Za Audi niezwykle pracowity i owocny rok na polskim rynku. Ponad 30-procentowy wzrost, rekord sprzedaży w Polsce i cztery premiery rynkowe. Wśród nich debiut drugiej generacji Audi A5/S5 w wersji Coupe, a chwilę później (na początku 2017) A5 w wersji Sportback. Na rynku mamy więc już kompletną linię Audi A5: A5 Coupé, S5 Coupé, A5 Sportback i S5 Sportback. Zapraszam do jej bliższego spotkania.
Audi Q2 – samochód, którego nie da się opisać jednym hashtagiem. To również pierwszy model z rodziny Q z parzystą liczbą w nazwie. A to oznacza, że mamy do czynienia z bardziej „młodzieżową” i sportową odmianą crossovera od Audi. Właśnie dlatego nie mogłem odmówić sobie wzięcia udziału w pierwszych jazdach testowym Q2. Chciałem się przekonać, czy niewielkie, uterenowione Audi faktycznie wymyka się wszelkim rynkowym ramom.
Quattro Experience to cykliczna impreza organizowana przez Audi na błoniach Stadionu Narodowego. Marka rozstawia tam swoje wesołe miasteczko, czyli tor przeszkód służący do demonstracji terenowych zdolności modeli linii Q i Allroad, oraz spektakularną dywizję bogato skonfigurowanych modeli samochodów – z RS na czele. Przez większą część czasu miasteczko Audi quattro Experience pozostaje do dyspozycji klientów marki. Jednak od czasu do czasu, na jeden dzień, jest udostępniane dziennikarzom…
Czy wiecie, że trzydrzwiowa odmiana Audi A3 jest w naszym kraju bardziej egzotycznym samochodem niż R8? W ciągu ostatnich dwóch lat nie zarejestrowano ani jednego nowego, 3-drzwioego Audi A3. Tymczasem A3 w wersji Sportback (5-drzwiowy hatchback) oraz Limousine (sedan) radzą sobie na naszym rynku coraz lepiej. Audi A3 to drugi najpopularniejszy kompaktowy model segmentu premium w Polsce oraz drugie (po Q2) najchętniej wybierane Audi. W salonach właśnie debiutuje A3 po tzw. głębokich zmianach produktowych. Zapraszam Was na ilustrowany przewodnik po tych zmianach.
Oszczędniejsze silniki, samochody hybrydowe i elektryczne oraz napęd wodorowy to zaledwie margines wszelkich starań największych producentów samochodów o lepszą przyszłość naszej planety. Pogoń za coraz bardziej ekologiczną motoryzacją to coś znacznie więcej. Poznajcie to bardziej zielone oblicze przemysłu motoryzacyjnego. Mogę się założyć, że z wielu faktów nie zdawaliście sobie sprawy.
Wiecie, co budzi większe zainteresowanie na ulicach Warszawy niż jedno z pierwszych w Polsce Audi S8 Plus za niemal 900 tys. zł? Ubrudzone po dach Audi S8 Plus za niemal 900 tys. zł. Albo RS6 Performance za ponad 800 tys. zł, ryczące niczym trąby apokalipsy. Zapraszam Was na relację z Audi Quattro Experience, z dwóch dni z 605-konnymi audi.
Działają w tle – nieożywieni bohaterowie drugiego planu, którzy chronią nas od złego i troszczą się o nasze bezpieczeństwo. Możemy nawet nie wiedzieć o ich istnieniu, ale kiedy nadejdzie odpowiedni moment na pewno poczujemy ich moc. O czym mowa? O elektronicznych systemach bezpieczeństwa w samochodzie, czyli tzw. asystentach kierowcy.
Późny, zimowy wieczór. Przydrożny sklepik spożywczy w małej wisi gdzieś u podnóży malowniczych włości Pałacu Ciekocinko. „Jezus Maria, ja Cię pierd..., czyja to fura?!”– krzyczy podekscytowany jegomość z podsklepowego centrum dowodzenia, kiedy wchodzi po kolejny kartonik wina... Zapraszamy na nasz test nowego Audi A7 3,0 TDI w konfiguracji za ponad 0,5 mln zł.
"Audi stworzyło Porsche"- krzyczały nagłówki magazynu Autocar w 1998 roku, zaraz po premierze pierwszej generacji modelu TT. Dziś wiemy, że była to pochopna ekscytacja. TT nie było samochodem sportowym. Mniej złośliwi określali je mianem Golfa w przebraniu Porsche. Ci bardziej dosadni mówili o nim - samochód dla fryzjera. Po 16 latach od tamtego wydarzenia w polskich salonach debiutuje trzecia generacja małego coupe Audi. Czy nadal jest autem dla fryzjera, a może już dla twardziela?
Dotychczasowy szef quattro GmbH odchodzi z Audi i obejmuje kierownicze stanowisko w M GmbH. To tak jakby Pascal nagle przestał gotować dla Lidla i zaczął pojawiać się w gazetkach Biedronki. Może to porównanie nie jest zbyt "premium", ale dobrze oddaje wagę zamian, jakie zaszły w dwóch najważniejszych brandach niemieckiej motoryzacji. Od października w garnkach sportowej dywizji BMW miesza człowiek, który do tej pory szefował kuchni quattro i przyrządzał specjały RS. Gdzieś w tle tej historii majaczy nowe Audi R8 i wizja M5 z napędem xDrive