Volvo EX30 to samochód elektryczny, na jaki czekałeś, chociaż pewnie nawet nie zdawałeś sobie z tego sprawy. Dlaczego EX30 jest samochodem elektrycznym innym niż wszystkie? Dlaczego warto przyjrzeć się mu bliżej? Czym irytuje i czym zaskakuje? Zapraszam na szczegółowy test Volvo EX30. Na wideo i w tradycyjnej formie pisanej.
Za nami pierwszy kwartał 2023. Pora zatem spojrzeć, jak wygląda sytuacja na rynku nowych samochodów klasy premium w Polsce. Zobaczmy, jak poszczególne marki premium poradziły sobie w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku i czy mamy jakieś niespodzianki.
Biorę w obroty Volvo XC60, czyli najpopularniejszy samochód klasy premium w Polsce. Sprawdzam dla Ciebie jedną z najpopularniejszych wersji silnikowych, czyli benzynowe B5 z układem miękkiej hybrydy. Pora na poważnie przyjrzeć się XC60 i sprawdzić, co ma do zaoferowania i czym przekonuje, a czym przekonuje nieco mniej. Zapraszam na test wideo i krótkie podsumowanie tekstowe.
Miękka hybryda zyskuje na popularności. Niemal każda z marek premium od jakiegoś czasu deklaruje, że zdecydowana większość jej kolejnych samochodów – nawet tych sportowych – będzie hybrydą. Miękką hybrydą. Miękkimi hybrydami, oprócz tych „zwyczajnych” modeli, będą (a nawet już są) również samochody sportowe, Mercedesy AMG, Audi RS czy BMW M. Profanacja? Czy to koniec tzw. „prawdziwej” motoryzacji? Czy powinieneś obawiać się miękkiej hybrydy? I co powinieneś o niej wiedzieć przed zakupem. Zapraszam na solidny przewodnik po technologii mild hybrid.
Volvo zna się na robieniu kombi tak dobrze, jak mało który producent samochodów. Dlatego przed nowym V60 postawiono spore wymagania. Tym bardziej, że większe V90 całkiem się Szwedom udało. Moim zdaniem tym razem też nie skopali sprawy i stworzyli całkiem funkcjonalne auto klasy premium.
Volvo jeszcze nigdy nie było tak premium jak obecnie. Nowa rodzina modeli z liczbą 90 w nazwie z rozmachem weszła do segmentu premium i coraz mocniej zaczyna podgryzać konkurentów. Do walki z A6, klasą E i serią 5 Volvo wystawiło model S90. Postanowiłem przetestować egzemplarz z najchętniej wybieranym w Polsce silnikiem wysokoprężnym D4 w bogato wyposażonej wersji Inscription.
Volvo S90 – jeden z najbardziej spektakularnych debiutów w segmencie premium w 2016 roku! Stylowy i oryginalny sedan wyróżnia się...
Działają w tle – nieożywieni bohaterowie drugiego planu, którzy chronią nas od złego i troszczą się o nasze bezpieczeństwo. Możemy nawet nie wiedzieć o ich istnieniu, ale kiedy nadejdzie odpowiedni moment na pewno poczujemy ich moc. O czym mowa? O elektronicznych systemach bezpieczeństwa w samochodzie, czyli tzw. asystentach kierowcy.
Przed Wami najdroższa z najbardziej ekonomicznych wersji Volvo XC70, czyli XC70 Summum D4 Drive-E, z napędem jedynie na przednią oś, pakietem Inscripiton i automatyczną, 8-biegową skrzynią. Co? XC70 bez napędu na wszystkie koła?! Zgadza się. Zabraliśmy je w lekki teren i długą trasę, by sprawdzić, co ma do zaoferowania. Zapraszamy na test Volvo XC70 D4 FWD.
Zapraszamy do naszej galerii zdjęć najdroższej spośród najbardziej ekonomicznych wersji Volvo XC70, czyli (teraz chwila skupienia) Volvo XC70 Summum Inscription D4 Drive-E FWD. XC70 w tym wydaniu (z licznymi dodatkami) kosztuje około 270 tys. zł, ma napęd jedynie na przednie koła oraz 2-litrowy silnik Diesla (D4) o mocy 181 KM połączony z automatyczną, 8-biegową skrzynią. Uterenowione kombi Volvo zabraliśmy do miasta i w lekki teren.