Volvo zna się na robieniu kombi tak dobrze, jak mało który producent samochodów. Dlatego przed nowym V60 postawiono spore wymagania. Tym bardziej, że większe V90 całkiem się Szwedom udało. Moim zdaniem tym razem też nie skopali sprawy i stworzyli całkiem funkcjonalne auto klasy premium.
Volvo jeszcze nigdy nie było tak premium jak obecnie. Nowa rodzina modeli z liczbą 90 w nazwie z rozmachem weszła do segmentu premium i coraz mocniej zaczyna podgryzać konkurentów. Do walki z A6, klasą E i serią 5 Volvo wystawiło model S90. Postanowiłem przetestować egzemplarz z najchętniej wybieranym w Polsce silnikiem wysokoprężnym D4 w bogato wyposażonej wersji Inscription.
Volvo S90 – jeden z najbardziej spektakularnych debiutów w segmencie premium w 2016 roku! Stylowy i oryginalny sedan wyróżnia się...
Działają w tle – nieożywieni bohaterowie drugiego planu, którzy chronią nas od złego i troszczą się o nasze bezpieczeństwo. Możemy nawet nie wiedzieć o ich istnieniu, ale kiedy nadejdzie odpowiedni moment na pewno poczujemy ich moc. O czym mowa? O elektronicznych systemach bezpieczeństwa w samochodzie, czyli tzw. asystentach kierowcy.
Przed Wami najdroższa z najbardziej ekonomicznych wersji Volvo XC70, czyli XC70 Summum D4 Drive-E, z napędem jedynie na przednią oś, pakietem Inscripiton i automatyczną, 8-biegową skrzynią. Co? XC70 bez napędu na wszystkie koła?! Zgadza się. Zabraliśmy je w lekki teren i długą trasę, by sprawdzić, co ma do zaoferowania. Zapraszamy na test Volvo XC70 D4 FWD.
Zapraszamy do naszej galerii zdjęć najdroższej spośród najbardziej ekonomicznych wersji Volvo XC70, czyli (teraz chwila skupienia) Volvo XC70 Summum Inscription D4 Drive-E FWD. XC70 w tym wydaniu (z licznymi dodatkami) kosztuje około 270 tys. zł, ma napęd jedynie na przednie koła oraz 2-litrowy silnik Diesla (D4) o mocy 181 KM połączony z automatyczną, 8-biegową skrzynią. Uterenowione kombi Volvo zabraliśmy do miasta i w lekki teren.
Nowe Volvo XC90 to niezwykle istotny model dla szwedzkiego producenta. Jest pierwszym samochodem opracowanym w całości przez Volvo od momentu przejścia szwedzkiej marki z rąk Forda pod skrzydła Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd. To również pierwszy całkowicie nowy projekt Volvo od ponad 10 lat. Wraz z XC90 debiutuje również całkowicie nowa, modułowa platformy SPA, na której przez najbliższe lata powstanie wiele nowych modeli. Widzicie więc, że nowe XC90 to poważna sprawa. Wypada więc wiedzieć o nim nieco więcej
254-konne Volvo V40 T5 przystrojone pakietem R-design, w krzykliwym, czerwonym kolorze pozornie ma wszystko, co trzeba aby przynależeć do grona hot hatchów. Do 100 km/h przyspiesza w 6,5 s, jego 5-cylindrowa jednostka jest blisko spokrewniona z tą z Focusa ST, a zawieszenie jest bardziej sportowe niż w "zwykłym" V40
Volvo we współpracy ze swoim wyścigowym oddziałem Polestar, przygotowało naprawdę wyjątkowy samochód. Projekt bazuje na urodziwym sedanie S60, który w interpretacji Polestar ma 508 KM i stał się wyjątkowo groźnym rywalem dla BMW M5, czy Mercedesa C63 AMG. Na takie S60 czekaliśmy od dawna
S60 to najbardziej urodziwe Volvo w obecnej gamie. Z pakietem stylizacyjnym R-design image tej sportowej limuzyny zyskuje jeszcze bardziej agresywnego wyrazu. A gdy jednolicie białe nadwozie naszego S60 osadzimy na ciemnych, 18-calowych felgach, 15 mm bliżej asfaltu - efekt będzie murowany. Zobaczcie naszą sesję.