Nowy Mercedes GLC wjeżdża na polskie drogi. Nie ma łatwego zadania, bo jest następcą jednego z najpopularniejszych nowych samochodów segmentu premium na naszym rynku, spoczywa więc na nim spora odpowiedzialność. Zobacz, jak zmienił się Mercedes GLC, co ma do zaoferowania i jak został przygotowany do walki o kontynuowanie sukcesu poprzednika. W pierwszym teście nowego GLC wspiera mnie Mercedes-Benz Auto Frelik.
Mercedes EQS – po pierwsze nie jest tym, czym się go określa, czyli elektrycznym odpowiednikiem klasy S. Po drugie mimo deklarowanego przez Mercedesa zasięgu prawie 700 km, raczej trudno myśleć o nim, jak o autostradowym przecinaku. Przynajmniej w testowanej przeze mnie mocnej odmianie 580. Zapraszam na szczegółowy test, pomiary i wynikające z nich refleksje o elektromobilności klasy premium.
Zapraszam na podsumowanie wyników sprzedaży samochodów marek premium w Polsce w 2021 roku. Przekonajmy się, jak marki premium radziły sobie w trudnych czasach zdominowanych przez nadmiar wirusa i niedobór mikroprocesorów. Sprawdźmy, które mogą cieszyć się z sukcesu, a które... nieco mniej.
Nowy Mercedes klasy S jest super. Wystarczy, że przekroczysz jego nieskromne progi, by momentalnie zaczął czarować Cię świecidełkami, komfortowymi dodatkami, trójwymiarowymi wskaźnikami, wielkim ekranem, dźwiękiem 4D, obracającymi się głośnikami i wieloma innymi efektownymi gadżetami. Od razu widzisz, że nowa klasa S nadal wyznacza standardy w klasie premium... Ale...
Mercedes klasy G od zawsze był uważany za samochód, który jest jednocześnie fantastyczny i bez sensu. Nie skręcał, na autostradzie zapewniał komfort akustyczny Fiata 126p i palił tyle, co Unimog, z którego zapożyczył kierunkowskazy. Jednocześnie klasa G pozostawała wyjątkowo pociągającym lifestylowym gadżetem. Czy całkowicie nowa (ale nadal taka sama) klasa G zmienia coś w tym wizerunku? Postanowiłem to sprawdzić biorąc w obroty najwyższą formę wtajemniczenia w klasę G, czyli G63 AMG.
Hybryda plug-in, czyli taka ładowana z gniazdka może być dla Ciebie świetną propozycją. Ale wcale nie musi. To kompendium ma na celu dać Ci pełną wiedzę o hybrydach plug-in, dokładny obraz tej technologii – jej wad, zalet, kosztów, przewag i słabości względem samochodów spalinowych. Dzięki lekturze tego opracowania będziesz mógł samodzielnie i w pełni świadomie zdecydować, czy hybryda typu plug-in to samochód dla Ciebie. Zapraszam.
Zapraszam na wstępne podsumowanie wydarzeń na rynku samochodów premium w Polsce w 2020 roku. Przygotowałem ranking marek oraz krótko przeanalizowałem ich wyniki sprzedaży (pierwszych rejestracji) za 2020 rok. Zobacz, które z marek premium najlepiej poradziły sobie w trudnym roku spod znaku nietoperza.
Mercedes-AMG GT 63 S 4Door Coupe (i do tego jeszcze 4Matic+) został bohaterem 5. odcinka uznanego przez krytyków cyklu #FuraZbani. Został też bohaterem mojego prywatnego rankingu samochodów klasy premium. O tym, dlaczego tak się stało opowiedziałem na filmie, a tutaj napiszę w skrócie.
Mercedes-AMG GLC 63 S – do niedawna najszybszy SUV na świecie – jest bohaterem drugiego odcinka z cyklu "Fura z bani". Według mnie ten SUV Mercedesa zasługuje na szczególną uwagę, bo ma pewną cechę, o której mało kto wspomina, a która wyróżnia go na tle konkurentów. Pozwól więc, że trochę Ci o nim opowiem z mojej perspektywy. Zapraszam na krótkie wrażenia z jazdy i długi test wideo.
Nowy Mercedes A45 S AMG (a dokładnie Mercedes-AMG A 45 S) – przy standardowym hatchbacku jest jak rakieta Elona Muska...