Aby uciec od zgiełku świata wcale nie trzeba rzucać wszystkiego i wyjeżdżać w Bieszczady. Wystarczy wsiąść za kierownicę, trzasnąć drzwiami i ruszyć przed siebie. Wcześniej trzeba jednak wybrać odpowiedni samochód. Niestety – prawdziwe ukojenie dla zmysłów zagwarantują jedynie te z wyższej półki. W jaki sposób są w stanie tego dokonać?
AMG Driving Academy na torze Poznań to jedna z imprez w moim dziennikarskim kalendarzu, na którą czekałem ze sporą niecierpliwością. Nie tylko dlatego, że wśród modeli do testowania widniał AMG GT R. Po prostu AMG i tor w jednym zdaniu zawsze oznacza wrażenia, których nie sposób sobie odmówić. Zapraszam Was na wpis o tym, jak chciałem (ale nie mogłem) pójść bokiem w Mercedesach za ponad pół miliona złotych.
Nie przepadam za stylizacją BMW X6. Połączenie kilku rodzajów nadwozia w jednym dużym SUV-ie (SAV-ie?) jakoś nie bardzo odpowiada moim gustom. Lubię natomiast mocne, 6-cylindrowe diesle i niemal niewyczerpane pokłady momentu trafiające na wszystkie koła. Właśnie dlatego z chęcią przyjąłem propozycję testu BMW X6 M550d.
Czas letniego wypoczynku to świetny monument na odkrywanie nowych, fascynujących zakątków naszego kraju i pięknych dróg, których w nim nie...
Kwiecień zacząłem od hucznego świętowania 50. urodzin AMG za kierownicą prawie 600-konnego AMG GT R na Torze Poznań, a skończyłem na rozwodzeniu się nad sensownością downsizingu na przykładzie Lexusa RC 200t. W międzyczasie ponarzekałem trochę na Poznań Motor Show, próbowałem znaleźć coffee shop, wygrałem pierwszą rundę Pucharu Mediów Classicauto Cup i poopowiadałem Wam trochę o Volkswagenie Up! i Fiacie 500X. Zapraszam do lektury.
Patrząc na nowego Land Rovera Discovery, można mieć wrażenie, że „zmiękł”, zapomniał o off-roadowych korzeniach i poszedł w kierunku lifestyle’owego charakteru przeciętnych SUV-ów. Podczas pierwszych jazd testowych w Polsce sprawdziłem więc, czy tak jest w rzeczywistości i jak bardzo tak naprawdę zmienił się Disc. Zapraszam do bliższego poznania nowego wcielania ikony marki Land Rover – piątej generacji Discovery.
VII generacja Volkswagena Golfa po faceliftingu zadebiutowała na polskim rynku. Najpopularniejszy hatchback świata z zewnątrz zmienił się nieznacznie, jednak zyskał gruntownie zmodernizowane systemy medialne, mnóstwo systemów wsparcia kierowcy, nowy silnik oraz skrzynię biegów. Zapraszam na mój przewodnik po zmianach w Golfie.
Pamiętam jak dziś, kiedy niemal dokładnie 4 lata temu brałem udział w pierwszych jazdach testowych drugą generacją Forda Kugi. Pogoda tamtego dnia była równie sprzyjająca co wczoraj – podczas prezentacji prasowej Kugi po liftingu. Z tą różnicą, że wówczas na polu, na którym, kręcąc bączki, „testowałem” sprawność napędu 4x4, zalegał śnieg. Teraz śniegu nie było, w powietrzu było za to czuć wiosnę. Przyroda ewidentnie budziła się do życia, a ja miałem „obudzić w sobie Kugę”.
Oj działo się w marcu. Ledwie nadążałem z aktualizacją dzienników. Zacząłem od relaksu w klimacie Audi, dlatego nie wyrobiłem się na salon samochodowy w Genewie. Niemniej i tak opisałem Wam, dlaczego na taki salon lepiej wybrać się bez aparatu. Chwilę potem wpadłem na galę Otomoto by poznać "najpopularniejszą używkę Polaków", a następnie pojechałem sprawdzić dla Was nowego Golfa. W międzyczasie na tapetę wróciło złote Lambo - już całe i zdrowe, czekające na litewskie tablice rejestracyjne. Dzięki carspotterom jako pierwszy w Polsce dotarłem do tych informacji. Z Golfa przesiadłem się do nowego Citroena C3 i trochę pobawiłem się jego wbudowaną kamerą. Na deser zostawiłem sobie dwa nowe SUV-y - odświeżoną Kugę i całkowicie nowe Discovery 5. Zapraszam do lektury.
Za Audi niezwykle pracowity i owocny rok na polskim rynku. Ponad 30-procentowy wzrost, rekord sprzedaży w Polsce i cztery premiery rynkowe. Wśród nich debiut drugiej generacji Audi A5/S5 w wersji Coupe, a chwilę później (na początku 2017) A5 w wersji Sportback. Na rynku mamy więc już kompletną linię Audi A5: A5 Coupé, S5 Coupé, A5 Sportback i S5 Sportback. Zapraszam do jej bliższego spotkania.