Porsche Panamera Turbo Sport Turismo – jedno z najszybszych kombi na świecie (o ile uznamy, że to kombi) i pierwsza Panamera, która pomieści 5 osób. Jako jeden z pierwszych dziennikarzy (o blogerach nie wspominając) miałem okazję przetestować Panamerę Turbo Sport Turismo na polskich drogach. Egzemplarz w konfiguracji za 1 mln zł z dodatkami za 300 tys. zł. O wrażeniach na gorąco opowiadałem Wam na Instagramie.
Kiedy opisywałem wszystkie najważniejsze rzeczy, które powinniście wiedzieć o nowym Porsche Panamera (polecam zerknąć na rozgrzewkę), nie przypuszczałem, że tak szybko nadarzy się okazja, abym mógł sprawdzić je wszystkie w praktyce. A jednak! Wraz z dziennikarzami ze wschodniej i centralnej Europy wziąłem udział w pierwszych jazdach testowych nową Panamerą, które zostały zorganizowane na Mazurach (i Warszawie). Ot, taki miły polski akcent w rozpoczynającej się właśnie (błyskotliwej) karierze II generacji tego ważnego dla Porsche modelu. Spieszę, aby podzielić się z Wami wrażeniami.
Porsche wybrało Polskę jako miejsce pierwszych jazd testowych nową Panamerą dla dziennikarzy z centralnej i wschodniej Europy. Trasa testowa rozpoczynała się w Warszawie, prowadziła do Mikołajek i dalej przez Mazury. Do testów przewidziane były trzy wersje Panamery w bogatych i zróżnicowanych konfiguracjach. Przygotowałem dla Was obszerną galerię nowego Porsche Panamera – Turbo, 4S i 4S Diesel – na polskich drogach. To zdjęcia, których nie zobaczycie w oficjalnych materiałach Porsche – nowa Panamera w najdrobniejszych szczegółach.
Szybsza, większa, bardziej ekonomiczna i naszpikowana elektroniką – wiadomo, nowa Panamera nie mogła być inna. Za tymi oczywistymi określeniami kryje się jednak mnóstwo interesujących innowacji. Pozwólcie, że krótko przedstawię Wam kilka najciekawszych faktów na temat nowej Panamery. Niektóre mogą Was zaskoczyć.
Piątek, 30 września 1956 roku zwiastował 24-letniemu Jamesowi Deanowi początek pięknego weekendu. Aktor zakończył zdjęcia na planie Olbrzyma – swojego trzeciego filmu – i przestała obowiązywać go klauzula „no racing” zawarta w kontrakcie. Aktor popędził zatem w kierunku warsztatu Competition Motors w północnej części Hollywood, gdzie czekało na niego nowe Porsche 550 Spyder. Kilka godzin później Dean już nie żył, ale jego Porsche straszy do dziś.
Skrzynia manualna vs skrzynia automatyczna – woda na młyn internetowych teoretyków motoryzacyjnych. Podstawowymi argumentami przemawiającymi za „stickiem” (manualem) są według nich zaangażowanie w jazdę, uczucie intymnej więzi z maszyną oraz pełna kontrola... Czy w dzisiejszych realiach nadal są one zasadne? Nie do końca.
Wracamy po wakacyjnej przerwie z galerią Porsche Boxstera (981) S. Niestety, Boxstera udało nam się zabrać jedynie na zdjęcia i nie mieliśmy okazji dokładnego sprawdzenia jego potencjału. Nie trzeba jednak wiele, żeby poczuć, że 315 KM i i 360 Nm z wolnossącego, 3,4-litrowego boxera może dać sporo frajdy. Tak samo, jak konfigurowanie Boxstera S. Poznawanie cen kolejnych - mniej lub bardziej - potrzebnych dodatków dostarcza sporo wrażeń. Staraliśmy się zapewnić je i Wam. Sprawdźcie poniżej.
Na salonach Detroit nas nie ma. Trochę za daleko. Mamy jednak dostęp do internetu i chęć przedstawienia Wam w pigułce najciekawszych premier pierwszego w tym roku salonu samochodowego. Mimo iż odbywa(ł) się za oceanem, to nie zabrakło na nim samochodów, które pojawią się również w Europie, a nawet w Polsce
Za wielką wodą, w Los Angeles zadebiutował długo oczekiwany, mały SUV od Porsche, czyli Macan. To już szósty model w ofercie Porsche, który bez wątpienia szybko zgarnie Cayennowi tytuł najlepiej sprzedającego się Porsche
28 lipca 2013 roku z inicjatywy klubu miłośników Porsche z Wielkiej Brytanii (drugi co do wielkości na świecie) na torze Silverstone ustanowiono nowy rekord. W jednym miejscu udało się zgromadzić 1208 egzemplarzy Porsche 911. Zapraszamy na krótką, filmową relację z tego wydarzenia