Czy Jeep Grand Cherokee może być premium? Zdecydowanie tak, jeżeli mówimy o najbogatszej wersji wyposażenia Overland Summit za ponad 300 tys. zł z pełnym terenowym „pakietem” Quadra-Drive II. Oszczędny, 3-litrowy diesel V6 o mocy 250 KM z 8-biegowym automatem ZF, pneumatyczne zawieszanie, świetne wyciszenie dobrze wykonanej kabiny oraz wyjątkowe zdolności terenowe. Grand Cherokee Overland Summit wywarł na nas bardzo pozytywne wrażenie. A jak wypadł na zdjęciach? Oceńcie sami.

 

jeep-grand-cherokee-overland-12

Jeep Grand Cherokee Overland Summit Quadra-Drive II w całej okazałości. Wasz już za niecałe 310 tys. zł. Sporo, ale (nie licząc SRT8) to najbogatsza wersja Grand Cherokee. Ma wszystko, a nawet więcej. Przede wszystkim posiada pełny off-roadowy pakiet Quadra-Drive II, który pozwala wjechać niemal wszędzie. Nawet na szosowych oponach.

jeep-grand-cherokee-overland-5

Jeep Grand Cherokee tylko w niektórych kolorach wygląda naprawdę dobrze. Biały jest jednym z nich. Nie wymaga dopłaty. W standardzie jest również pneumatyczne zawieszenie Quadra-Lift, które zapewnia idealny komfort, a w razie potrzeby pozwala unieść nadwozie Grand Cherokee o 65 mm względem standardowego prześwitu. Maksymalny prześwit wynosi wówczas 280 mm.

jeep-grand-cherokee-overland-13

Jeep Grand Cherokee z Quadra-Drive II potrafi zaskoczyć zdolnościami w terenie. Sercem Q-D II jest centralna skrzynka rozdzielcza oraz sterowany elektronicznie zespół sprzęgłowy. Q-D II umożliwia aktywny podział momentu obrotowego na obie osie pojazdu. Nawet na szosowych oponach Jeep Grand Cherokee bez najmniejszego problemu wjeżdżał, gdzie wzrok nie sięga. To zdecydowanie wyższa liga zdolności terenowych niż w VW Touaregu czy BMW X5.

jeep-grand-cherokee-overland-32

Prawdziwa skóra (fotele wentylowane), prawdziwe drewno (podobno egzotyczne), tylko ten plastik na konsoli środkowej jakiś taki nie do końca. Tak czy inaczej wnętrze Jeepa Grand Cherokee w wersji Overland Summit robi bardzo dobre wrażenie. Cieszy dbałość o szczegóły na poziomie, jakiego nie spodziewalibyście się po samochodzie z amerykańskim rodowodem oraz bardzo dobre wyciszenie kabiny (z systemem aktywnej eliminacji szumów). Zdecydowanie premium.

 

jeep-grand-cherokee-overland-31

W wersji poliftingowej przełącznik Select-Terrain oferuje 5 trybów. Wcześniej błoto i piach ujęte były jako jedna pozycja. Teraz zostały rozdzielone. Select-Terrain reguluje pracę 12 układów samochodu, optymalizując trakcję na rozmaitych nawierzchniach. Pneumatyczne zawieszenie (Quadra-Lift) ma 5 poziomów: park -40 mm, aero -15 mm, normal 0 mm, off-road 1 +33 mm, off-road 2 +65 mm. Kliknij na zdjęcie po więcej informacji (wideo od Mopar).

 

jeep-grand-cherokee-overland-36

Duży, 7-calowy cyfrowy wyświetlacz to kolejna nowość w Grandzie po liftingu. Wyświetla mnóstwo przydatnych informacji z artykulacją kół na czele. W standardzie we wszystkich wersjach Grand Cherokee.

jeep-grand-cherokee-overland-22

Jeep Grand Cherokee Overland Summit Quadra-Drive II – PremiumMoto.pl approved. Kliknij tu aby wyświetlić szczegółowy cennik (zewnętrzny pdf).

