Może i rok 2018 dopiero się zaczął, ale dla koncernów motoryzacyjnych właściwie już się zakończył. Dokładnie wiedzą, jakie modele i kiedy zaprezentują światu. Skrupulatnie prześledziłem „plany wydawnicze” marek premium, przepytałem działy PR każdej z nich oraz wykorzystałem wszystkie inne źródła, aby przygotować dla Was obszerny i szczegółowy kalendarz nowości. To jedyne takie zestawienie w polskiej sieci. Ba, tych informacji nie znajdziecie nawet w prasie. Zapraszam, sprawdźcie, co i kiedy szykują dla nas samochodowe marki premium w 2018 roku.
Każdego roku najbardziej „zielone” samochody – te wyjątkowo przyjazne dla środowiska – nagradzane są prestiżowym tytułem „World Green Car”. Sprawdźmy, czym modele Toyoty, BMW czy Tesli zasłużyły sobie na miano najbardziej ekologicznych na świecie oraz jak koncepcja "zielonego" samochodu ewoluowała w ciągu ostatnich pięciu lat.
AMG Driving Academy na torze Poznań to jedna z imprez w moim dziennikarskim kalendarzu, na którą czekałem ze sporą niecierpliwością. Nie tylko dlatego, że wśród modeli do testowania widniał AMG GT R. Po prostu AMG i tor w jednym zdaniu zawsze oznacza wrażenia, których nie sposób sobie odmówić. Zapraszam Was na wpis o tym, jak chciałem (ale nie mogłem) pójść bokiem w Mercedesach za ponad pół miliona złotych.
W nowej klasie E Mercedes zawarł wszystko, czego przez ostatnie 130 lat nauczył się na temat tworzenia samochodów. V generacja klasy E to festiwal zaawansowanych technologii – targi elektroniki użytkowej na kołach. Stworzona zgodnie z hasłem „the best or nothing” klasa E dostarcza niezwykle relaksujących wrażeń za kierownicą, a w wersji 220d – z nowym, dwulitrowym dieslem – łączy je z umiarkowanym zużyciem paliwa. Ale…
Nowa klasa E była bez wątpienia najważniejszą nowością Mercedesa w 2016 roku. Co prawda okrętem flagowym pozostaje klasa S, ale to właśnie mniejsza klasa E jest najlepiej sprzedającym się modelem Mercedesa-Benza na świecie, a poza tym bardzo klasę S przypomina. Zapraszam do galerii zdjęć klasy E 220d w stylizacji AMG. Przekonajcie się, co może zaoferować nowy Mercedes-Benz klasy E w konfiguracji za 340 tys. zł.
GLA to wstęp do świata SUV-ów Mercedesa-Benz. To także drugi najchętniej kupowany model Mercedesa w Polsce (wynik na 2015 rok). Tylko czy GLA to faktycznie SUV? Przekonajmy się, ile z SUV-a jest w GLA na przykładzie mocnej wersji 250 z napędem na wszystkie koła 4Matic i podniesionym zawieszeniem!
Mercedes-Benz posiada najbardziej rozbudowaną ofertę samochodów na rynku. Marka aktywnie eksploruje nowe nisze i proponuje modele, których nikt inny nie odważył się zaproponować. Najlepszym dowodem na to jest Mercedes-Benz CLS. Czterodrzwiowe coupe (formalnie: sedan o linii coupe) momentalnie zdobyło uznanie w oczach klientów. A jak Wam się podoba? Wziąłem na zdjęcia CLSa 350 BlueTEC 4Matic skonfigurowanego za 500 tys. zł (przy cenie wyjściowej 312 tys. zł). Zapraszam do galerii.
Działają w tle – nieożywieni bohaterowie drugiego planu, którzy chronią nas od złego i troszczą się o nasze bezpieczeństwo. Możemy nawet nie wiedzieć o ich istnieniu, ale kiedy nadejdzie odpowiedni moment na pewno poczujemy ich moc. O czym mowa? O elektronicznych systemach bezpieczeństwa w samochodzie, czyli tzw. asystentach kierowcy.
Hamulec w podłogę, gwałtowny skręt, dudnienie ABS-u, uderzenie, huk, wybuch poduszek, kolejne uderzenie, cisza... Deska rozdzielcza błyszczy niczym choinka, czuję charakterystyczny zapach gazu z poduszek, stoję w poprzek pasa, ktoś mówi coś do mnie po angielsku. Nie jest dobrze...
Mercedes CLA w najmocniejszej wersji (poza AMG) 250, z obniżonym, sportowym zawieszeniem, napędem na wszystkie koła i przyodziany w „czerwień jupiera” wygląda fenomenalnie, prowadzi się znakomicie, zużywa sporo benzyny, kosztuje tyle, co bazowa klasa E, a poziomem wykończenia wnętrza nieco rozczarowuje. Tyle. Jeżeli macie ochotę na więcej, to zapraszamy