BMW iX w mocnej, dwusilnikowej odmianie oznaczonej jako 50 jest samochodem trochę bez sensu. To duży SUV za 600 tys. zł, który raczej nie może być jedynym samochodem w rodzinie. Jednocześnie jest też jednym z najlepszych samochodów elektrycznych na rynku i najlepszym "cywilnym" BMW do jazdy na co dzień, jakie obecnie możesz mieć. Jak to wszystko pogodzić? Zaraz wyjaśnię.
Zapraszam na podsumowanie wyników sprzedaży samochodów marek premium w Polsce w 2021 roku. Przekonajmy się, jak marki premium radziły sobie w trudnych czasach zdominowanych przez nadmiar wirusa i niedobór mikroprocesorów. Sprawdźmy, które mogą cieszyć się z sukcesu, a które... nieco mniej.
Test BMW 840d Gran Coupe uświadomił mi dwie rzeczy. Po pierwsze, że chyba dojrzewam motoryzacyjnie (czyt. starzeje się). Po drugie, utwierdził mnie w przekonaniu, że w przypadku większości samochodów ta najszybsza, najbardziej sportowa i najmocniejsza odmiana wcale nie jest tą najlepszą. Zapraszam na krótką refleksję połączoną z ważną poradą zakupową, które na potrzeby wyszukiwarki Google ująłem jako test BMW 840d.
Wskakuję za kierownicę nowego BMW M4 Competition. Jeszcze zanim kończę ustawiać fotel z krótkofalówki słyszę polecenie, aby odłączyć kontrolę trakcji, włączyć tzw. analizator driftu i postarać się utrzymać jak najdłuższy poślizg. Tym samym nowe BMW M4 staje się pierwszym samochodem testowym, którego test rozpocząłem od jazdy długimi bokami. Jestem na BMW Driving Experience, na Silesia Ring, w miasteczku M. Tutaj testy samochodów wyglądają "nieco" inaczej. Jak w takich okolicznościach wypada nowe BMW M3 i M4?
Hybryda plug-in, czyli taka ładowana z gniazdka może być dla Ciebie świetną propozycją. Ale wcale nie musi. To kompendium ma na celu dać Ci pełną wiedzę o hybrydach plug-in, dokładny obraz tej technologii – jej wad, zalet, kosztów, przewag i słabości względem samochodów spalinowych. Dzięki lekturze tego opracowania będziesz mógł samodzielnie i w pełni świadomie zdecydować, czy hybryda typu plug-in to samochód dla Ciebie. Zapraszam.
Zapraszam na wstępne podsumowanie wydarzeń na rynku samochodów premium w Polsce w 2020 roku. Przygotowałem ranking marek oraz krótko przeanalizowałem ich wyniki sprzedaży (pierwszych rejestracji) za 2020 rok. Zobacz, które z marek premium najlepiej poradziły sobie w trudnym roku spod znaku nietoperza.
BMW X6M Competition – jeden z najszybszych SUV-ów na świecie, a dokładniej rzecz ujmując to drugi najszybszy SUV na świecie, był bohaterem 8. odcinka mojego Youtubowego cyklu #FuraZbani, w którym wspólnie z Tobą dokładnie poznaje nowe, szybkie i drogie samochody. Zapraszam na bliskie spotkanie z 625-konnym, sportowym SUV-em od BMW.
Dzięki iX3 BMW dołącza do marek premium, które oferują elektryczną alternatywę dla swoich spalinowych SUV-ów. BMW dołącza do tego grona dosyć późno, ale jak twierdzi z niezwykle dopracowanym i konkurencyjnym modelem. Według mnie również całkiem ciekawym, bo w teorii BMW iX3 zdaje się nieco sensowniejsze od konkurentów. A jak jest w praktyce?
BMW M8 Competition to obecnie najwyższy poziom wtajemniczenia w osiągi i premium feel w BMW. To BMW "naj" niemal w każdym aspekcie. Piszę "niemal", bo M8 nie jest jedynie największym modelem w ofercie BMW. Pod każdym innym względem jest "naj". Czy to "naj" czuć w rzeczywistości? I jakie emocje budzi BMW za ponad 1 mln zł?
Sprawdzam najdroższy (ze spalinowych) skuter na polskim rynku, czyli flagową pozycję z oferty BMW Urban Mobility. Nazywa się BMW C 650 GT, ma 650 cm3 pojemności i kosztuje ponad 50 tys. zł. Czy taka maszyna zasługuje na tytuł nowego „króla miasta”?