 

Jeep Grand Cherokee Overland Summit V6 3,0 CRD A8 Quadra-Drive II dane techniczne

Rozstaw osi [mm] 2 915
Rozstaw kół osi przedniej [mm] 1 628,0
Rozstaw kół osi tylnej [mm] 1 634,0
Średnica zawracania pomiędzy krawężnikami [m] 11,6
Długość całkowita [mm] 4 822
Szerokość całkowita z lusterkami [mm] 2 154
Szerokość całkowita [mm] 1 943
Wysokość całkowita [mm] 1 781
Standardowa pojemność bagażnika standard VDA [litry] 457
Maksymalna pojemność bagażnika standard VDA [litry] 1 554
Masa własna [kg] 2 355
Masa pojazdu z kierowcą [kg] 2 430
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 2 949
Maksymalna ładowność [kg] 594
Masa przyczepy hamowanej [kg] 3 500
Masa przyczepy niehamowanej [kg] 750
Kąt natarcia [st] 26
Kąt zejścia [st] 26
Kąt rampowy [st] 161
Maksymalna głębokość brodzenia [mm] 508
Prześwit [mm] do 280

Osiągi

Prędkość maksymalna [km/h] 202
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 8,2
Zużycie paliwa w mieście [litry/100 km] 9,3
Zużycie paliwa poza miastem [litry/100 km] 6,5
Zużycie paliwa średnie [litry/100 km] 7,5
Emisja CO2 [g/km] 198

Silnik

Moc [KM] standard DIN 250 przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 570 przy 1600 obr./min
Pojemność [cm3] 2 987
Pojemność [litry] 3
Umiejscowienie Z przodu
Liczba cylindrów 6
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ cylindrów V

 

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat na co dzień, zawodowo zajmuje się motoryzacją, a przede wszystkim testowaniem i opisywaniem dla Was nowych samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej jako bloger i freelancer na stałe współpracujący w kilkoma magazynami lifetsylowymi/motoryzacyjnymi. Nowe samochody (nie tylko te premium) to po prostu moja praca. Zdobytą wiedzą i refleksjami dzielę się z Wami tutaj.

Podobne Posty

3 komentarze

  1. greg belial

    Jak najbardziej uznałbym go za samochód „premium”.Obecne wcielenie bardzo zgrabne-spasowanie elementów tez niczego sobie- nie jezdzilem tym nowym,nie siedzialem nigdy w srodku ,wiec wiecej nie moge nic powiedziec ,poza tym co widze na fotkach .Opis auta i foty -super.Są podstawowe wiadomości w bardzo przejrzystej formie-bravo dla autora-czytam kolejny art. i w końcu ktoś umie pisać art .o samochodach….Pozwoliłem sobie zabrać głos bo posiadam granda WJ z 2001r V8 benz -wiec temat mnie zaciekawił…Pare rzeczy w tym starym grandzie jest genialnych: silnik-poezja, napęd quadra drive , wyposażenie wnętrza mega jak na auto terenowe z 2001r…niestety sporo też wad-sam sobie autko serwisuje i naprawiam to cos o tym moge powiedzieć: jakosc montażu-fatalna… a upierdliwe,psujace sie drobiazgi-potrafia doprowadzic do szewskiej pasji…ciekawe jak bedzie sie sprawował ten „nowy” za jakies 10 lat…czy w ogóle będzie jeszcze jeździł i dawał rade sobie w terenie tak naszpikowany elektroniką samochód? pomijajac te kwestie i przeładowanie gadżetami wszystkich współczesnych aut powyższy jeep to chyba jedna z ostatnich współczesnych „terenówek” ,którymi mozna wjechac w troche trudniejszy teren…no bo co jeszcze zostało?toyki :land cruiser ,hilux i tundra?mitsu L200?merc G klasy?nic innego mi nie przychodzi do głowy…

    Odpowiedz
    • Michał Sztorc

      Cześć, dzięki za komentarz. Twój Jeep to faktycznie jeszcze taki bardziej amerykański jest, więc faktycznie można narzekać na jakość spasowania i generalnie wnętrza. Tu jest o niebo lepiej, trzeba jednak mieć na uwadze, że mówimy o najbardziej wypasionej wersji.

      Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany