Można nie przepadać za Mazdą, ale trzeba ją szanować. Między innymi za silniki, o czym ponownie przekonałem się za kierownicą Mazady CX-30 z – nie bójmy się mocnych słów – rewolucyjnym silnikiem Skyactiv-X. Ile w tej rewolucji jest rewelacji i jak w ogóle spisuje się pierwszy niewielki crossover Mazdy? Zapraszam na krótkie podsumowanie wrażeń z jazdy Mazdą CX-30.
Słyszałem wiele dobrego o Hyundaiu i30 N Performance i przyznam, że ze sporą niecierpliwością czekałem na możliwość sprawdzenia pierwszego koreańskiego...
Moje kolejne podejście do nowej Toyoty RAV4. Ale nie takiej pierwszej lepszej. Do testu wziąłem ten sam egzemplarz RAV4, którą pod koniec 2019 roku Arkady Fiedler zdobył Nordkapp, czyli najdalej wysunięty na północ skrawek Europy. Ja nie przygotowałem dla niej aż tak ekstremalnego testu. Sprawdziłem natomiast maksymalne zużycie paliwa.
Jak dziś pamiętam polską premierę Renault Talismana pod koniec 2015 roku i całkiem pozytywne wrażenia, jakie zrobiła na mnie najbogatsza wersja Initiale. To było coś nowego. Jeszcze lepiej pamiętam zaskoczenie sprzed kilku tygodni, kiedy umawiając test Talismana, przeczytałem w mailu „mam dla Ciebie Talismana Grandtour TCe 225 EDC, tylko to już ustępujący model, bo zaraz ma się pojawić nowy. Nowy jest za to silnik. Spodoba Ci się.”
Pamiętam jeszcze czasy, w których jeśli chciałeś mieć samochód o sportowym wyglądzie, musiałeś kupić samochód sportowy, albo uskutecznić wizualny tuning na własną rękę. Ale czasy się zmieniły, o czym szerzej opowiem na przykładzie mojego niedawnego auta testowego, czyli Renault Megane GT Line.
Wiedzieliście, że w naszym kraju jest organizowany konkurs Car of the Year Polska? Też nie wiedziałem, dopóki nie otrzymałem komunikatu prasowego od Kii, w którym Kia chwali się, że model XCeed zdobył właśnie tytuł Car of the Year Polska. Pomyślałem więc, że sprawdzę samochód, który 10 moich kolegów po fachu (czyt. niezależnych dziennikarzy motoryzacyjnych) uznało za najlepszy.
Jak wiecie, od czas do czasu z samochodów klasy premium przesiadam się do tych od marek popularnych. Po prostu nie mogę sobie pozwolić na brak kontaktu z tym, co dzieje się w "zwykłych" autach, bo dzięki temu mogę merytorycznie recenzować, to co się dzieje w samochodach klasy premium. Czy wystarczająco się usprawiedliwiłem? To dobrze, przejdźmy zatem do nowego Renault Clio.
Renault Megane RS Trophy (dokładnie to R.S. Trophy, będę używał zamiennie) uznawane jest za jednego z lepszych hothatchy. Niektórzy twierdzą nawet, że to najlepszy hothatch na rynku. Po tygodniowym teście tego samochodu mam na jego temat trochę przemyśleń. A blog to dobre miejsce na dzielenie się przemyśleniami.
Wybrałem się Toyotą Suprą na Dolny Śląsk w poszukiwaniu ciekawych dróg. Takich krętych i pustych, na których Supra zaczyna błyszczeć. Powiedziałem sobie, że ten jeden raz będę samolubny, pojadę po prostu się pobawić. Bez latania wokół samochodu z aparatem i telefonem, bez jeżdżenia w poszukiwaniu ładnego miejsca na zdjęcia. Tak po prostu, wiecie, jak... normalny człowiek.
Jak zapewne wiecie, w tym sezonie– w myśl hasła „racing is important” – mocno zaangażowałem się w wyścigowy puchar Kii...