Mercedes-AMG GLC 63 S – do niedawna najszybszy SUV na świecie – jest bohaterem drugiego odcinka z cyklu "Fura z bani". Według mnie ten SUV Mercedesa zasługuje na szczególną uwagę, bo ma pewną cechę, o której mało kto wspomina, a która wyróżnia go na tle konkurentów. Pozwól więc, że trochę Ci o nim opowiem z mojej perspektywy. Zapraszam na krótkie wrażenia z jazdy i długi test wideo.
BMW M8 Competition to obecnie najwyższy poziom wtajemniczenia w osiągi i premium feel w BMW. To BMW "naj" niemal w każdym aspekcie. Piszę "niemal", bo M8 nie jest jedynie największym modelem w ofercie BMW. Pod każdym innym względem jest "naj". Czy to "naj" czuć w rzeczywistości? I jakie emocje budzi BMW za ponad 1 mln zł?
Biorę w obroty Volvo XC60, czyli najpopularniejszy samochód klasy premium w Polsce. Sprawdzam dla Ciebie jedną z najpopularniejszych wersji silnikowych, czyli benzynowe B5 z układem miękkiej hybrydy. Pora na poważnie przyjrzeć się XC60 i sprawdzić, co ma do zaoferowania i czym przekonuje, a czym przekonuje nieco mniej. Zapraszam na test wideo i krótkie podsumowanie tekstowe.
Sprawdziłem Porsche Taycana Turbo oraz Turbo S. Ależ mi się ten samochód nie spodobał. Nie pamiętam tak fatalnych wrażeń z jazdy jak w Taycanie. I nie pamiętam drugiego samochodu, z którego tak bardzo chciałbym wysiąść. A potem… przesiadłem się z miejsca pasażera za kierownicę i wszystko się zmieniło. Zapraszam na pierwszą jazdę testową za kierownicą elektrycznego Porsche.
Ford Ranger Raptor to samochód, jakiego w polskich salonach jeszcze nie było. Z pozoru mamy do czynienia z kolejnym pick-upem, ale w praktyce Ranger Raptor jest czymś znacznie ciekawszym. Czym dokładnie? I dlaczego jazdę Raptorem zapamiętasz do końca życia? Zapraszam na test. Również w formie wideo.
Zawsze uważałem, że Porsche z dopiskiem „Turbo” są dla kierowców, którzy lubią proste. Kierowcy, którzy lubią zakręty powinni wybrać wersje GTS. Ale to było dawno temu. Od tamtej pory wiele się zmieniło, o czym przekonałem się (ponownie) za kierownicą Porsche Cayenne Turbo Coupe.
W segmencie małych crossoverów jest obecnie równie tłoczno, co wśród modelek na Instagramie. Naprawdę trudno się przebić i wyróżnić na tyle, żeby móc mówić o sukcesie. To segment, do którego na początku roku dołączył Ford Puma. Podczas pierwszych jazd testowych...
Nowy Mercedes-AMG A35 to kolejny hothatch, który wpadł w moje ręce. Czekałem na niego. Z jednej strony jest wstępem do opętanego mocą i nadsterownością świata AMG, z drugiej – kandydatem do tytuły tego „najlepszego” hothatcha na rynku. Jak wypada w praktyce? Czy spełnia pokładane w nim nadzieje? Pozwólcie, że jako hothatchowy wyjadacz trochę się powymądrzam.
Już w momencie premiery Ford Focus ST został uznany za bardzo mocnego kandydata do tytułu najlepszego przednionapędowego hothatcha na rynku. A to poważny tytuł. Poważniejszy niż "Człowiek roku" magazynu "Time". Wziąłem więc nowego Focusa ST w obroty, aby sprawdzić, czy faktycznie zasługuje na miano "najlepszego", szczegółowo Ci o nim opowiedzieć i porównać z konkurentami od Hyundaia i Renault.
Audi RS3 do niedawna było najmocniejszym hothatchem na świecie. Co prawda pod koniec 2019 roku RS3 musiało przekazać koronę mocy Mercedesowi, ale to nic nie zmienia. Audi RS3 nadal zajmuje wyjątkowe miejsce wśród najszybszych hatchbacków. O tym dlaczego tak jest i dlaczego raczej nie zdecydowałbym się na RS3 opowiadam poniżej.