Nowe Volvo XC90. Tak, XC90 w 2025 roku jest nadal nowe, chociaż od debiutu tego szwedzkiego SUV-a klasy premium minęło ponad 9 lat. Volvo XC90 przeszło niedawno coś, co w obecnej motoryzacji jest rzeczą dosyć niespotykaną, czyli II facelifting. Przekonajmy się więc, czy ten stary/nowy SUV nadal ma szansę w starciu z młodszymi rywalami i czy w ogóle ma rację bytu na rynku.
Rankingi sprzedaży marek i modeli nowych samochodów w Polsce to rzecz, którą publikują sumiennie już od ponad 10 lat. Moje podsumowanie jest zawsze najbardziej szczegółowym i drobiazgowym opracowaniem wyników sprzedaży nowych samochodów, jakie znajdziesz w sieci (przynajmniej za darmo). W tym roku sprawy przedstawiają się trochę inaczej.
W 2024 roku, podobnie jak przez ostatnie 14 lat, powinienem przetestować około 50 nowych modeli samochodów. Przetestowałem ich jednak połowę mniej, ze względu na wypadek, o którym za chwilę. Tak czy inaczej, w 2024 dowiedziałem się sporo nowych rzeczy o samochodach. I tutaj chcę się tą wiedzą z Tobą podzielić w ramach mojego podsumowanie 2024 roku.
Volvo EX30 to samochód elektryczny, na jaki czekałeś, chociaż pewnie nawet nie zdawałeś sobie z tego sprawy. Dlaczego EX30 jest samochodem elektrycznym innym niż wszystkie? Dlaczego warto przyjrzeć się mu bliżej? Czym irytuje i czym zaskakuje? Zapraszam na szczegółowy test Volvo EX30. Na wideo i w tradycyjnej formie pisanej.
Za nami pierwszy kwartał 2023. Pora zatem spojrzeć, jak wygląda sytuacja na rynku nowych samochodów klasy premium w Polsce. Zobaczmy, jak poszczególne marki premium poradziły sobie w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku i czy mamy jakieś niespodzianki.
Biorę w obroty Volvo XC60, czyli najpopularniejszy samochód klasy premium w Polsce. Sprawdzam dla Ciebie jedną z najpopularniejszych wersji silnikowych, czyli benzynowe B5 z układem miękkiej hybrydy. Pora na poważnie przyjrzeć się XC60 i sprawdzić, co ma do zaoferowania i czym przekonuje, a czym przekonuje nieco mniej. Zapraszam na test wideo i krótkie podsumowanie tekstowe.
Miękka hybryda zyskuje na popularności. Niemal każda z marek premium od jakiegoś czasu deklaruje, że zdecydowana większość jej kolejnych samochodów – nawet tych sportowych – będzie hybrydą. Miękką hybrydą. Miękkimi hybrydami, oprócz tych „zwyczajnych” modeli, będą (a nawet już są) również samochody sportowe, Mercedesy AMG, Audi RS czy BMW M. Profanacja? Czy to koniec tzw. „prawdziwej” motoryzacji? Czy powinieneś obawiać się miękkiej hybrydy? I co powinieneś o niej wiedzieć przed zakupem. Zapraszam na solidny przewodnik po technologii mild hybrid.
Volvo zna się na robieniu kombi tak dobrze, jak mało który producent samochodów. Dlatego przed nowym V60 postawiono spore wymagania. Tym bardziej, że większe V90 całkiem się Szwedom udało. Moim zdaniem tym razem też nie skopali sprawy i stworzyli całkiem funkcjonalne auto klasy premium.
Volvo jeszcze nigdy nie było tak premium jak obecnie. Nowa rodzina modeli z liczbą 90 w nazwie z rozmachem weszła do segmentu premium i coraz mocniej zaczyna podgryzać konkurentów. Do walki z A6, klasą E i serią 5 Volvo wystawiło model S90. Postanowiłem przetestować egzemplarz z najchętniej wybieranym w Polsce silnikiem wysokoprężnym D4 w bogato wyposażonej wersji Inscription.
Volvo S90 – jeden z najbardziej spektakularnych debiutów w segmencie premium w 2016 roku! Stylowy i oryginalny sedan wyróżnia się...