Słyszałem wiele dobrego o Hyundaiu i30 N Performance i przyznam, że ze sporą niecierpliwością czekałem na możliwość sprawdzenia pierwszego koreańskiego hothatcha w akcji. Do testu przystąpiłem ze sporym „bagażem” doświadczeń z innych hothatchy. Jak na ich tle wypadł i30 N? ...
Moje kolejne podejście do nowej Toyoty RAV4. Ale nie takiej pierwszej lepszej. Do testu wziąłem ten sam egzemplarz RAV4, którą pod koniec 2019 roku Arkady Fiedler zdobył Nordkapp, czyli najdalej wysunięty na północ skrawek Europy. Ja nie przygotowałem dla niej aż tak ekstremalnego testu. Sprawdziłem natomiast maksymalne zużycie paliwa.
Pamiętam jeszcze czasy, w których jeśli chciałeś mieć samochód o sportowym wyglądzie, musiałeś kupić samochód sportowy, albo uskutecznić wizualny tuning na własną rękę. Ale czasy się zmieniły, o czym szerzej opowiem na przykładzie mojego niedawnego auta testowego, czyli Renault Megane GT Line.
Wiedzieliście, że w naszym kraju jest organizowany konkurs Car of the Year Polska? Też nie wiedziałem, dopóki nie otrzymałem komunikatu prasowego od Kii, w którym Kia chwali się, że model XCeed zdobył właśnie tytuł Car of the Year Polska. Pomyślałem więc, że sprawdzę samochód, który 10 moich kolegów po fachu (czyt. niezależnych dziennikarzy motoryzacyjnych) uznało za najlepszy.
Z jednej strony trudno mi sobie wyobrazić sytuację, w której ktoś patrzy na Audi Q3 w salonie i mówi: wie pan co, wziąłbym to Q3, ale jakby było takie trochę bardziej, wie pan, jak coupe. Z drugiej strony stawiam kilka...
Plany i założenia na 2019 były ambitne (podobnie jak na 2018) i raczej niewiele z nich wyszło (podobnie jak w 2018). A nawet gdyby wyszło, to i tak jestem z tych, co nie potrafią się cieszyć z tego, co mają. Bardziej z tych, których dobija to, że jeszcze nie mają. A mieć powinni. Na otarcie łez mam jednak samochody (i motocykle). Wybrałem sześć, które w 2019 roku najskuteczniej poprawiły mi humor.
Jak wiecie, od czas do czasu z samochodów klasy premium przesiadam się do tych od marek popularnych. Po prostu nie mogę sobie pozwolić na brak kontaktu z tym, co dzieje się w "zwykłych" autach, bo dzięki temu mogę merytorycznie recenzować, to co się dzieje w samochodach klasy premium. Czy wystarczająco się usprawiedliwiłem? To dobrze, przejdźmy zatem do nowego Renault Clio.
Renault Megane RS Trophy (dokładnie to R.S. Trophy, będę używał zamiennie) uznawane jest za jednego z lepszych hothatchy. Niektórzy twierdzą nawet, że to najlepszy hothatch na rynku. Po tygodniowym teście tego samochodu mam na jego temat trochę przemyśleń. A blog to dobre miejsce na dzielenie się przemyśleniami.
Nowe BMW M135i (dla geeków – F40) wzbudziło wiele kontrowersji wśród tzw. fanów marki. BMW w swoim najmocniejszym hot hatchu wprowadziło rewolucyjne zmiany, sprawiając, że stał się lepszym hatchbackiem, ale jako hot hatch budzi sprzeczne odczucia. O tym, dlaczego tak...
Na PremiumMoto staram się na bieżąco monitorować poczynania samochodowych marek premium w Polsce. Efektem tego "monitorowania" są coroczne, epickie podsumowania rynku samochodów marek premium w naszym kraju. W ciągu roku pojawiają się mniejsze, podsumowujące aktualną sytuację rynkową. Poniżej jedno z nich za pierwsze 9 miesięcy 2019 roku. Sprawdźcie, co słychać w segmencie premium w Polsce.