovery Sport to średniej wielkości SUV otwierający ofertę brytyjskiego producenta. Niezwykle wszechstronny i o wielu talentach. Oryginalny konkurent dla Volvo XC60, Audi Q5, czy BMW X3. Poddałem go intensywnym testom w terenie i na asfalcie i spieszę, aby podzielić się z Wami moją opinią.