Nowe Audi Q5, model na rok 2025, to III generacja jednego z najpopularniejszych modeli Audi w Polsce. Pierwsze egzemplarze pojawią się w naszym kraju na początku 2025 roku, ale już teraz, po oficjalnej premierze, wiemy o nowym Audi Q5 całkiem sporo. Zapraszam na zestaw najważniejszych informacji w interpretacji eksperta od samochodów klasy premium.
Czy wiecie, że trzydrzwiowa odmiana Audi A3 jest w naszym kraju bardziej egzotycznym samochodem niż R8? W ciągu ostatnich dwóch lat nie zarejestrowano ani jednego nowego, 3-drzwioego Audi A3. Tymczasem A3 w wersji Sportback (5-drzwiowy hatchback) oraz Limousine (sedan) radzą sobie na naszym rynku coraz lepiej. Audi A3 to drugi najpopularniejszy kompaktowy model segmentu premium w Polsce oraz drugie (po Q2) najchętniej wybierane Audi. W salonach właśnie debiutuje A3 po tzw. głębokich zmianach produktowych. Zapraszam Was na ilustrowany przewodnik po tych zmianach.
Oszczędniejsze silniki, samochody hybrydowe i elektryczne oraz napęd wodorowy to zaledwie margines wszelkich starań największych producentów samochodów o lepszą przyszłość naszej planety. Pogoń za coraz bardziej ekologiczną motoryzacją to coś znacznie więcej. Poznajcie to bardziej zielone oblicze przemysłu motoryzacyjnego. Mogę się założyć, że z wielu faktów nie zdawaliście sobie sprawy.
Wiecie, co budzi większe zainteresowanie na ulicach Warszawy niż jedno z pierwszych w Polsce Audi S8 Plus za niemal 900 tys. zł? Ubrudzone po dach Audi S8 Plus za niemal 900 tys. zł. Albo RS6 Performance za ponad 800 tys. zł, ryczące niczym trąby apokalipsy. Zapraszam Was na relację z Audi Quattro Experience, z dwóch dni z 605-konnymi audi.
Działają w tle – nieożywieni bohaterowie drugiego planu, którzy chronią nas od złego i troszczą się o nasze bezpieczeństwo. Możemy nawet nie wiedzieć o ich istnieniu, ale kiedy nadejdzie odpowiedni moment na pewno poczujemy ich moc. O czym mowa? O elektronicznych systemach bezpieczeństwa w samochodzie, czyli tzw. asystentach kierowcy.
Późny, zimowy wieczór. Przydrożny sklepik spożywczy w małej wisi gdzieś u podnóży malowniczych włości Pałacu Ciekocinko. „Jezus Maria, ja Cię pierd..., czyja to fura?!”– krzyczy podekscytowany jegomość z podsklepowego centrum dowodzenia, kiedy wchodzi po kolejny kartonik wina... Zapraszamy na nasz test nowego Audi A7 3,0 TDI w konfiguracji za ponad 0,5 mln zł.
"Audi stworzyło Porsche"- krzyczały nagłówki magazynu Autocar w 1998 roku, zaraz po premierze pierwszej generacji modelu TT. Dziś wiemy, że była to pochopna ekscytacja. TT nie było samochodem sportowym. Mniej złośliwi określali je mianem Golfa w przebraniu Porsche. Ci bardziej dosadni mówili o nim - samochód dla fryzjera. Po 16 latach od tamtego wydarzenia w polskich salonach debiutuje trzecia generacja małego coupe Audi. Czy nadal jest autem dla fryzjera, a może już dla twardziela?
Dotychczasowy szef quattro GmbH odchodzi z Audi i obejmuje kierownicze stanowisko w M GmbH. To tak jakby Pascal nagle przestał gotować dla Lidla i zaczął pojawiać się w gazetkach Biedronki. Może to porównanie nie jest zbyt "premium", ale dobrze oddaje wagę zamian, jakie zaszły w dwóch najważniejszych brandach niemieckiej motoryzacji. Od października w garnkach sportowej dywizji BMW miesza człowiek, który do tej pory szefował kuchni quattro i przyrządzał specjały RS. Gdzieś w tle tej historii majaczy nowe Audi R8 i wizja M5 z napędem xDrive
Dzisiejszy wpis sponsorują literki L, E oraz D. Obecnie diody LED wystarczą by skutecznie oświetlić drogę przed pojazdem. Adaptacyjne światła LED-owe (nie licząc pojedynczych implementacji świateł laserowych) to dziś najbardziej zaawansowane systemy oświetlenia. Współpracują z kamerami, nawigacją i rozmaitymi czujnikami. Wycinają, skręcają, doświetlają, ostrzegają by zapewnić optymalną widoczność i komfort jazdy w nocy. Na czym polega ich wyższość nad dotychczasowymi rozwiązaniami?
Internet w samochodzie to nie przyszłość. To teraźniejszość. Szczególnie w samochodach segmentu premium. I jak na razie nie ma w tym nic złego. Weźmy na przykład takie Audi i usługi Audi Connect. Po połączeniu z siecią Audi staje się najbardziej zaawansowanym punktem informacji turystycznej na świecie. Zobaczcie sami
Jeden samochód w oczach dwóch zupełnie różnych osób. Różnica pokoleń i płci, mimo profesjonalnego obycia z tematem motoryzacji, diametralnie zmienia sposób postrzegania auta. W przypadku flagowej limuzyny Audi między naszymi testerami zapanował jednak podejrzany konsensus. Czym nowe Audi A8 za ponad 500 tys. zł zaskarbiło sobie uznanie tak różnych kierowców?