W 2021 roku Audi zasypało nas mniej i bardziej istotnymi nowościami. Elektryczny SUV średniej wielkości, czyli Q4 E-tron należ do tej drugiej grupy. To obecnie wstęp do elektromobilnego świata Audi, najtańszy elektryczny samochód w gamie i najtańszy (nie licząc i3) samochód elektryczny od marki premium. Cena to nie jedyny powód, dla którego Q4 E-tron powinieneś poznać bliżej.
Nowy Mercedes klasy S jest super. Wystarczy, że przekroczysz jego nieskromne progi, by momentalnie zaczął czarować Cię świecidełkami, komfortowymi dodatkami, trójwymiarowymi wskaźnikami, wielkim ekranem, dźwiękiem 4D, obracającymi się głośnikami i wieloma innymi efektownymi gadżetami. Od razu widzisz, że nowa klasa S nadal wyznacza standardy w klasie premium... Ale...
Toyota GR Yaris budzi zachwyt i powszechne uznanie wśród youtuberów, dziennikarzy motoryzacyjnych i wszystkich innych samozwańczych ekspertów od samochodów. Wśród ogólnych zachwytów umyka jednak istotna kwestia związana z Toyotą GR Yaris. Ja również nie wspomniałem o niej na filmie, ale nadrobię to teraz.
Audi RS Q3 Sportback w konfiguracji za ponad 400 tys. zł obiecuje wyglądem nieco więcej niż jest w stanie zaoferować w trakcie jazdy. Z drugiej strony przy 400 KM do 100 km/h przyspiesza w tempie najszybszych hothatchy, a wrażenia z przyspieszania wzbogaca egzotyczną ścieżką dźwiękową 5-cylindrowej jednostki. Czy Audi RS Q3 Sportback jest więc RS-em wartym polecenia? Zapraszam na wnikliwy test.
Audi E-tron GT – pierwszy zbudowany od podstaw samochód elektryczny od Audi. Pierwsze elektryczne gran turismo na rynku. Najszybsze produkcyjne Audi ze znaczkiem RS. Popisowy numer z repertuaru "Przewaga dzięki technice" z gościnnym udziałem Porsche. Jak wypada w praktyce? Zapraszam na wrażenia z pierwszych jazd testowych, popularnie zwane testem.
Nowe Porsche 911 GT3 – nawet nie musiałem wsiadać do tego samochodu, nawet nie musiałem go odpalać, a tym bardziej nie musiałem jeździć nim po torze, żeby wiedzieć, że Silesię Ring, na której testowałem nowe 911 GT3, będę opuszczał smutny,...
Mustang Mach-E – pierwszy zbudowany całkowicie od podstaw samochód elektryczny Forda – gościł już na PremiumMoto.pl. Poznaliśmy go teoretycznie jeszcze w 2020 roku. Teraz przyszła pora na pierwszą praktyczną przymiarkę (popularnie zwaną testem) do tego obiecującego elektrycznego crossovera. Przekonaj się, czym zaskakuje, czym rozczarowuje i jak jeździ Ford Mustang Mach-e.
Audi Q5 Sportback, czyli Audi Q5 subtelnie doprawione stylizacyjnymi nutami coupe. Czym dokładnie różni się Q5 Sportback od "tradycyjnej" odmiany Q5 i dlaczego decydując się na zakup Q5, zdecydowanie powinieneś spojrzeć na Q5 Sportback? Zapraszam po szczegóły.
Test BMW 840d Gran Coupe uświadomił mi dwie rzeczy. Po pierwsze, że chyba dojrzewam motoryzacyjnie (czyt. starzeje się). Po drugie, utwierdził mnie w przekonaniu, że w przypadku większości samochodów ta najszybsza, najbardziej sportowa i najmocniejsza odmiana wcale nie jest tą najlepszą. Zapraszam na krótką refleksję połączoną z ważną poradą zakupową, które na potrzeby wyszukiwarki Google ująłem jako test BMW 840d.
Volkswagen Touareg gościł już wielokrotnie na PremiumMoto.pl. Sporo o nim napisałem, teraz przyszła pora, żeby o nim opowiedzieć na wideo. Zapraszam na 12. odcinek z cyklu #FuraZbani, w którym wspólnie bardzo dokładnie przyjrzymy się VW Touaregowi w konfiguracji za prawie 0,5 mln zł i sprawdzimy, czy VW w takiej cenie może nawiązać równorzędną walkę z nieco droższymi konkurentami od marek premium.