Rankingi sprzedaży marek i modeli nowych samochodów w Polsce to rzecz, którą publikują sumiennie już od ponad 10 lat. Moje podsumowanie jest zawsze najbardziej szczegółowym i drobiazgowym opracowaniem wyników sprzedaży nowych samochodów, jakie znajdziesz w sieci (przynajmniej za darmo). W tym roku sprawy przedstawiają się trochę inaczej.
Miękka hybryda zyskuje na popularności. Niemal każda z marek premium od jakiegoś czasu deklaruje, że zdecydowana większość jej kolejnych samochodów – nawet tych sportowych – będzie hybrydą. Miękką hybrydą. Miękkimi hybrydami, oprócz tych „zwyczajnych” modeli, będą (a nawet już są) również samochody sportowe, Mercedesy AMG, Audi RS czy BMW M. Profanacja? Czy to koniec tzw. „prawdziwej” motoryzacji? Czy powinieneś obawiać się miękkiej hybrydy? I co powinieneś o niej wiedzieć przed zakupem. Zapraszam na solidny przewodnik po technologii mild hybrid.
Każdego roku na PremiumMoto.pl przygotowuję dla Ciebie obszerne podsumowanie wydarzeń na rynku nowych samochodów klasy premium w Polsce. I jak co roku podkreślam, że to jedyne opracowanie tego typu w sieci. Przedstawiam w nim szczegółowe i niedostępne nigdzie indziej dane o sprzedaży nowych samochodów klasy premium w Polsce. Dzięki zamieszczonym tu rankingom i analizom otrzymujesz pełną wiedzę o tym, co dzieje się w segmencie premium.
Jak co roku zapraszam na najdokładniejszy i najpełniejszy kalendarz premier motoryzacyjnych. Sprawdź, jakie samochodowe nowości szykują marki premium w 2020 roku (i w 2021 również). Dzięki temu kalendarzowi w 2020 roku żadna z marek premium nie zaskoczy Cię premierą modelu. A trochę tych premier będzie.
Z jednej strony trudno mi sobie wyobrazić sytuację, w której ktoś patrzy na Audi Q3 w salonie i mówi: wie...
Audi RS3 do niedawna było najmocniejszym hothatchem na świecie. Co prawda pod koniec 2019 roku RS3 musiało przekazać koronę mocy Mercedesowi, ale to nic nie zmienia. Audi RS3 nadal zajmuje wyjątkowe miejsce wśród najszybszych hatchbacków. O tym dlaczego tak jest i dlaczego raczej nie zdecydowałbym się na RS3 opowiadam poniżej.
Druga generacja Audi Q7 jest już z nami od czterech lat. Nadal całkiem dobrze radzi sobie w starciu z młodszymi...
Na PremiumMoto staram się na bieżąco monitorować poczynania samochodowych marek premium w Polsce. Efektem tego "monitorowania" są coroczne, epickie podsumowania rynku samochodów marek premium w naszym kraju. W ciągu roku pojawiają się mniejsze, podsumowujące aktualną sytuację rynkową. Poniżej jedno z nich za pierwsze 9 miesięcy 2019 roku. Sprawdźcie, co słychać w segmencie premium w Polsce.
W 2018 roku Audi A4 było trzecim najchętniej kupowanym nowym modelem Audi w Polsce. Jednocześnie A4 radziło sobie nieco gorzej niż konkurenci od BMW i Mercedesa. Teraz na nasze drogi wjeżdża A4 B9 2020, czyli Audi A4 po faceliftingowych zmianach. Czy te zmiany wystarczą, aby nadążyć za mocnymi rywalami? Sprawdziłem to podczas pierwszych jazd testowych nowym Audi A4.
Był lipiec 2018. Właśnie odebrałem testowe Audi A5 Sportback. Jeszcze tego samego dnia dzwoni do mnie Kamil (ten gość po prawej) i wyzywającym tonem stwierdza, że jeździ właśnie Kią Stinger i że ta jego Kia jest dużo lepsza i dużo tańsza od mojego Audi A5. Kiedy już pozbierałem się ze śmiechu, a trwało to jakieś 2 dni, stwierdziłem, że nadarza się dobra okazja na porównanie. Wzięliśmy więc nasze dwa sportowe, "czterodrzwiowe coupe" na krótką wycieczkę, na której zamierzałem udowodnić Kamilowi, jak bardzo się myli. Co z tego wyszło i dlaczego to wszystko trwało aż rok? Sprawdźcie poniżej.
E-tron dla Audi jest niczym legendarny model Quattro. To prawdziwa rewolucja, całkowicie nowy rozdział w historii marki i początek kolejnej ery. Pytanie, czy dla nas – kierowców – E-tron jest równie wielkim wydarzeniem w motoryzacji? Sprawdziłem to podczas pierwszych jazd testowych w Polsce. Zapraszam na bliższe spotkanie z pierwszym seryjnie produkowanym elektrycznym Audi.