Inżynierowie Volkswagena, od czasu do czasu, lubią zademonstrować swoją… potęgę (vide Bugatti Veyron). Teraz Volkswagen potwierdził, że do seryjnej produkcji trafi Golf o mocy ponad 400 KM. Ma nazywać się R420. Będzie to najmocniejszy seryjny hatchback w historii i jednocześnie policzek dla Mercedesa A45 AMG, czy nowego Forda Focus RS. Poznajcie szczegóły.

Obecnie najmocniejszy Golf w wersji R ma 300 KM, napęd na wszystkie koła i z DSG do 100 km/h przyspiesza w 4,9 s. Już niebawem takie osiągi w seryjnym hothatchu nie będą niczym specjalnym. Dlaczego?

Ponad 400-konny Volkswagen Golf? Czemu nie?

Kilka dni temu w rozmowie z magazynem „Car” szef działu napędów VW, Dr Heinz-Jakob Neusser potwierdził, że do seryjnej produkcji trafi ponad 400-konna wersja Golfa (może mieć nawet 420 KM). Model koncepcyjny tego samochodu o nazwie R400 zadebiutował w kwietniu 2014 roku na salonie samochodowym w Szanghaju (zdjęcia poniżej). Od tego czasu wiele spekulowano na temat wprowadzenia ultra mocnego Golfa do produkcji seryjnej. Cóż, niniejszym ucinamy wszelkie spekulacje. Już niebawem Golfa o mocy ponad 400 KM będzie można zamówić u dilera VW. I nie zapowiada się, aby była to edycja limitowana!

Golf R420 – król sprintu spod świateł

Seryjna wersja Golf R420 będzie napędzana nowym, 2-litrowym(!) silnikiem turbo, który wcześniej pojawił się już pod maską koncepcyjnego Audi TT420. Hmm, ponad 200 koni z litra pojemności? Czy wy też jesteście ciekawi, jak wytrzymała będzie ta jednostka? Volkswagen nie ujawnił jeszcze oficjalnych osiągów samochodu. Wiadomo jedynie, że napęd będzie przekazywany na wszystkie koło (4Motion) za pomocą skrzyni DSG. Można zatem śmiało przypuszczać, że Golf R420 do „setki” rozpędzi się w niecałe 4 s. Pytanie, jak te osiągi Golf przełoży na czas na północnej pętli Nurburgring? Civic Type R czeka z niecierpliwością.

Co ciekawe, poza subtelnymi zmianami stylizacyjnymi, Golf R420 (w przeciwieństwie do konceptu na poniższych zdjęciach) nie będzie zbytnio odróżniać się od „standardowego” Golfa R. Ma posiadać „delikatny” pakiet aerodynamiczny, unikatowy wzór felg i kilka ozdobników.

Przy okazji zerknijcie na naszą sesję zdjęciową Scirocco R

Volkswagen Golf R420 – kiedy i za ile?

Produkcyjną wersję Golfa R420 ujrzymy prawdopodobnie podczas salonu samochodowego we Frankfurcie we wrześniu tego roku. Według magazynu „Car” pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku roku 2016. Biorąc pod uwagę, że „erka” kosztuje obecnie prawie 160 tys. zł, można przypuszczać, że ceny Golfa R420 będą startować od 200 tys. zł.

Wygląda więc na to, że Golf dołączy niebawem do zaszczytnego grona najszybszych hatchbacków na świecie, obok nowego Focusa RS (320 KM), Mercedesa A45 AMG (360 KM) oraz Audi RS3 (367 KM). Co dalej? Kto da więcej? Czy ten wyścig mocy kiedyś się skończy? Czy faktycznie potrzebujemy coraz mocniejszych hatchbacków? Nad tymi kwestiami już kiedyś się zastanawialiśmy.

PS Koncepcyjny Volkswagen Golf R400 jeździ i… brzmi. O tak:

źródło: Car Magazine

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat zawodowo testuję i recenzuję nowe modele samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej niezależnie i lifestyle’owo, jako bloger i freelancer. Staram się wyjaśniać, doradzać i pomagać Wam w Waszych motoryzacyjnych problemach. Nowe samochody to po prostu moja praca. Szczególnie te klasy premium, ponieważ cenię sobie komfort, dbałość o detale oraz emocje, które wynikają z połączenia tych dwóch aspektów.

Podobne posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany