Jeśli chodzi o minibusy, to nowy Volkswagen Multivan 6.1 w specjalnej edycji Cruise i w konfiguracji za 350 tys. zł to według mnie już półka premium i godny konkurent dla Mercedesa klasy V. Pozwól, że zabiorę Cię na krótką przejażdżkę nowym Multivanem.
Jak dziś pamiętam polską premierę Renault Talismana pod koniec 2015 roku i całkiem pozytywne wrażenia, jakie zrobiła na mnie najbogatsza wersja Initiale. To było coś nowego. Jeszcze lepiej pamiętam zaskoczenie sprzed kilku tygodni, kiedy umawiając test Talismana, przeczytałem w mailu „mam dla Ciebie Talismana Grandtour TCe 225 EDC, tylko to już ustępujący model, bo zaraz ma się pojawić nowy. Nowy jest za to silnik. Spodoba Ci się.”
Sprawdzam najdroższy (ze spalinowych) skuter na polskim rynku, czyli flagową pozycję z oferty BMW Urban Mobility. Nazywa się BMW C 650 GT, ma 650 cm3 pojemności i kosztuje ponad 50 tys. zł. Czy taka maszyna zasługuje na tytuł nowego „króla miasta”?
Jeśli zastanawiasz się nad zakupem Forda Focusa, to w którymś momencie w Twojej głowie na pewno zakiełkowała kusząca myśl o dołożeniu tych kilku tysięcy złotych do Focusa w wersji Active. Jeśli nie, to powinna i zaraz wyjaśnię Ci dlaczego. Zapraszam na test Forda Focusa Active.
Sprawdziłem Porsche Taycana Turbo oraz Turbo S. Ależ mi się ten samochód nie spodobał. Nie pamiętam tak fatalnych wrażeń z jazdy jak w Taycanie. I nie pamiętam drugiego samochodu, z którego tak bardzo chciałbym wysiąść. A potem… przesiadłem się z miejsca pasażera za kierownicę i wszystko się zmieniło. Zapraszam na pierwszą jazdę testową za kierownicą elektrycznego Porsche.
Miękka hybryda zyskuje na popularności. Niemal każda z marek premium od jakiegoś czasu deklaruje, że zdecydowana większość jej kolejnych samochodów – nawet tych sportowych – będzie hybrydą. Miękką hybrydą. Miękkimi hybrydami, oprócz tych „zwyczajnych” modeli, będą (a nawet już są) również samochody sportowe, Mercedesy AMG, Audi RS czy BMW M. Profanacja? Czy to koniec tzw. „prawdziwej” motoryzacji? Czy powinieneś obawiać się miękkiej hybrydy? I co powinieneś o niej wiedzieć przed zakupem. Zapraszam na solidny przewodnik po technologii mild hybrid.
Ford Ranger Raptor to samochód, jakiego w polskich salonach jeszcze nie było. Z pozoru mamy do czynienia z kolejnym pick-upem, ale w praktyce Ranger Raptor jest czymś znacznie ciekawszym. Czym dokładnie? I dlaczego jazdę Raptorem zapamiętasz do końca życia? Zapraszam na test. Również w formie wideo.
Zawsze uważałem, że Porsche z dopiskiem „Turbo” są dla kierowców, którzy lubią proste. Kierowcy, którzy lubią zakręty powinni wybrać wersje GTS. Ale to było dawno temu. Od tamtej pory wiele się zmieniło, o czym przekonałem się (ponownie) za kierownicą Porsche Cayenne Turbo Coupe.
W segmencie małych crossoverów jest obecnie równie tłoczno, co wśród modelek na Instagramie. Naprawdę trudno się przebić i wyróżnić na...
Nową tradycją na PremiumMoto.pl jest coroczne podsumowanie wyników sprzedaży (pierwszych rejestracji) samochodów luksusowych oraz supersamochodów w Polsce. Spójrzmy zatem, jak w 2019 roku w naszym kraju radziły sobie Ferrari, Bentley, Aston Martin, Rolls-Royce, Lamborghini oraz McLaren. Które z tych marek mogą zaliczyć rok do udanych i jakie modele rządzą w segmencie samochodów luksusowych?