Volkswagen Grand California 600 – ponad 3 tony i 6 metrów samochodu dostawczego umiejętnie przekonwertowanego na dobrze wyposażoną kawalerkę na kołach. Do testu Grand Californii 600 podszedłem zgodnie  ze sztuką – zabrałem ją na chorwacki camping i sprawdziłem, na ile 

Na wstępie musze wspomnieć, że mam już pewne caravaningowe doświadczenie, niewielkie, ale mam. Zdobyłem je podczas przygód z Fordem Transitem Custom Nuggetem oraz VW Californią Ocean. Sumiennie dzieliłem się tutaj wrażeniami ze zdobywania tych kolejnych stopni caravaningowych sprawności. Po przygodzie z Californią Ocean (która bardzo mi się spodobała) miałem spore oczekiwania wobec znacznie większej Grand Californii 600.

 

VW Grand California – test – pierwsza próba

Grand California to pierwsze samodzielne podejście Volkswagena do tematu dużego kampera. Jak każda pierwsza próba, Grand California według mnie nie jest idealna, a parę elementów można było rozwiązać lepiej. O wszystkim szczegółowo opowiadam na filmie i tutaj nie chcę powielać moich caravaningowych wynurzeń.

Zdradzę jedynie, że tydzień życia w Grand Californii wspominam bardzo pozytywnie. Nie zmienia to faktu, że największe zaskoczenie związane z Grand Californią było raczej negatywne. Chodzi o to, że w kwestiach praktycznych i funkcjonalnych Grand California nie zaoferowała wiele więcej w porównaniu ze standardową Californią Ocean.

 

VW Grand California – w sam raz na pierwszy raz

Grand California jest równie użyteczna, co tradycyjny duży camper, jednocześnie ze względu na gabaryty przyjaźniejsza i łatwiejsza przy przemieszczaniu. Prowadzi się jak zwykły Crafter, czyli dosyć łatwo i tylko niewiele gorzej w porównaniu ze zwykłą Californią. To spora zaleta na tle „zwykłych” dużych camperów. Dlatego VW Grand California wydaje mi się idealnym rozwiązaniem, dla osób, które chcą poznać smak poważnego caravaningu, ale jeszcze nie są gotowe drogowe i parkingowe zmagania z tzw. pełną Integrą.

vw grand california 600 test opinia 3

Volkswagen Grand California 600 to kamper zbudowany na bazie dostawczego Craftera. Ma 4 miejsca do spania, łazienkę z prysznicem, kuchenkę ze zlewem, ogrzewanie i mnóstwo miejsca na kempingowe duperele.

Ile pali VW Grand California?

Na dystansie 1500 km, w trakcie autostradowej podróży do Chorwacji 2-litrowy, 177-konny diesel Gran Californii życzył sobie 10 l za każde przejechane 100 km z prędkością do 120 km/h. I wydaje mi się, że 120 km/h (ewentualnie 130 km/h) to maksymalna komfortowa prędkość dla Grand Californii. Potem robi się głośno we wnętrzu. Na drogach lokalnych (o ile nie pną się w górę) można zejść poniżej 10 l/100 km.  

vw grand california 600 test opinia 1

Na pokład VW Grand Californii, oprócz psa, możesz zabrać 100 l wody i dwie 11-kilogramowe butle propon-butanu, a na tylne drzwi przymocować 3 rowery.

 

vw grand california 600 test opinia 9

W Grand Californii 600 mogą podróżować i spać 4 osoby. Dwa połączone fotele mają mocowania ISOFIX, chociaż ze względu na kabinę prysznicową oparcia są umieszczone niemal pionowo, co nie sprzyja komfortowi podróżowania.

 

vw grand california 600 test opinia 14

Jeden z dwóch paneli do sterowania funkcjami Grand Californii. Drugi od firmy Truma znajduje się pod fotelami.

 

vw grand california 600 test opinia 6

Wybierając się na kemping, nie zapomnij o dodatkowym oświetleniu. Nic lepiej nie pokazuje, że jesteś zaprawiony w campingowych bojach, niż mnóstwo lampek wokół Twojego kampera.

 

vw grand california 600 test opinia 8

Po zmroku wnętrze Grand Californii ma przytulny klimat i mnóstwo punktowego oświetlenia z niemal płynną regulacją natężania światła. Wszystkie okienka można wyciemnić roletami, a przy stoliku wygodnie pracować.

O Autorze

Avatar

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat zawodowo testuję i recenzuję nowe modele samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej niezależnie i lifestyle’owo, jako bloger i freelancer. Staram się wyjaśniać, doradzać i pomagać Wam w Waszych motoryzacyjnych problemach. Nowe samochody to po prostu moja praca. Szczególnie te klasy premium, ponieważ cenię sobie komfort, dbałość o detale oraz emocje, które wynikają z połączenia tych dwóch aspektów.

Podobne posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany

CHWILECZKĘ, NIE ZAMYKAJ MNIE, NIE JESTEM REKLAMĄ.

JESTEM ZAPROSZENIEM NA INSTAGRAMOWY PROFIL PREMIUMMOTO!

WARTO ZAJRZEĆ!

OK, TERAZ MOŻESZ MNIE ZAMKNĄĆ.

close-link
Hej! A widziałeś już znany i lubiany Instagram PremiumMoto? >>
close-image